• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tack 🙏🏻🤗 Tror inte heller det 😎
TEw6qjD.jpg

Stenhård är den! 🤘
 

v0n

Patek
2-Faktor
Finlirar in Tottepjäsen så han inte behöver skämmas i stundande #owgmarch.

Insamlingen för MIN STORA DAG går redan långt över förväntan, tack till alla som bidrar stort som smått! ❤️❤️❤️

Är det någon som missat vad som försiggår så bifogas ursprungligt inlägg här:

Mvh / Torbjörn och Mattias
IpsT1rC.jpg
 
Senast ändrad:

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Tack 🙏🏻🤗 Tror inte heller det 😎
TEw6qjD.jpg

Finlirar in Tottepjäsen så han inte behöver skämmas i stundande #owgmarch.

Insamlingen för MIN STORA DAG går redan långt över förväntan, tack till alla som bidrar stort som smått! ❤️❤️❤️

Är det någon som missat vad som försiggår så bifogas ursprungligt inlägg här:

Mvh / Torbjörn och Mattias
IpsT1rC.jpg
Jag står över OWG03 för egen del i år men kommer absolut att stå längst fram i mikrotrådens hejarklack och vråla. "Go @KlockTotte!!!" 🥳 🤩
Grymt bygge i vanlig ordning @Von. Självklart kommer ett litet bidrag till insamlingen.

🤘
/P
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
💢 Introducing the Yema x Worn & Wound Superman Maxi Limited Edition - Limited to 300 units, this collaboration model features a bold dial with tons of lume, combined with a military-inspired 12-hour bezel - available to order tomorrow, February 18th at 12pm EDT on windupwatchshop.com
FB_IMG_1613572652368.jpg
Lite för maffiga markers för min smak i allafall. Plottrigt liksom, även om de säkert lyser upp heeela tältet typ! 😂
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
💢 Introducing the Yema x Worn & Wound Superman Maxi Limited Edition - Limited to 300 units, this collaboration model features a bold dial with tons of lume, combined with a military-inspired 12-hour bezel - available to order tomorrow, February 18th at 12pm EDT on windupwatchshop.com
FB_IMG_1613572652368.jpg
Jävlar vad mycket lysmassa :) Cool alltså, enda åsikten jag har om Yema är att de har så j**la långa luggar. För mig ser det konstigt ut.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Gött, ser ut att sitta fint 😃
Tack tack, det gjorde den inte :D 1 länk extra blir för litet och 2 för stort :p MEN äntligen får jag användning användning av mitt Zuludiver 295 som legat oanvänt i ett och halvt år för att jag inte har haft en enda klocka som det passar på, men på denna sitter den som en käftsmäll :D Jag är mycket nöjd ;) (EDIT: Det fanns ju halvlänk, så den kommer nog att sitta riktigt bra på länk också :D )

Kommer den där från @Björn Boett innan @moggec ?

Då kommer den från mej innan dess... alltså är du skyldig mej en klocka @FreakyLeo ;)
Noted ;) Vem vet, nu när jag har en DS Action så kanske min DS Podium inte får så mycket handledstid :D


@JonasUppsala —> undertecknad —> @moggec —> @FreakyLeo
Visst är den bra? 🙂
Mycket bra, känns gött att den hittade hit, spanat på modellen länge :D ... verkar nästan att jag samlar mer på trådslampor än Certina/Squale/Seiko för tillfället :angel:
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Finlirar in Tottepjäsen så han inte behöver skämmas i stundande #owgmarch.

Insamlingen för MIN STORA DAG går redan långt över förväntan, tack till alla som bidrar stort som smått! ❤️❤️❤️

Är det någon som missat vad som försiggår så bifogas ursprungligt inlägg här:

Mvh / Torbjörn och Mattias
IpsT1rC.jpg
Snyggt trixat @Von 👌🏻🤘🏻🤓

Jag står över OWG03 för egen del i år men kommer absolut att stå längst fram i mikrotrådens hejarklack och vråla. "Go @KlockTotte!!!" 🥳 🤩
Grymt bygge i vanlig ordning @Von. Självklart kommer ett litet bidrag till insamlingen.

🤘
/P

Och precis som sagts så har nu @SpaceAce och även MoggeMoggelito @moggec donerat en slant!

Tackar ödmjukast för bidraget och förtroendet såklart. Vad kul ni ska ha åt mig med bara EN klocka en hel månad 😱😅

Och kom ihåg att det inte är storleken på summan som räknas utan alla bidrag är välkomna! 🤗
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Tack tack, det gjorde den inte :D 1 länk extra blir för litet och 2 för stort :p MEN äntligen får jag användning användning av mitt Zuludiver 295 som legat oanvänt i ett och halvt år för att jag inte har haft en enda klocka som det passar på, men på denna sitter den som en käftsmäll :D Jag är mycket nöjd ;)


Noted ;) Vem vet, nu när jag har en DS Action så kanske min DS Podium inte får så mycket handledstid :D



Mycket bra, känns gött att den hittade hit, spanat på modellen länge :D ... verkar nästan att jag samlar mer på trådslampor än Certina/Squale/Seiko för tillfället :angel:

Om jag inte missminner mej så fanns det väl ett par halvlänkar på den klockan... brukar ju gå att få till bra då?
Särskilt om det inte riktigt är halvlänkar utan typ 2/5 eller 3/5-dels länkbitar...

Bara att höra av dej om Podiumen blir liggande... mitt sug är inte lika stort längre, men jag prövar gärna :)
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Det har suttit inne länge nu men till slut så var jag tvungen att beställa en Vostok :) Lär ta ett tag innan den kommer dock.

Valde just denna modell pga det ska vara samma klocka som Steve Zissou har i Life Aquatic samt att jag var lite förutseende och köpte den speciella boettbaksidan när de var tillgängliga.

DF19641E-F848-416E-8809-E6E28BDA354F.jpeg
 
Topp