• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Tack! Bilder gör den inte rättvisa tyvärr...

Väldigt hög kvalitetskänsla på den och känns som en pjäs på handleden.

42 men upplevs större. Lite tung. Kan ändå tänka mig ytterligare en Sharkmaster-V i lite roligare färg kombo.

CASE
Diameter 42mm, 15.3mm thick, 49.5mm lug to lug, brushed & polished steel case.

BACK
Brushed steel, 2.3mm thick.

CRYSTAL
Domed sapphire crystal, 4.2mm thick with anti-reflective coating.

WATER-RESISTANCE
500 meters.
Ja jag instämmer. OceanX kändes väldigt gedigen, kan sakna den jag hade lite!
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag är så rackarns sugen på någon 40 mm dykare så det börjar bli fånigt. Någon som vill göra ett byte?🤓
EB309D7E-8AD5-4A3F-A80C-2ABC57665D15.jpeg
Jag har hört att det ligger en hur grym som helst Zelos Mako på K&S.. 40mm och allt en TerryTee kan önska sig

Just sayin' :)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Många här inne vet hur "trådstammisarna" ser ut (vem skulle kunna glömma @MaBr i mankini?), vi är inte så blyga, men vi håller oss i tråden gissar jag :D

Tror inte att det är speciellt riskfyllt för oss här inne heller, det är skillnad på att flasha sin Platona och sin Parnis där den sistnämnda inte är värt att riskera att skaka galler för :D ... sen är vi väldigt sympatiska, trevliga och stora och starka tillskillnad från det något mer dryga klientelet i många andra trådar ;)

Vafalls! Vågar man inte visa sitt ansikte om man diskuterar clasp koder, ad relationer och prisutveckling dagarna i ända :eek: !?
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Skit också, tänkte inte så långt att det finns folk med dålig moral och letar offer här på forumet. Jag är nog både lite naiv och lite för snäll.
Jag har en rätt begränsad skara människor som sett mig, tyvärr spelar inte värdet i klockorna någon roll då en tidigare kollega var en av många som blev knivrånade i Stockholm 2018, alldeles i närheten av vårt dåvarande kontor vid lunchtid. På en sketen Tissot för typ 3,5’.
Så det bygger tråkigt nog en risk att vara för personlig här.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag har en rätt begränsad skara människor som sett mig, tyvärr spelar inte värdet i klockorna någon roll då en tidigare kollega var en av många som blev knivrånade i Stockholm 2018, alldeles i närheten av vårt dåvarande kontor vid lunchtid. På en sketen Tissot för typ 3,5’.
Så det bygger tråkigt nog en risk att vara för personlig här.

Men vänta nu... lär väl inte vara så att nån här spanat in hans tissot... och sen rånat honom?
Ser möjligen risken med en dyr rolle...
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Men vänta nu... lär väl inte vara så att nån här spanat in hans tissot... och sen rånat honom?
Ser möjligen risken med en dyr rolle...
Nej, inte här. Men han kände igen rånaren som hade en keps med ett utmärkande tryck på och har således sett honom innan. Rånaren i sig var nog heller inte inne på att det var just en Tissot. Men varför öka risken för ingenting? En del har sina namn & städer här och det finns tyvärr folk till allt. Behöver absolut inte vara av det dyrare segmentet.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Nej, inte här. Men han kände igen rånaren som hade en keps med ett utmärkande tryck på och har således sett honom innan. Rånaren i sig var nog heller inte inne på att det var just en Tissot. Men varför öka risken för ingenting? En del har sina namn & städer här och det finns tyvärr folk till allt. Behöver absolut inte vara av det dyrare segmentet.

Ja.... otryggheten har verkligen ökat.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Ja.... otryggheten har verkligen ökat.
Tråkigt nog! Men vi är fortfarande avsevärt fler trevliga själar, framförallt här :). Tillägg; Min kollega blev inte skadad, det gick jättefort och detta var i samma snurra som det skedde en del knivrån på
Östermalm i Stockholm. Han va lite skärrad men det verkade rätt lugnt efter några dagar. Summa summarum är mest att man inte behöver ta någon onödig risk och jag tog ett jättetråkigt exempel.
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Tråkig tisdag blev genast roligare med spännande överraskningar i brevlådan :woot:

Avdelning "koka soppa på en spik", the one only bandtrollkarl @SpaceAce går på knock som vanligt, så koolt så hälften vore nog, finner inga ord kompis! 💕

Avdelning @Kreacon som än en gång bevisar varför den här tråden är mer än bara en tråd, bara skickar band bara sådär, tack vännen! 💕
fWnh4Z8.jpg
ok74uOU.jpg

kSQ3LMV.jpg

7lHwLt3.jpg

IfpDQyG.jpg
Enjoy kompis! 🤗


Dämn @SpaceAce så jäkla poppunkigt!
Satt som gjutet på ryssen!

😮 Det där var ju en i en helt egen klass, jäklar vad bra! 😍

Man blir så genuint glad av denna tråden! 😄

Återvinning på högsta nivå för övrigt, magiskt! 👌

Det där rosa bandet är tamejfan bland det coolaste jag sett! Hatten av, @SpaceAce

Hatten av @SpaceAce sjukt kul att se hur du har utvecklats!
Tack för alla snälla ord. De uppskattas verkligen. 🤗
Idén om ett Converseband har funnits ett tag men det har aldrig blivit av att tillverka ett förrän nu. :)
Converse.jpg

Faen vad bra det blev 🥳 Magiska fingrar på den där @SpaceAce 👌🏻
Och bandet från @Kreacon var ju inte heller helt fel 👍🏻😊

Tråden var det ja ❤️
Tack @Von för Bezeln till min Vostok 170891 för en spottstyver 🤗
IMG_20210209_171712.jpg
IMG_20210209_171833.jpg
IMG_20210209_171819.jpg
IMG_20210209_172139.jpg


Testar även ett Bonetto NATO som jag fått låna av @SpaceAce 🤩
IMG_20210209_171726.jpg
IMG_20210209_171731.jpg


Tråden ❤️
Magisk Vonstock/Totte-mod och lite partiskt måste jag ju säga att den passar riktigt bra på det där gumminatot. :cigar:
 

Kreacon

Audemars
Hej du! Ville bara säga att din urvilare är ruggigt uppskattad och jag vilar två favoriter med perfekta 70 timmars reserv där natteligen! Älskar den och den gjorde att jag inte ser nån användning för windern jag skaffat. Grymt!
Himla kul att höra! Tack! Kul att du gillar den!
Hade ju lyckats hålla mig så länge från att gå in på Armidas hemsida men så postade du ytterligare en bild på din A1 42 🙈

1102545929.jpg


Orange var ju slutsåld som tur var...😅

1706916552.jpg


Den där A9 såg dock också trevlig ut 🤔
Ta den turkosa istället!!! Men skippa länken! Eller köp min! 😆 A9 har gått mig förbi, ser inte dum ut!
 

Nilas

Patek
2-Faktor

Den är så in i..fin! 😇
Ja givetvis så missuppfattade jag frågan, såg bara 21mm framför mig eftersom jag tycker det är lite korkat. Det är dock det enda som är korkat på den pjäsen annars. En fantastisk klocka som man lätt kan äga 3-4 gånger och sen sälja utan att förstå sitt eget bästa. Så funkar jag 🥴.

Edit: hade jag haft något lämpligt bytesobjekten så hade jag slagit till direkt 👍
 
Topp