Det är konstigt att man inte är mer tillmötesgående gällande den här typen av småärenden. Jag kan på sätt och vis förstå att man inte vill ta ansvar för vad någon hemmapulare gör med den men om man lämnar in den till en urmakare som är AD för välkända varumärken (och naturligtvis sparar kvitto för att styrka detta) tycker man inte att det borde vara något problem. Sinn tar det hela ett snäpp längre där man inte ens tillåter ens egna AD (Erikson Urhandel) att rucka klockor utan de ska istället skickas ner till Tyskland i 2-10 veckor. Superbra goodwill, eller inte...
Kan ni inte byta klockor och ta ett nytt wristshot á la Sistakvarten?
Tjenare! Sladdade in på kaplans senaste ”lilla klockor” och tittade runt lite. Får syn på en skönhet och eftersom jag har börjat snegla en hel del på vintage och en del skindivers så stressade jag iväg ett bud. Tänkte inte mer på det och va säker på att jag skulle bli överbjuden då jag bara...
klocksnack.se
More like aqualibrium! Folk gillar att håna TH men jag gillar många av deras modeller även om det finns en del som är mer åt det fulsnygga hållet. Vad är mätaren nedtill? Är det en sekundvisare med den där komplikationen som jag så klart inte minns namnet på just nu men som innebär att visarna går i en halvmåneformad cirkel och sedan hoppar tillbaka till början? Superfräckt i så fall!
Soctant by day, Dexter by night!
Jag blev jätteförvånad när jag nyligen mailade honom och frågade hur han gör i och med Brexit och fick svaret att han aldrig har debiterat någon moms.
Han är i och för sig väldigt säregen och verkar göra lite som han vill men jag förstår verkligen inte vad han menar. Det är väl klart som fan att han är skyldig att kräva in och även betala in moms även om de verkar ha ett betydligt större fribelopp än här i Sverige (fick fram siffror på ca 800k/år när jag googlade förut jämfört med 30k som gäller i Sverige men med 200 beställningar så lär han komma upp i det på en enda helg).