• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Marathon JSAR blev dagens 😎
IMG_20210217_111413.jpg
IMG_20210217_111337.jpg
The best of them all 👍💪
 
Har börjat kolla på Zelos och mer specifikt denna.
Skulle vilja testa den med deras bronze braclet på.

Men jag har 0 erfarenhet av Zelos, hur är kvalité och ytfinishing på dem?
 
Dagens trattentip: finns två stycken Seiko Day/Date ute nu :O


 
😂😂 har så mycket på gång att du inte bryr dig om att plasta av längre.
Nä. Nu är det slut i inflödet (förutom lite reservdelar). Är lite svagt sugen på en G-SHOCK men måste sälja av åtminstone 2 klockor först. Kom och köp bästa tråden!
Insåg nu att min Pamhibia har ändå rätt kompetent lume. Ett av de bättre köpen jag hört ❤

IMG_20210218_235605.jpg
Kan bekräfta att lumen är grym då jag blev ofrivilligt väckt kl 5.
 
Nä. Nu är det slut i inflödet (förutom lite reservdelar). Är lite svagt sugen på en G-SHOCK men måste sälja av åtminstone 2 klockor först. Kom och köp bästa tråden!

Kan bekräfta att lumen är grym då jag blev ofrivilligt väckt kl 5.
Har en G-Shock oak som kan bytas mot annat.... Lördag i morgon!
edit: Steinharten är grymt fin, men för liten tyvärr
 
Har börjat kolla på Zelos och mer specifikt denna.
Skulle vilja testa den med deras bronze braclet på.

Men jag har 0 erfarenhet av Zelos, hur är kvalité och ytfinishing på dem?
Kvaliteten motsvarar inte riktigt prislappen skulle jag säga och det finns bättre prylar till liknande pris. Inte direkt fantastiskt men helt OK med andra ord. Finishen är den stora svagheten om du frågar mig men man köper oftast en Zelos för designen snarare än finishen även om det så klart vore trevligt om de två gick att kombinera.

Det har passerat ett ganska skapligt antal Zelos i tråden så det finns säkert många andra som också har åsikter om märket och det vore kul att höra vad folk tycker. Jag tycker som sagt att de tyvärr är lite av en besvikelse men de har ett eget formspråk som är riktigt trevlig på vissa modeller och gör att man kanske kan ha överseende med lite halvdan kvalitet (som t.ex. Mako v2).

Edit: Mer rimligt prissatta om man förhandsbokar då man tidigare i alla fall fick $100 rabatt vid förköp.

maxresdefault.jpg
Zelos-Mako-Dive-Watch-06.jpg
 
Senast ändrad:
Kvaliteten motsvarar inte riktigt prislappen skulle jag säga och det finns bättre prylar till liknande pris. Inte direkt fantastiskt men helt OK med andra ord. Finishen är den stora svagheten om du frågar mig men man köper oftast en Zelos för designen snarare än finishen även om det så klart vore trevligt om de två gick att kombinera.

Det har passerat ett ganska skapligt antal Zelos i tråden så det finns säkert många andra som också har åsikter om märket och det vore kul att höra vad folk tycker. Jag tycker som sagt att de tyvärr är lite av en besvikelse men de har ett eget formspråk som är riktigt trevlig på vissa modeller och gör att man kanske kan ha överseende med lite halvdan kvalitet (som t.ex. Mako v2).

Edit: Mer rimligt prissatta om man förhandsbokar då man tidigare i alla fall fick $100 rabatt vid förköp.

maxresdefault.jpg
Zelos-Mako-Dive-Watch-06.jpg
Grymt svar! Tack så mycket. 👍
 
Jag med, tills jag fick se den i profil... 😱😁
leo.png


Men nu måste du avslöja vad det handlar om! Komma här och teasa varenda månad... 😢 På tal om 38mm så tänkte jag be om smakråd här i tråden men var tvungen att vända mig någon annanstans då den var låst så nu gör jag väl ett nytt försök. 😅 Jag velade mellan 38 och 40mm och valde till slut den mindre av dem då jag föredrog designen på den men jag tycker att den känns lite liten. På bilder och i spegeln ser den perfekt ut men när jag tittar ner på handleden så känns den en aning liten. En vanesak eller är det något man kommer att gå omkring och störa sig på i all evighet?

1111.jpg
222.jpg
Hahaha, jag kommer nog fortsätta teasa då jag tycker principen att endast dom som köper en O&O blir invigda är lite rolig så länge den håller. Därför tänkte inte jag vara den som berättar fritt om det. Det är ju ingen fantastisk sak heller men lite kul och bygger väl lite varumärke. Men för den som köper en O&O så berättar jag gärna! Gällande 38an så tycker jag det verkar rätt att behålla! Den ser kanon ut på bild och även om en dykare bär lite annorlunda än något med vanlig glasring så är det fortfarande mer bekvämt och även liiiite coolare!
 
Hahaha, jag kommer nog fortsätta teasa då jag tycker principen att endast dom som köper en O&O blir invigda är lite rolig så länge den håller. Därför tänkte inte jag vara den som berättar fritt om det. Det är ju ingen fantastisk sak heller men lite kul och bygger väl lite varumärke. Men för den som köper en O&O så berättar jag gärna! Gällande 38an så tycker jag det verkar rätt att behålla! Den ser kanon ut på bild och även om en dykare bär lite annorlunda än något med vanlig glasring så är det fortfarande mer bekvämt och även liiiite coolare!
Top of mind är inte jättesmickrande direkt. 😬😅
Screenshot_20210219-100323_Firefox.jpg
Jag googlade lite och hittade en del intressanta teorier på WUS där de flesta var överens om samma förklaring. Mailade du och frågade dem eller får man med något slags infoblad som förklarar färgsättningen?
 
❤️❤️❤️
Ett tips i all välmening: är det inte bättre att starta en mikroinsamling direkt hos MSD som man gjort i OWG-tråden istället för att allt ska gå via Totte? Missförstå mig inte, det är inte så att jag inte litar på Totte utan jag tänker mer på aspekten där massvis med swishöverföringar går genom ett privatkonto och kan trigga algoritmer hos banken som i värsta fall låser pengarna om man misstänker penningtvätt, näringsverksamhet osv. 😊

Det kanske bara är jag som är överdrivet nojig men tänker att det är bättre att ta det säkra före det osäkra, särskilt i en tid då bankerna är väldigt fokuserade på kundkännedom i och med de senaste årens dåliga publicitet kring brevlådeföretag och penningtvätt.
 
Senast ändrad:
Ett tips i all välmening: är det inte bättre att starta en mikroinsamling direkt hos MSD som man gjort i OWG-tråden istället för att allt ska gå via Totte? Missförstå mig inte, det är inte så att jag inte litar på Totte utan jag tänker mer på aspekten där massvis med swishöverföringar går genom ett privatkonto och kan trigga algoritmer hos banken som i värsta fall låser pengarna om man misstänker penningtvätt, näringsverksamhet osv. 😊
Tanken är att presentationen av "vår" insamling ska ske i samband med anmälan av klockan som en kul grej. En stor eller fler mindre bidrag spelar absolut ingen roll om du frågar mig, helt frivilligt att göra precis som man behagar 😊

Ingen som kommer haffa Totte, så länge allt går till välgörenhet och kan bevisas så ser iaf inte jag några hinder. (Inga jättesummor vi pratar om här @HSK )
 
Senast ändrad:
Tanken är att det presentationen av "vår" insamling ska ske i samband med anmälan av klockan som en kul grej. En stor eller fler mindre bidrag spelar absolut ingen roll om du frågar mig, helt frivilligt att göra precis som man behagar 😊

Ingen som kommer haffa Totte, så länge allt går till välgörenhet och kan bevisas så ser iaf inte jag några hinder.
Jag tänker att det även kan vara en sporre att kanske slänga in en extra slant om man ser att man börjar närma sig milstolpar som jämna tusen (eller ännu bättre tiotusental :woot:) men det är så klart eran insamling och ni gör som ni vill. 😊 Huvudsaken är som sagt att pengarna kommer in oavsett hur man vill lägga upp det.

Man bör inte heller underskatta bankernas vilja att slänga privatpersoner under bussen i ett led att visa upp att man följer rådande penningtvättlagstiftning (samtidigt som man låter stora bolag tvätta miljarder...). Skulle det hända så löser det sig säkert till slut men det kan ju vara en besvärlig process innan man når fram dit.
 
Jag måste ha missat detta! Vart kan en annan bidra? 🙂
Skicka PM till mig för info ❤️
Ett tips i all välmening: är det inte bättre att starta en mikroinsamling direkt hos MSD som man gjort i OWG-tråden istället för att allt ska gå via Totte? Missförstå mig inte, det är inte så att jag inte litar på Totte utan jag tänker mer på aspekten där massvis med swishöverföringar går genom ett privatkonto och kan trigga algoritmer hos banken som i värsta fall låser pengarna om man misstänker penningtvätt, näringsverksamhet osv. 😊

Det kanske bara är jag som är överdrivet nojig men tänker att det är bättre att ta det säkra före det osäkra, särskilt i en tid då bankerna är väldigt fokuserade på kundkännedom i och med de senaste årens dåliga publicitet kring brevlådeföretag och penningtvätt.
Precis som @Von skriver så handlar det inte om några stora summor. Så skulle banken reagera mer på detta än när vi säljer 25st band för små summor så skulle jag bli väldigt förvånad faktiskt 😉 Tanken är är ju att vi ska kunna bidra med en lite större summa i trådens namn och framförallt för dom som inte vill vara med på jippot och därför antagligen struntat i att donera samtidigt.

Edit: Och jag poängterar ännu en gång att detta är helt frivilligt! Om någon känner att de inte litar på mig utav någon anledning så finns det väldigt enkla medel att visa att allt kommer att gå rätt till. Tro mig, jag har redan tänkt på detta. Jag är inte dum.inuti.huvudet ❤️
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp