• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Ja för tusan, ser hur ball ut som helst. Vad är det för verk i om man får fråga?
Miyota 8N33, jag gillar deras verk för klockorna blir oftast lite mer slimmade än med tex NH-verk.

Har förstått att många upplever att de låter mycket men det är ingenting jag stört mig på hos de klockor med Miyotaverk jag har haft.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske skulle ta och köra med denna men jag ser i anmälningslistan att det är mååånga som har valt G-shock redan så det känns lite tråkigt!
F4A3E4D4-DD33-4D1C-8637-88029A8AB4B9.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Kul initiativ. En sån här tråd verkar behövas eftersom mikro/affordable är intressant för väldigt många på forumet.
Låsa trådar utan att ange orsak känns ju lite sådär. Det borde man kunna bemöda sig med att skriva ut. Mycket märkligt förfarande.
I värsta fall får man gömma sig i fristaden på andra sidan tills dem skärper sig här...
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
I värsta fall får man gömma sig i fristaden på andra sidan tills dem skärper sig här...
Mjo, skulle ju funka rätt fint den här gången då jag tänkt chilla med flippandet framöver!
Jäkla trist med OWGM bara som jag såg fram emot 😳

Blir nog att köra med min råbeater om det blir nått, den klarar jag lätt en månad med om jag packar ner och gömmer alla andra!
Lite tråkigt val kanske dock?
CCD2C917-12C5-4671-9374-8F02682E2581.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det kommer in anmälningar lite väl ofta på denna tråd. Skärp till er och snacka klockor. Givetvis ska man få ha trevligt, men filmtips och annat löst snack kan ni dra i ett större grupp-PM.

Undvik tillmälen kopplat till diskrimineringsgrunderna mm.

Låser upp tråden när ni sett detta.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Nytt från the big Dick. Preorder startar om typ en vecka. Ser bra ut tycker jag. Kommer ha svårt att hålla mig känns det som. Blå och mint är särskilt bra imho.
Screenshot_2021-02-17-12-38-15-456_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2021-02-17-12-38-10-520_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2021-02-17-12-38-12-892_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2021-02-17-12-38-07-771_com.miui.gallery.jpg
 

Bilagor

  • Screenshot_2021-02-17-12-38-15-456_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2021-02-17-12-38-15-456_com.miui.gallery.jpg
    90.7 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_2021-02-17-12-38-12-892_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2021-02-17-12-38-12-892_com.miui.gallery.jpg
    88.1 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_2021-02-17-12-38-10-520_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2021-02-17-12-38-10-520_com.miui.gallery.jpg
    87.4 KB · Visningar: 4

Norp

Rolex
2-Faktor
"Blir väl inga problem för dig" 😱 Vad lätt du får det att låta då! 😂 Har blivit några riktigt roliga klockor på sistone och de jag redan hade såklart. Så har ju fullt upp med att försöka ge alla godbitar handledstid 😅

Men idag när Mattias (Von) hörde av sig om hans idé till att kunna få fler att donera utan att själva behöva ställa upp, vilken klocka jag skulle bära och eventuellt till och med få om jag lyckades så var det inte mycket tvivel 😊 Han berättade även att, (hoppas det inte gör något att jag nämner det Von) hans mellanson själv fått ta del av Min Stora Dag då han har ett hjärtfel ❤️

Han valde alltså klockan jag ska bära och jag har ju pokerfejs som en 4 åring så här kommer den.

K-28 VONSTOCK RATNIK 🤘🏻
BCkk1df.jpg
wJkHwyJ.jpg
Haha jag hejar på dig och den där grymma pjäsen kommer du inte vilja ta av dig 😍
 
Topp