Du har inga problem med din manlighet det ser jag det!Om jag får säga det själv är jag hyfsat trygg i min manlighet utan att för den skull bära kvarts. Rosa mekaniskt "dammodell" manligt nog?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har inga problem med din manlighet det ser jag det!Om jag får säga det själv är jag hyfsat trygg i min manlighet utan att för den skull bära kvarts. Rosa mekaniskt "dammodell" manligt nog?
Det är bra, blev lite orolig där ett tagDu har inga problem med din manlighet det ser jag det!
Nu ser man gröna urtavlan bättre, den såg nästan svart ut på första bilden.Japp 39mm. Inte en repa. Ser ny ut efter knappt ett halvår.
Oredigerad bild:
Det behöver du verkligen inte varaDet är bra, blev lite orolig där ett tag
Den skiftar rätt mycket, vinklar man den ifrån sig så ser den svart ut, men den är sunburstgrönN
Nu ser man gröna urtavlan bättre, den såg nästan svart ut på första bilden.
Njae, ok iaf... Länken är ett riktigt fanstyg att justera, pinnen sitter som berget. Lyckades kvadda mitt, förvisso svinbilliga, verktyg så får kolla med svågern om han har bättre prylar...Bra där
Den var ju riktigt snygg! Bara en redig karl kan bära upp rosa sägs det ju. Själv har jag inga problem med det, sen om det gör mig till redig karl eller om min femininitet lyser igen får andra bedömaOm jag får säga det själv är jag hyfsat trygg i min manlighet utan att för den skull bära kvarts. Rosa mekaniskt "dammodell" manligt nog?
Ja men är den keramisk så fattar jag. Har sett några icke keramiska Steinhart med skav/slitage på vridringens färg.Den skiftar rätt mycket, vinklar man den ifrån sig så ser den svart ut, men den är sunburstgrön
Edit: ska tillägga angående din fråga om slitage på bezeln, att den är keramisk.
Denna är tom keramisk med nedsänkta ifyllda siffror. Så full sebarhet i alla vinklar. Det bästa av två världarJa men är den keramisk så fattar jag. Har sett några icke keramiska Steinhart med skav/slitage på vridringens färg.
Vissa keramiska kan ibland däremot vara känsliga för vinkel och se siffrorna på ringen så det är väl nackdelen då.
Plagi-AT?Dåligt med plagiat idag?
Äh, förstår precis hur du menarDet behöver du verkligen inte vara
Var bara tvungen att spä på lite då "många" ser ner på quartz, sen sitter de med sitt massproducerade mekaniska urverk av stansade delar och pratar om själ å grejer!? Har inget emot mekaniska urverk och definitivt inte i den högre ligan, bara resonemanget quartz vs mekaniskt
En vecka in i ägandet får min Triumph hälsa på min köksbänkskiva i granit.
Vad ska jag ta mig till????
Har du sett Ginault klockor ?Njae, ok iaf... Länken är ett riktigt fanstyg att justera, pinnen sitter som berget. Lyckades kvadda mitt, förvisso svinbilliga, verktyg så får kolla med svågern om han har bättre prylar...
Får se om den får stanna, men vill ju gärna ha en cool grön klocka så tillsvidare kan den nog hänga kvar
Ja, det har väl florerat några här. Inte studerat närmare, men kanske borde göra detHar du sett Ginault klockor ?
Snabbkikade och hittade ingen, annan prislapp också... och 40mm. Men snygga var de. Finns så mycket kulFast vid närmare eftertanke tror jag inte de finns i grönt
Stiligt! Dom där är 42mm va?
Hemma mellan två skift.
Skulle ha åkt med ett lass till tippen men fotar en Sharkmaster Vintage Series och dricker kaffe istället.
Gäststugan fint inbäddad i vinterträdgård i bakgrunden.
Nu mot tippen med el Fordo!
Vad är det för ref på den där, har kikat runt lite sen du postade bild på den förra veckan haha. Hittar bara sgf och snjx men inte med dag vid 12! Har vart sugen på tidigare nämnda, men denna är lite vassare t.om.
Sjukt snajdigtTråkig tisdag blev genast roligare med spännande överraskningar i brevlådan
Avdelning "koka soppa på en spik", the one only bandtrollkarl @SpaceAce går på knock som vanligt, så koolt så hälften vore nog, finner inga ord kompis!
Avdelning @Kreacon som än en gång bevisar varför den här tråden är mer än bara en tråd, bara skickar band bara sådär, tack vännen!
Dämn @SpaceAce så jäkla poppunkigt!Tråkig tisdag blev genast roligare med spännande överraskningar i brevlådan
Avdelning "koka soppa på en spik", the one only bandtrollkarl @SpaceAce går på knock som vanligt, så koolt så hälften vore nog, finner inga ord kompis!
Avdelning @Kreacon som än en gång bevisar varför den här tråden är mer än bara en tråd, bara skickar band bara sådär, tack vännen!
Eller hur! Nästan så man vill rama in och smacka upp på väggen som konstSjukt snajdigt
Tråden
Den där borde verkligen hamna i Guinandtråden.Nu pratar vi Guinand, grejor det. Även förr