• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Om jag får säga det själv är jag hyfsat trygg i min manlighet utan att för den skull bära kvarts. Rosa mekaniskt "dammodell" manligt nog? 💋
6fXdgXc.jpg

tsuFrzl.jpg
Du har inga problem med din manlighet det ser jag det! 😉👍
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det är bra, blev lite orolig där ett tag 😃
Det behöver du verkligen inte vara😉😄

Var bara tvungen att spä på lite då "många" ser ner på quartz, sen sitter de med sitt massproducerade mekaniska urverk av stansade delar och pratar om själ å grejer!? 🤔 Har inget emot mekaniska urverk och definitivt inte i den högre ligan, bara resonemanget quartz vs mekaniskt 🙂
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
N

Nu ser man gröna urtavlan bättre, den såg nästan svart ut på första bilden.👍
Den skiftar rätt mycket, vinklar man den ifrån sig så ser den svart ut, men den är sunburstgrön :)
Edit: ska tillägga angående din fråga om slitage på bezeln, att den är keramisk. 👍
 
Senast ändrad:
Den skiftar rätt mycket, vinklar man den ifrån sig så ser den svart ut, men den är sunburstgrön :)
Edit: ska tillägga angående din fråga om slitage på bezeln, att den är keramisk. 👍
Ja men är den keramisk så fattar jag. Har sett några icke keramiska Steinhart med skav/slitage på vridringens färg.
Vissa keramiska kan ibland däremot vara känsliga för vinkel och se siffrorna på ringen så det är väl nackdelen då.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ja men är den keramisk så fattar jag. Har sett några icke keramiska Steinhart med skav/slitage på vridringens färg.
Vissa keramiska kan ibland däremot vara känsliga för vinkel och se siffrorna på ringen så det är väl nackdelen då.
Denna är tom keramisk med nedsänkta ifyllda siffror. Så full sebarhet i alla vinklar. Det bästa av två världar 😊
607939DF-74A5-4E8D-9BEE-043DDBF1AA48.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Det behöver du verkligen inte vara😉😄

Var bara tvungen att spä på lite då "många" ser ner på quartz, sen sitter de med sitt massproducerade mekaniska urverk av stansade delar och pratar om själ å grejer!? 🤔 Har inget emot mekaniska urverk och definitivt inte i den högre ligan, bara resonemanget quartz vs mekaniskt 🙂
Äh, förstår precis hur du menar 🙂
Personligen lägger jag egentligen noll värdering i vad som föredras, råkar bara gilla mekaniska prylar mer (inte bara klockor).
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Aaaargh! Tänkte lägga upp SOTC på instagram men man kan tydligen inte skriva hur mycket text som helst :rage::banghead: Jaja, får lägga mina crappy bilder här istället :D

1: Beaters/Träningsklockor
2: Mikrosamlingen :D
3: Skvales, bör nog finslipa den samlingen lite.
4: Certina DS, senaste beroendet.
5: Seiko kvartsarna, 50 har blivit 3 :p
6: Chinese specials
7: Keepers, lämnar nog bara i testamentet :)
8: Gåvor... vad kan man hitta på med dem, vill inte sälja dem?
9: Hänger lite löst om jag hittar något... funderar på något finare om jag kan skrapa ihop tillräckligt med stålars... Omega, CW, Breitling, Sinn, Damasko, Doxa, Nomos? (Nej dem är inte till salu än ;) ... förutom om ni har något fint att byta flera mot en med... om någon sitter och trycker på en Seamaster eller Speedy kan jag lägga till Borealisen i säljhögen också)

9009F463-0BA8-408E-B7E8-0DCAD7949915.jpeg
7F129CD5-2A43-439B-945E-5BF8394CA299.jpeg
2F8D0468-E898-45DB-830E-4BC681E9FF82.jpeg
BA5F0F2A-7E86-4D4B-A575-DB9CB37EFFF6.jpeg
D0E666C4-B45E-485B-8992-580E840E702D.jpeg
BF1007FA-3E3B-47CA-AE58-130E05467896.jpeg
A98CB549-4DFE-48A9-BDF4-CD2FB52E0D8F.jpeg
56ECE418-A6E0-49DD-9A4C-57E9057C3074.jpeg
C7CEB33C-03AA-437A-A552-0506E16B2F77.jpeg
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Tråkig tisdag blev genast roligare med spännande överraskningar i brevlådan :woot:

Avdelning "koka soppa på en spik", the one only bandtrollkarl @SpaceAce går på knock som vanligt, så koolt så hälften vore nog, finner inga ord kompis! 💕

Avdelning @Kreacon som än en gång bevisar varför den här tråden är mer än bara en tråd, bara skickar band bara sådär, tack vännen! 💕
fWnh4Z8.jpg
ok74uOU.jpg

kSQ3LMV.jpg

7lHwLt3.jpg

IfpDQyG.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
❤️⛴️Tråkig tisdag blev genast roligare med spännande överraskningar i brevlådan :woot:

Avdelning "koka soppa på en spik", the one only bandtrollkarl @SpaceAce går på knock som vanligt, så koolt så hälften vore nog, finner inga ord kompis! 💕

Avdelning @Kreacon som än en gång bevisar varför den här tråden är mer än bara en tråd, bara skickar band bara sådär, tack vännen! 💕
fWnh4Z8.jpg
ok74uOU.jpg

kSQ3LMV.jpg

7lHwLt3.jpg

IfpDQyG.jpg
Sjukt snajdigt :cool:

❤️ Tråden
 

Kreacon

Audemars
Tråkig tisdag blev genast roligare med spännande överraskningar i brevlådan :woot:

Avdelning "koka soppa på en spik", the one only bandtrollkarl @SpaceAce går på knock som vanligt, så koolt så hälften vore nog, finner inga ord kompis! 💕

Avdelning @Kreacon som än en gång bevisar varför den här tråden är mer än bara en tråd, bara skickar band bara sådär, tack vännen! 💕
fWnh4Z8.jpg
ok74uOU.jpg

kSQ3LMV.jpg

7lHwLt3.jpg

IfpDQyG.jpg
Dämn @SpaceAce så jäkla poppunkigt!
Satt som gjutet på ryssen!
 
Topp