• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Efter en dag på isen är det skönt att se att grejerna höll, synd att kalla den strykklocka om den inte tål stryk liksom 🔨
LmMPzYz.jpg
Jag var också på isen idag. Ingen ryss dock. Jag var ackompanjerad av en korean och familj.

20210207_141124~2.jpg


Ska döpa om ena tvillingen till Clark Olofsson, han är minst lika rymningsbenägen.
20210207_140741~2.jpg

20210207_135810~2.jpg
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Okej tråden. Den här får nog lämna trots allt. Väldigt trevlig ryss men vi klickar bara inte till 100 %. Dra mig ett PM såkommer vi överens om något. Antingen pengar eller någon annan klocka. Kan säljas/bytas i paket med ett väldigt passande tygband från Barton och ett grymt ljusbrunt Horween-läder från Geckota.

64A348CC-26B7-40B2-BA9E-0FE94F8F40D5.jpeg

29662B69-F071-4B40-BADE-918AE58A75D4.jpeg

C3A89228-8E43-47BA-A6D0-DBD8230C5378.jpeg


Det svarta lädret är original och inte mycket använt. Det gröna är ett Barton och det ljusbruna är ett Geckota Horween som är fantastiskt mjukt och tjockt och har ett Pre-V-spänne.
Timex Q reissue eller Casio G-Shock "Oak" av intresse?
 

Jox

Rolex
2-Faktor

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Min ”affordables” låda, en av 5 klocklådor. När tar det patologiska hamstrandet slut?
Dyrast i denna låda är väl Longines som gick på ca 30k och billigaste måste nog vara Parnis daytonan som jag köpte här på KS för 750kr. Jag personligen gillar att samla på alla möjliga klockor i olika prisklasser, favoriten är nog dykare i kombination med Omega eller Seiko. Dock börjar jag kika lite på Breitling, har aldrig ägt någon Breitling klocka förut (förutom min original väggklocka, bifogar även en bild på denna för den nyfikne)

217F9C2B-A918-4EED-8537-6CA311E67B28.jpeg


3FB2CE27-A344-4E5F-86EB-EB71456958DF.jpeg
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Timvisaren var off med typ 1mm. Var centrerad c.a 3-4 min in i nästa timme. Ingen big deal men störde mig.
20210116_110002.jpg
Det är konstigt att man inte är mer tillmötesgående gällande den här typen av småärenden. Jag kan på sätt och vis förstå att man inte vill ta ansvar för vad någon hemmapulare gör med den men om man lämnar in den till en urmakare som är AD för välkända varumärken (och naturligtvis sparar kvitto för att styrka detta) tycker man inte att det borde vara något problem. Sinn tar det hela ett snäpp längre där man inte ens tillåter ens egna AD (Erikson Urhandel) att rucka klockor utan de ska istället skickas ner till Tyskland i 2-10 veckor. Superbra goodwill, eller inte...:rolleyes:

Nu är vi igång, dottern ville ha en bild på sin stenhårda Bamse-klocka ihop med mig😍
C44ED6EC-4FC1-4AAF-888A-518E0F595A7C.jpeg
Kan ni inte byta klockor och ta ett nytt wristshot á la Sistakvarten? 😁
Bra där, man ska förse familjen med klockor 👍🏻
Denna som jag bytte till mig av @Jox fick far min 😃
CB374A30-7A56-4E78-B523-FF9DE264D0E0.jpeg
More like aqualibrium! Folk gillar att håna TH men jag gillar många av deras modeller även om det finns en del som är mer åt det fulsnygga hållet. Vad är mätaren nedtill? Är det en sekundvisare med den där komplikationen som jag så klart inte minns namnet på just nu men som innebär att visarna går i en halvmåneformad cirkel och sedan hoppar tillbaka till början? Superfräckt i så fall!

Hoppas att alla haren trevlig lördag 🙄🤪.
PSX_20210206_172518.jpg
PSX_20210206_172611.jpg
Soctant by day, Dexter by night!

Ska vara öppet imorgon. Lite tråkigt bara att alla priser plötsligt blev 25% högre iom Brexit :(

"Ordering will open at 1400 hrs UK time on Sunday 7th February 2021 and will remain open until 200 orders are received and will then be closed"
Jag blev jätteförvånad när jag nyligen mailade honom och frågade hur han gör i och med Brexit och fick svaret att han aldrig har debiterat någon moms. :oops:
Han är i och för sig väldigt säregen och verkar göra lite som han vill men jag förstår verkligen inte vad han menar. Det är väl klart som fan att han är skyldig att kräva in och även betala in moms även om de verkar ha ett betydligt större fribelopp än här i Sverige (fick fram siffror på ca 800k/år när jag googlade förut jämfört med 30k som gäller i Sverige men med 200 beställningar så lär han komma upp i det på en enda helg).
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det är konstigt att man inte är mer tillmötesgående gällande den här typen av småärenden. Jag kan på sätt och vis förstå att man inte vill ta ansvar för vad någon hemmapulare gör med den men om man lämnar in den till en urmakare som är AD för välkända varumärken (och naturligtvis sparar kvitto för att styrka detta) tycker man inte att det borde vara något problem. Sinn tar det hela ett snäpp längre där man inte ens tillåter ens egna AD (Erikson Urhandel) att rucka klockor utan de ska istället skickas ner till Tyskland i 2-10 veckor. Superbra goodwill, eller inte...:rolleyes:


Kan ni inte byta klockor och ta ett nytt wristshot á la Sistakvarten? 😁

More like aqualibrium! Folk gillar att håna TH men jag gillar många av deras modeller även om det finns en del som är mer åt det fulsnygga hållet. Vad är mätaren nedtill? Är det en sekundvisare med den där komplikationen som jag så klart inte minns namnet på just nu men som innebär att visarna går i en halvmåneformad cirkel och sedan hoppar tillbaka till början? Superfräckt i så fall!


Soctant by day, Dexter by night!


Jag blev jätteförvånad när jag nyligen mailade honom och frågade hur han gör i och med Brexit och fick svaret att han aldrig har debiterat någon moms. :oops:
Han är i och för sig väldigt säregen och verkar göra lite som han vill men jag förstår verkligen inte vad han menar. Det är väl klart som fan att han är skyldig att kräva in och även betala in moms även om de verkar ha ett betydligt större fribelopp än här i Sverige (fick fram siffror på ca 800k/år när jag googlade förut jämfört med 30k som gäller i Sverige men med 200 beställningar så lär han komma upp i det på en enda helg).

Jag vet inte hur sekundvisaren knatar sina varv, gav klockan till far.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Tack så mycket! Ähum, svår fråga för det finns ganska många källor men fråga gärna om det är någon särskild del du tänker på?
På just denna är minutvisaren från någon gammal ETA-skorv jag hittade hemma och tavlan från AB Tomat https://vostokmod.com/
...i övrigt hyfsat original 😃
Vad är det för case? Börjar gå i tankarna att kanske bygga ihop min egen som årets sommarklocka, kul att veta lite bra ställen att leta delar :)
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Min ”affordables” låda, en av 5 klocklådor. När tar det patologiska hamstrandet slut?
Dyrast i denna låda är väl Longines som gick på ca 30k och billigaste måste nog vara Parnis daytonan som jag köpte här på KS för 750kr. Jag personligen gillar att samla på alla möjliga klockor i olika prisklasser, favoriten är nog dykare i kombination med Omega eller Seiko. Dock börjar jag kika lite på Breitling, har aldrig ägt någon Breitling klocka förut (förutom min original väggklocka, bifogar även en bild på denna för den nyfikne)

217F9C2B-A918-4EED-8537-6CA311E67B28.jpeg


3FB2CE27-A344-4E5F-86EB-EB71456958DF.jpeg
Härliga klockor och väggklockan är ju bara😍
Angående Breitling så säger jag kör!
Vi är ju några som smyger in någon affordable här och där...
CBD8BFBC-421C-4BB1-B6CA-EE0C89C8E12A.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Min ”affordables” låda, en av 5 klocklådor. När tar det patologiska hamstrandet slut?
Dyrast i denna låda är väl Longines som gick på ca 30k och billigaste måste nog vara Parnis daytonan som jag köpte här på KS för 750kr. Jag personligen gillar att samla på alla möjliga klockor i olika prisklasser, favoriten är nog dykare i kombination med Omega eller Seiko. Dock börjar jag kika lite på Breitling, har aldrig ägt någon Breitling klocka förut (förutom min original väggklocka, bifogar även en bild på denna för den nyfikne)

217F9C2B-A918-4EED-8537-6CA311E67B28.jpeg


3FB2CE27-A344-4E5F-86EB-EB71456958DF.jpeg
Sån väggklocka har vi på jobbet :D .... du har inte snott den från en flygplats va? ;)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

Jox

Rolex
2-Faktor
Det är konstigt att man inte är mer tillmötesgående gällande den här typen av småärenden. Jag kan på sätt och vis förstå att man inte vill ta ansvar för vad någon hemmapulare gör med den men om man lämnar in den till en urmakare som är AD för välkända varumärken (och naturligtvis sparar kvitto för att styrka detta) tycker man inte att det borde vara något problem. Sinn tar det hela ett snäpp längre där man inte ens tillåter ens egna AD (Erikson Urhandel) att rucka klockor utan de ska istället skickas ner till Tyskland i 2-10 veckor. Superbra goodwill, eller inte...:rolleyes:


Kan ni inte byta klockor och ta ett nytt wristshot á la Sistakvarten? 😁

More like aqualibrium! Folk gillar att håna TH men jag gillar många av deras modeller även om det finns en del som är mer åt det fulsnygga hållet. Vad är mätaren nedtill? Är det en sekundvisare med den där komplikationen som jag så klart inte minns namnet på just nu men som innebär att visarna går i en halvmåneformad cirkel och sedan hoppar tillbaka till början? Superfräckt i så fall!


Soctant by day, Dexter by night!


Jag blev jätteförvånad när jag nyligen mailade honom och frågade hur han gör i och med Brexit och fick svaret att han aldrig har debiterat någon moms. :oops:
Han är i och för sig väldigt säregen och verkar göra lite som han vill men jag förstår verkligen inte vad han menar. Det är väl klart som fan att han är skyldig att kräva in och även betala in moms även om de verkar ha ett betydligt större fribelopp än här i Sverige (fick fram siffror på ca 800k/år när jag googlade förut jämfört med 30k som gäller i Sverige men med 200 beställningar så lär han komma upp i det på en enda helg).
Sekundvisaren går runt, tvåfärgad om jag inte missminner mig. Kallas på denna helt enkelt för Big Date 😊
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Topp