• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag är sugen på en ”affordable” kronograf. Gärna mecha-quartz. Några tips? Gärna lite egen design.

Dan Henry 1964?
IMG_20210115_222059.jpg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Om de har en 20mm flatlink på rea så är jag på ett gruppköp :)

Jag är på!

Denna hade virit kul att testa, hittade den när jag surfade runt i bandrean på watchgecko. Discontinued sedan länge tyvärr.
BAF5FB78-7AE4-4128-87DE-8D2C885D6A96.jpeg

Jonas. Är det du som drar ut gruppköp? Är ett eventuellt sugen på ett band jag med.


Jag behöver inga band och det finns inget på rean som lockar till ett villhöver-köp 😅

Så nån annan får helst styra upp gruppköp denna gång... väldigt lätt ordnat och administrerat.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Det är väl iofs bra? Var inte CNS nyare väldigt sladdriga?

Edit: är säkert samma som CNS. Men snyggare bilder lockar + finare hårdvara. Är dessutom inte så förtjust i CNS i allmänhet.

Ja jag tänkte på de äldre CNS-banden som liknar dessa... de nyare från CNS gillar jag inte, silikon typ... samlar damm.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Inga planer uppgjorda... men dom har ju rea nu så borde väl gå lätt att få ihop ett gäng...?

Gick väldigt smidigt förra gången, 2 arbetsdagar för leverans till dörren.

Jag är sugen på någon form av gruppköp. :)

Aaargh... skall mer ut på rea eller är det bara dem grejer som ligger ute redan som gäller? Vill ha en 20mm flatlink-länk men den är ju naturligtvis ordinarie pris på :p

Jag ska botanisera runt lite på rean i morgon... kanske hittar något jag med... vet inte om det dyker upp mer under februari dock... i november uppdaterade dom varje fredag.

Om de har en 20mm flatlink på rea så är jag på ett gruppköp :)

Jag är på!

Denna hade virit kul att testa, hittade den när jag surfade runt i bandrean på watchgecko. Discontinued sedan länge tyvärr.
BAF5FB78-7AE4-4128-87DE-8D2C885D6A96.jpeg
Jag är också på. Man var väl tvungen att komma upp till en viss summa? Det borde vi väl lyckas med om vi är typ 5 pers :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Klockbyte och uppladdning för SuperBowl! 👊🏻😎
0DBEE7FA-ECBB-4E05-9B0E-2284AB660EAD.jpeg
Här satt vi uppe och mölade jänkarkäk som sig bör, tarmarna mår sådär idag 🤢
Polaren är Bucsgalning och cashade dessutom ut 25k i spelvinst så han var hyfsat uppe i varv kan man säga.
Är själv stort football och Brownsfan sen barnsben, finns en mysig liten tråd i lifestyle om du inte redan visste 😊

Av hjälmen att döma spelar(de) du själv?
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
gick förbi Moderna smycken lite snabbt på lunchen för att få tag i ett speciellt orginal-gummi jag blev sugen på. Helt plötsligt har då Squale kommit i butik för att känna och klämma på. Måste vara det roligaste som hänt i klockväg i den här stan på länge.

21366553-DF36-4F38-95B5-9CC29F2C6A31.jpeg

och så hamnade jag i Seiko-hålet igen. Bra priser (och service och ja gummi blev beställt 😱) och det där med att spara verkar få bli i framtiden. Man måste ju ha en Willard, och en mm200 och...

E6801449-4B41-4A24-AD58-74304D2D2CDE.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
gick förbi Moderna smycken lite snabbt på lunchen för att få tag i ett speciellt orginal-gummi jag blev sugen på. Helt plötsligt har då Squale kommit i butik för att känna och klämma på. Måste vara det roligaste som hänt i klockväg i den här stan på länge.

21366553-DF36-4F38-95B5-9CC29F2C6A31.jpeg

och så hamnade jag i Seiko-hålet igen. Bra priser (och service och ja gummi blev beställt 😱) och det där med att spara verkar få bli i framtiden. Man måste ju ha en Willard, och en mm200 och...
Oj, det var oväntat. Vi har bubblat om butiken i fråga i Squaletråden om hur legit den är. Går inte att få kontakt med butiken via telefon/mail och priserna är lite väl tilltagna men kul att dom faktiskt har klockor inne :woot:
 
Senast ändrad:

Defreud

Panerai
2-Faktor
Här satt vi uppe och mölade jänkarkäk som sig bör, tarmarna mår sådär idag 🤢
Polaren är Bucsgalning och cashade dessutom ut 25k i spelvinst så han var hyfsat uppe i varv kan man säga.
Är själv stort football och Brownsfan sen barnsben, finns en mysig liten tråd i lifestyle om du inte redan visste 😊

Av hjälmen att döma spelar(de) du själv?
Första gången på tio år jag missat att kolla, jag och polarna gör samma sak med jänkarmat och en sjuhelvetes massa godis. Själv är jag ett stort fan av Saints ⚜
 

Weberg

Audemars
Denna unika skönhet har nu bytt ägare till en ny forummedlem. Jag vill av säkerhetsskäl inte avslöja vem, då klockan har en förmåga att locka till sig oönskad uppmärksamhet. Och det är kanske inte så konstigt när hela boetten är gjord av äkta metall och full av syntetiska diamanter! 😮

Om den nye ägaren ger sig till känna, gratulera gärna, men var inte påträngande. Det är okej att vara avundsjuk, men inte missunnsam!


IMG_20210208_120807.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Första gången på tio år jag missat att kolla, jag och polarna gör samma sak med jänkarmat och en sjuhelvetes massa godis. Själv är jag ett stort fan av Saints ⚜
Inget vidare match egentligen (imo) men sitter man och gluttar hela säsongen så går det ju inte att missa le grande finale liksom.
Tidigare nämnd kompis hatar herr Payton och Saints av förklarliga anledningar 😆
 

Weberg

Audemars
gick förbi Moderna smycken lite snabbt på lunchen för att få tag i ett speciellt orginal-gummi jag blev sugen på. Helt plötsligt har då Squale kommit i butik för att känna och klämma på. Måste vara det roligaste som hänt i klockväg i den här stan på länge.

21366553-DF36-4F38-95B5-9CC29F2C6A31.jpeg

och så hamnade jag i Seiko-hålet igen. Bra priser (och service och ja gummi blev beställt 😱) och det där med att spara verkar få bli i framtiden. Man måste ju ha en Willard, och en mm200 och...

E6801449-4B41-4A24-AD58-74304D2D2CDE.jpeg
79 950 kr? 😮
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Oj, det var oväntat. Vi har bubblat om butiken i fråga i Squaletråden om hur legit den är. Går inte att få kontakt med butiken via telefon/mail och priserna är lite väl tilltagna men kul att dom faktiskt har klockor i butik :woot:
Dom känns absolut legit som butik. Varit inne med jämna mellanrum och handlat lite smått Seiko. Kollade faktiskt inte priserna på Squale! Men ring och fråga efter Gabriel, det var han jag tjatade med. Han har alltid lyckats hitta lite specialpris när jag snackat med honom!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Dom känns absolut legit som butik. Varit inne med jämna mellanrum och handlat lite smått Seiko. Kollade faktiskt inte priserna på Squale! Men ring och fråga efter Gabriel, det var han jag tjatade med. Han har alltid lyckats hitta lite specialpris när jag snackat med honom!
Alright, det är aldrig någon som svarar men kan nog bli en utflykt så småningom, ligger i centrala delarna av byn eller?
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Här satt vi uppe och mölade jänkarkäk som sig bör, tarmarna mår sådär idag 🤢
Polaren är Bucsgalning och cashade dessutom ut 25k i spelvinst så han var hyfsat uppe i varv kan man säga.
Är själv stort football och Brownsfan sen barnsben, finns en mysig liten tråd i lifestyle om du inte redan visste 😊

Av hjälmen att döma spelar(de) du själv?
Precis! Samma här..🤢 Vaknade nyss.. 😂
Grattis till polaren! 👍🏻
Jag tog hem en liten 0,5k vinst i gänget här hemma som kollade, så lite positivt trots matchen som var ganska platt.. inget lag på min lista men hade ju hoppats på en fight mellan giganterna! 🤬
Håller på Vikings sen ett gäng år (då vi ”kom överens om” i bekantskapskretsen att vi här i Nord borde heja på Minnesotagänget..😀). De hade en supersäsong för ett par år sen, men nu ser det sämre ut..😒
Yes! Spelade på 90-talet men fick avsluta efter SM-pokalen -97 då jobbet tyckte jag skulle jobba ett tag ”over there”..
Trevligt med fans härinne! Det är ju en galet trevlig sport! 👊🏻😎 En till tråd att följa låter det som! Den ska undersökas! 😀 Tack för tips! (Yayyy... ännu en tråd o fastna i..🙄😂)
 

FOQ

Audemars
Denna unika skönhet har nu bytt ägare till en ny forummedlem. Jag vill av säkerhetsskäl inte avslöja vem, då klockan har en förmåga att locka till sig oönskad uppmärksamhet. Och det är kanske inte så konstigt när hela boetten är gjord av äkta metall och full av syntetiska diamanter! 😮

Om den nye ägaren ger sig till känna, gratulera gärna, men var inte påträngande. Det är okej att vara avundsjuk, men inte missunnsam!


IMG_20210208_120807.jpg

Är det @Von som köpt den? Han är ju classy som få. Säkert tänkt att sitta ovanpå tröjan.
 
Topp