• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Denna unika skönhet har nu bytt ägare till en ny forummedlem. Jag vill av säkerhetsskäl inte avslöja vem, då klockan har en förmåga att locka till sig oönskad uppmärksamhet. Och det är kanske inte så konstigt när hela boetten är gjord av äkta metall och full av syntetiska diamanter! 😮

Om den nye ägaren ger sig till känna, gratulera gärna, men var inte påträngande. Det är okej att vara avundsjuk, men inte missunnsam!


IMG_20210208_120807.jpg
Attans @thewordfox den här hade du ju, om någon, burit upp bra under OWG-mars med lätthet.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Var egentligen inne i stan för att titta in på Rolexhandlaren. Jag funderar på om jag vill ha en Explorer nån gång i framtiden. Men det fanns ingen att prova, bara beställning gick att göra. Provade en vittavlad Seamaster istället (schizofrent jag vet). Den är faktiskt jäkligt ball. Så nu vet jag inte längre om jag är nöjd med BB58, om jag nån gång vill ha en Rolex, om Seamaster som egentligen startade intresset är rätt eller om jag ska satsa på att ha ALLA Seiko som finns istället. Slutade med att jag köpte ett orginalgummi och bytte bort lite klockor för en extra länk till SPB för den VET jag att jag alltid vill ha...

ville bara dela med mig av mitt inre kaos. Tack för mig.
 

FOQ

Audemars
Var egentligen inne i stan för att titta in på Rolexhandlaren. Jag funderar på om jag vill ha en Explorer nån gång i framtiden. Men det fanns ingen att prova, bara beställning gick att göra. Provade en vittavlad Seamaster istället (schizofrent jag vet). Den är faktiskt jäkligt ball. Så nu vet jag inte längre om jag är nöjd med BB58, om jag nån gång vill ha en Rolex, om Seamaster som egentligen startade intresset är rätt eller om jag ska satsa på att ha ALLA Seiko som finns istället. Slutade med att jag köpte ett orginalgummi och bytte bort lite klockor för en extra länk till SPB för den VET jag att jag alltid vill ha...

ville bara dela med mig av mitt inre kaos. Tack för mig.

Ville dom att du skulle köpa 2 tags och 39 Wellingtons innan köplats som nr 2002?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Var egentligen inne i stan för att titta in på Rolexhandlaren. Jag funderar på om jag vill ha en Explorer nån gång i framtiden. Men det fanns ingen att prova, bara beställning gick att göra. Provade en vittavlad Seamaster istället (schizofrent jag vet). Den är faktiskt jäkligt ball. Så nu vet jag inte längre om jag är nöjd med BB58, om jag nån gång vill ha en Rolex, om Seamaster som egentligen startade intresset är rätt eller om jag ska satsa på att ha ALLA Seiko som finns istället. Slutade med att jag köpte ett orginalgummi och bytte bort lite klockor för en extra länk till SPB för den VET jag att jag alltid vill ha...

ville bara dela med mig av mitt inre kaos. Tack för mig.

Har också vandrat en liknande väg, köpte en Datejust förra våren och sålde av nästan hela klocklådan. Tröttande tillslut på Datejusten då den kändes för "dyr" för mig samt inte riktigt värd dom pengarna (även om boetten är grym!). Nu sitter jag med en stor samling igen och min Bond Seamaster (som också varit en "graal" för mig sedan jag gick med i KS) och känner mig nöjd (för tillfället :D).
 

Master J

Audemars
2-Faktor
@JonasUppsala hittade inge review på den smalare tropicen från ZD. Var läste du om den? Blev nu så klart osäker på vad jag ska ha. 😱

Du får gå in på den produktsidan där alla färgerna är samlade:

Där finns 2 recensioner var av en lyder så här:
"I am partially comparing this strap to the original MK1 Tropic strap that WatchGecko used to sell. I went for the orange and the colour looks fantastic and had the pop that I was after. The addition of the quick release bars is great and reduces the risk of any damage around the lugs. The material used is definitely not as soft as the Mk1 and lacks the vanilla scent that I was expecting. Still acceptable for the price point though. I would say my biggest issue is with the length that has been chosen for this range. or at least not having a size option. For my slim wrists, this strap is too long. This really would be a winner if it was also available in say 120/70mm length. If there was a shorter version I would pick up the yellow, grey and blue ones in a heartbeat!"
 

Kreacon

Audemars

FOQ

Audemars
Du får gå in på den produktsidan där alla färgerna är samlade:

Där finns 2 recensioner var av en lyder så här:
"I am partially comparing this strap to the original MK1 Tropic strap that WatchGecko used to sell. I went for the orange and the colour looks fantastic and had the pop that I was after. The addition of the quick release bars is great and reduces the risk of any damage around the lugs. The material used is definitely not as soft as the Mk1 and lacks the vanilla scent that I was expecting. Still acceptable for the price point though. I would say my biggest issue is with the length that has been chosen for this range. or at least not having a size option. For my slim wrists, this strap is too long. This really would be a winner if it was also available in say 120/70mm length. If there was a shorter version I would pick up the yellow, grey and blue ones in a heartbeat!"
Super tack! Kanske är bättre att släppa upp till den andra. Gillar bara att den här är smalare.
 

FOQ

Audemars
Jag har MK1an.... suveränt mjuk och skön.... beror väl på klockan, men jag tycker inte den var så värst bred.... inte i 20mm iaf.

Ska ha 22mm så det lutar ändå åt det smalare. Tyckte den var så bred i 22. Den förra alltså.

Sjukt att man aldrig lär sig. Haft jättemycket band i 22 och sålt av. Inklusive tropics från CNS i det gamla materialet.

Har en i 20 från CNS fortfarande och den här jag hållt hårt i.
 
Topp