• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Japp som sagt, skicka PM om du tex inte vill ställa upp själv eller bara vill bidra i denna fantastiska trådens anda och den goda saken.
Tanken är att jag lägger in bidragen som kommer innan den 28e när jag betalar "min" anmälningsavgift och då även såklart förklarar att bidraget kommer ifrån den allsmäktiga men ödmjuka "Stora tråden om micromärken och andra "affordables".

Tillkommer det fler bidrag under Mars så donerar jag efterhand det rullar in tänker jag.

Har någon något att tillägga, bättre upplägg mm så är det bara att skicka PM 🤗

Alla storlekar på bidrag uppskattas såklart! ❤️
Yes, kan väl tillägga att sponsring i detta fall betyder att Totte får klockan om han nu fixar en hel månad. Dvs mitt blygsamma bidrag till det hela, det är ingen dyrgrip på något vis som ni säkert redan har listat ut 😃
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Yes, kan väl tillägga att sponsring i detta fall betyder att Totte får klockan om han nu fixar en hel månad. Dvs mitt blygsamma bidrag till det hela, det är ingen dyrgrip på något vis som ni säkert redan har listat ut 😃
Fint av dig! Jag som trodde du skulle fixa ihop någon galet som han skulle få bära ;) Då måste man ju fråga vad @KlockTotte hade tänkt att ha på handleden i en månad? :eek:
 

HSK

Patek
2-Faktor
P-Jäsen
0C411E4A-F4CA-4D63-961D-F9E3AC2258A1.jpeg
Fel band! Ingen minns en fegis... 😉
Yes, kan väl tillägga att sponsring i detta fall betyder att Totte får klockan om han nu fixar en hel månad. Dvs mitt blygsamma bidrag till det hela, det är ingen dyrgrip på något vis som ni säkert redan har listat ut 😃
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Semmeldagen idag, och min Zelos Mako är iskall och således svårsåld.

Därför kära trådkamrater, sänker jag den till det förmånliga priset av 4k, enbart för mikrotrådare!

(@TerryTee wink wink)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Underbart 😍Det här blir väl inga problem för dig @KlockTotte ? Hoppas du fixar fram något riktigt snyggt @Von 😁

Yes, kan väl tillägga att sponsring i detta fall betyder att Totte får klockan om han nu fixar en hel månad. Dvs mitt blygsamma bidrag till det hela, det är ingen dyrgrip på något vis som ni säkert redan har listat ut 😃

Fint av dig! Jag som trodde du skulle fixa ihop någon galet som han skulle få bära ;) Då måste man ju fråga vad @KlockTotte hade tänkt att ha på handleden i en månad? :eek:
"Blir väl inga problem för dig" 😱 Vad lätt du får det att låta då! 😂 Har blivit några riktigt roliga klockor på sistone och de jag redan hade såklart. Så har ju fullt upp med att försöka ge alla godbitar handledstid 😅

Men idag när Mattias (Von) hörde av sig om hans idé till att kunna få fler att donera utan att själva behöva ställa upp, vilken klocka jag skulle bära och eventuellt till och med få om jag lyckades så var det inte mycket tvivel 😊 Han berättade även att, (hoppas det inte gör något att jag nämner det Von) hans mellanson själv fått ta del av Min Stora Dag då han har ett hjärtfel ❤️

Han valde alltså klockan jag ska bära och jag har ju pokerfejs som en 4 åring så här kommer den.

K-28 VONSTOCK RATNIK 🤘🏻
BCkk1df.jpg
wJkHwyJ.jpg
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Semmeldagen idag, och min Zelos Mako är iskall och således svårsåld.

Därför kära trådkamrater, sänker jag den till det förmånliga priset av 4k, enbart för mikrotrådare!

(@TerryTee wink wink)
Jag sitter ju kvar med min ännu 😇
 

TotteH

Patek
2-Faktor

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
God morgon! Ingen covid säger testet, så enbart mansförkylning🙏

Edit: Jubilee funnet! Tire tread och våffla borta. Gör gärna en fin paketdeal på resten om man önskar en skön somnarbeater!

Byteslördag:

B7DC4E7A-3462-47D7-BA52-90FDC1A72632.jpeg

Splirrans ny blå Casio Duro fullset (600)
-gult Zodiac (300)
-Uncle Seiko Tiretread (200) SÅLT
-blått MN-liknande t&t (150)
-svart Waffle t&t (150) SÅLT
-brunt läder (100)
-Zuludiver Bond (75)

Skicken är mellan oanvänt till något använt men fräscht. Letar efter jubilee till skx007. Helst orginal men strapcode i värsta fall. Kan byta i vilka kombinationer som helst. Även en oöppnad Bergeon är intressant. Paket kan ordnas. Tex köp allt ovan för 1100!

1772BD6E-9A08-435A-91E1-A07E154BB54C.jpeg

Här kommer lite mod-delar som jag inte kan använda och inte har kolla på värdet av.
En ny bezel
2 vad jag tror är keramiska inlägg
Double dome safirglas med klar AR

Spontant sätter jag värdet på burken till 500? Om det är off så pma så ändrar jag. Bytes också mot jubilee till skx, Bergeon 6767.

God helg!
Finns Zuludiver Bond kvar? :) Är det 20 mm och är det möjligtvis detta?

 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hello Kitty är manligt! ❤ vad är det för silvermonster på vänstersidan? Vad ligger upp och ner? Vad ligger på sidan? Vilken batman?Hur mår Scuba duden? Så många frågor på en gång 😉
Hubba 😬

Silvermonstret är Bulova Precisionist Kronograf
Batman är Deep Blue Master 1000
Scubaduden mår prima tack !
På sidan ligger Louis Vuitton GMT ’Q1131’

... fortsättning följer (kanske) 🤣
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Jag ska ju dras med denna i en månad, ni får ge mig lite utrymme här😂

JA, JAG SKAAAA!🥲Haha
Haha, perfekt tillfälle att varva mellan banden då! 😁
Finns Zuludiver Bond kvar? :) Är det 20 mm och är det möjligtvis detta?

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men måste bara berömma dig för det fantastiska användarnamnet! 👍❤️
 
Topp