• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tror du det kan se skumt ut med perlon och de luggarna?

Jag kliver in från sidan, tror inte det ser skumt ut men ville bara tipsa om att ifall det skulle se skumt ut. Testa ett sånt här? :)
Vi har ju rabatt där också!
Tog mig friheten att sno en bild från Google. Tror det behöver va lite massa på handleden för att bära upp det snyggt. Oavsett band egentligen.
66169B91-FA54-48E2-A497-723C66E78F6A.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag kliver in från sidan, tror inte det ser skumt ut men ville bara tipsa om att ifall det skulle se skumt ut. Testa ett sånt här? :)
Vi har ju rabatt där också!
Har typ alla färger av liknande perlonband, älskar perlon!

Tog mig friheten att sno en bild från Google. Tror det behöver va lite massa på handleden för att bära upp det snyggt. Oavsett band egentligen.
66169B91-FA54-48E2-A497-723C66E78F6A.jpeg
Tack för bilden! Ser katastrofalt ut med perlon och luggholes så långt ner i luggarna...
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Faen vad bra det blev 🥳 Magiska fingrar på den där @SpaceAce 👌🏻
Och bandet från @Kreacon var ju inte heller helt fel 👍🏻😊

Tråden var det ja ❤️
Tack @Von för Bezeln till min Vostok 170891 för en spottstyver 🤗
IMG_20210209_171712.jpg
IMG_20210209_171833.jpg
IMG_20210209_171819.jpg
IMG_20210209_172139.jpg


Testar även ett Bonetto NATO som jag fått låna av @SpaceAce 🤩
IMG_20210209_171726.jpg
IMG_20210209_171731.jpg


Tråden ❤️
Den här tråden alltså! Beställt hem delar till 3 olika klockor jag ska bygga och tänkte att det skulle vara lugnt ett tag och nu sitter jag och kollar Vostok- och Ginaultklockor......🤦‍♂️
Så jäkla cool den där Vostoken är!
 
Nu får nån köpa @mårt s Lum-Tec så att den inte försvinner från vår lilla ankdamm 😝
Var i valet och kvalet om jag skulle slå till men nu blev det inte så.

 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nu får nån köpa @mårt s Lum-Tec så att den inte försvinner från vår lilla ankdamm 😝
Var i valet och kvalet om jag skulle slå till men nu blev det inte så.

Nu blev jag lite orolig. Övervakar du mig? Jag har eventuellt en köpare utanför ankdammen nämligen ... :D
 

Three5One

Omega
2-Faktor
Skapade ett rejält kalkylark med vilka kläder och klockor jag använder. Jag kan se vad jag använder mest tillsammans, kategori av kläder och klocka kopplat till veckodag. Helt fantastiskt ärligt talat. Statistiken är dock än så länge nedslående. Kan man kalla hela sin tillvaro och person affordable?

received_332559621400317.jpeg
 

Schned

Panerai
2-Faktor
DSC06277.JPG


Kom hem från överliggning och plockade fram kameran. Kände att gårdagens bild på Sharkmaster-V inte gjorde den rättvisa. Gör om gör rätt.

Ingen redigering öht på den här bilden. Uppladdad direkt från kameran. Morgonljuset lirade så bra med objektivet, klockan och ormbunken i bakgrunden att jag inte tyckte det behövdes.

Kan även tillägga att jag lät Sharkmaster-V ligga framme sist min svåger var på besök. Han har tre Rolex och jag ville se om han skulle reagera på klockan.

Det gjorde han. Han var väldigt imponerad. När jag berättade priset trodde han inte det var sant! 😅
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
DSC06277.JPG


Kom hem från överliggning och plockade fram kameran. Kände att gårdagens bild på Sharkmaster-V inte gjorde den rättvisa. Gör om gör rätt.

Ingen redigering öht på den här bilden. Uppladdad direkt från kameran. Morgonljuset lirade så bra med objektivet, klockan och ormbunken i bakgrunden att jag inte tyckte det behövdes.

Kan även tillägga att jag lät Sharkmaster-V ligga framme sist min svåger var på besök. Han har tre Rolex och jag ville se om han skulle reagera på klockan.

Det gjorde han. Han var väldigt imponerad. När jag berättade priset trodde han inte det var sant! 😅
Dom har verkligen lyckats med indexen. Typ fasade! Kallas det "nipple-dial" på rolexiska?
Mycket snyggt hur som helst och jag längtar till dagen då dom släpper dom i 40mm :)
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Dom har verkligen lyckats med indexen. Typ fasade! Kallas det "nipple-dial" på rolexiska?
Mycket snyggt hur som helst och jag längtar till dagen då dom släpper dom i 40mm :)

Dom släppte ju tre Sharkmaster-L(Ladies) nyligen och dom har samma mått som Sharkmaster-V! 😂

Om dom tycker tjejer ska ha så här tunga 42mm 49.5l2l så får vi nog skicka ett gäng mail till dom så att dom fattar att det finns en efterfrågan på mindre klockor från dom...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Shit! Nu börjar mikrotråden verkligen ta fart igen. Kul! Men hinner inte riktigt med pga jobb och familj. Får ta och läsa ikapp på min kammare, när jag får en stund över :) Under tiden funderade jag på hur det ser ut med ev. rabatt på Steinhart? Blev lite sugen på den grön-gröna och stänkte att det kanske finns möjlighet att göra ett kap eller fynd eller så?
Här i solljus och utan efterbehandling :)
2020-10-30 10.43.10-1.jpg
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Shit! Nu börjar mikrotråden verkligen ta fart igen. Kul! Men hinner inte riktigt med pga jobb och familj. Får ta och läsa ikapp på min kammare, när jag får en stund över :) Under tiden funderade jag på hur det ser ut med ev. rabatt på Steinhart? Blev lite sugen på den grön-gröna och stänkte att det kanske finns möjlighet att göra ett kap eller fynd eller så?
Jag har aldrig sett att de rabatterar faktiskt. Inte ens på Black Friday, istället brukar det släppa nån limit edition vid såna tillfällen.
Men nån annan kanske har sprungit på rabattkoder?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Dom släppte ju tre Sharkmaster-L(Ladies) nyligen och dom har samma mått som Sharkmaster-V! 😂

Om dom tycker tjejer ska ha så här tunga 42mm 49.5l2l så får vi nog skicka ett gäng mail till dom så att dom fattar att det finns en efterfrågan på mindre klockor från dom...
Jag har för mig att någon i tråden var i kontakt med dom för ett tag sedan, och efterfrågade 40mm varianter. Tror att svaret var ett blankt nej. Men jag kan ha drömt detta :)
 
Topp