• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag tänker att det även kan vara en sporre att kanske slänga in en extra slant om man ser att man börjar närma sig milstolpar som jämna tusen (eller ännu bättre tiotusental :woot:) men det är så klart eran insamling och ni gör som ni vill. 😊 Huvudsaken är som sagt att pengarna kommer in oavsett hur man vill lägga upp det.

Man bör inte heller underskatta bankernas vilja att slänga privatpersoner under bussen i ett led att visa upp att man följer rådande penningtvättlagstiftning (samtidigt som man låter stora bolag tvätta miljarder...). Skulle det hända så löser det sig säkert till slut men det kan ju vara en besvärlig process innan man når fram dit.
Tror du känner till mig och Totte tillräckligt väl för att inse att vi inte ens tänkt i såna här banor haha, vi kör ad hoc från hjärtat så det skriker om det, bära eller brista 🤪
Hade själv noll förväntningar på insamlingen så ser varje krona som en vinst för MSD, inte mer än så 😊

(har nämnt det innan, själva OWG grejen är inte min grej men om jag/vi kan dra ett ett strå till stacken ändå och samtidigt ha lite kul så är det ju bara superbra!)

83e53f07-75e5-4cf6-8160-1238fd66f486_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg
#ettgängavundsjukagubbar :)

Den här är tjockare än övriga Superman jag har, inte Tudor BB-tjock, utan mer lik den äldre 1963-boetten. Ok med lite bilder va?

B998511D-417C-4B15-BAF0-E3269ECE845A.jpeg

EDE62067-C622-4331-9966-2A7F0E2557FB.jpeg

D6497C98-C103-48B3-B80C-5257F0CB6ED6.jpeg

A10962A7-473F-44AC-84EA-F03201CAA4D6.jpeg

92C93327-4268-4171-9C77-A3F04E0631DD.jpeg

Jag tror minsann vi hittat en s.k. sommarklocka!

4FD8167C-73A7-4F5A-A312-2BB39F4B7D2F.jpeg

Skicka PM till mig för info ❤️

Precis som @Von skriver så handlar det inte om några stora summor. Så skulle banken reagera mer på detta än när vi säljer 25st band för små summor så skulle jag bli väldigt förvånad faktiskt 😉 Tanken är är ju att vi ska kunna bidra med en lite större summa i trådens namn och framförallt för dom som inte vill vara med på jippot och därför antagligen struntat i att donera samtidigt.

Edit: Och jag poängterar ännu en gång att detta är helt frivilligt! Om någon känner att de inte litar på mig utav någon anledning så finns det väldigt enkla medel att visa att allt kommer att gå rätt till. Tro mig, jag har redan tänkt på detta. Jag är inte dum.inuti.huvudet ❤️
Jag vill bara säga att det inte handlar om bristande tillit mot dig på något sätt utan snarare mot bankerna då jag själv har haft problem med detta tidigare och bl.a. fick förklara mig en hel del när jag bara ville göra en mindre engångsinsättning på mitt eget konto och har läst många skräckhistorier om hur man jävlas med folk över småsummor. En onödig risk IMO. Sen finns det så klart även andra aspekter som att t.ex. kunna följa insamlingen vilket kan motivera folk att skänka ännu mer på samma sätt som BCF-auktioner där folk till och med bjuder över sig själva för att inspirera andra att delta.😊
Tror du känner till mig och Totte tillräckligt väl för att inse att vi inte ens tänkt i såna här banor haha, vi kör ad hoc från hjärtat så det skriker om det, bära eller brista 🤪
Hade själv noll förväntningar på insamlingen så ser varje krona som en vinst för MSD, inte mer än så 😊

(har nämnt det innan, själva OWG grejen är inte min grej men om jag/vi kan dra ett ett strå till stacken ändå och samtidigt ha lite kul så är det ju bara superbra!)
För lite byråkrati som jag alltid brukar säga! Livet blir alltid roligare av lite byråkrati! 🤪

Jag tänkte pytsa in en slant genom OWG istället då det är kul att kunna följa insamlingen "live". No hard feelings hoppas jag och jag hoppas inte heller att ni tror att jag anklagar er för att vara oärliga på något sätt för så är verkligen inte fallet! Ni ska ha riktigt stor credd för att ni startar initiativ som detta ❤️

Jag vill bara säga att det inte handlar om bristande tillit mot dig på något sätt utan snarare mot bankerna då jag själv har haft problem med detta tidigare och bl.a. fick förklara mig en hel del när jag bara ville göra en mindre engångsinsättning på mitt eget konto och har läst många skräckhistorier om hur man jävlas med folk över småsummor. En onödig risk IMO. Sen finns det så klart även andra aspekter som att t.ex. kunna följa insamlingen vilket kan motivera folk att skänka ännu mer på samma sätt som BCF-auktioner där folk till och med bjuder över sig själva för att inspirera andra att delta.😊

För lite byråkrati som jag alltid brukar säga! Livet blir alltid roligare av lite byråkrati! 🤪

Jag tänkte pytsa in en slant genom OWG istället då det är kul att kunna följa insamlingen "live". No hard feelings hoppas jag och jag hoppas inte heller att ni tror att jag anklagar er för att vara oärliga på något sätt för så är verkligen inte fallet! Ni ska ha riktigt stor credd för att ni startar initiativ som detta ❤️
Jag tolkade absolut ditt inlägg som objektivt och icke alls anklagande på något vis. Även mitt inlägg var inte riktat åt dig personligen ❤️ Förstår vad du menar och har själv tänkt på det 😊

Och som sagts tidigare så ska man inte behöva känna sig "snål" för att man inte bidrar. Sånt ska alltid vara av egen fri vilja ❤️

Du är lika klok som min fru, konsekvenstänk och allt det där. Vet att du bara menar väl 😘

Tänk typ Musikhjälpen om du känner till? Kompisgäng, företag osv som gör insamlingar till insamlingen. Tror som sagt inte det är några problem men är också dåligt påläst så allt du nämner är hjälpsamt.

Top of mind är inte jättesmickrande direkt. 😬😅
Screenshot_20210219-100323_Firefox.jpg
Jag googlade lite och hittade en del intressanta teorier på WUS där de flesta var överens om samma förklaring. Mailade du och frågade dem eller får man med något slags infoblad som förklarar färgsättningen?

Sjukt kul om det visade sej vara första alternativet...
Nä du vet, vi är ju nazister, så vi vill passa på att hylla en legend.... 🤣

Top of mind är inte jättesmickrande direkt. 😬😅
Screenshot_20210219-100323_Firefox.jpg
Jag googlade lite och hittade en del intressanta teorier på WUS där de flesta var överens om samma förklaring. Mailade du och frågade dem eller får man med något slags infoblad som förklarar färgsättningen?
Nej jag har haft lite dialog med Chase som är grundare och VD. Frågade då och han berättade men sade just att han gärna vill att det skall vara lite av ett "påskägg". Men förklaringen är väldigt rumsren 😁

Du är lika klok som min fru, konsekvenstänk och allt det där. Vet att du bara menar väl 😘

Tänk typ Musikhjälpen om du känner till? Kompisgäng, företag osv som gör insamlingar till insamlingen. Tror som sagt inte det är några problem men är också dåligt påläst så allt du nämner är hjälpsamt.
I musikhjälpen använder man ju bössor som i OWG-tråden. 😁 Förlåt att jag fick tråden att spåra, det var inte meningen att skapa dålig stämning utan jag ville bara påpeka eventuella risker och varenda krona som kommer in är så klart toppen! 👍❤️

Bild på 34mm lill-Squale för topic! 😁
20210219_132639-01.jpeg

I musikhjälpen använder man ju bössor som i OWG-tråden. 😁 Förlåt att jag fick tråden att spåra, det var inte meningen att skapa dålig stämning utan jag ville bara påpeka eventuella risker och varenda krona som kommer in är så klart toppen! 👍❤️

Bild på 34mm lill-Squale för topic! 😁
20210219_132639-01.jpeg
Smartass ❤️
Vet du va, kan inte du hojta till om du får osunda tankar att göra dig av med Lill-Hajen? Den har växt på mig så oerhört, så mycket att jag t.o.m skulle kunna tänka mig en kvarts :wideyed:

DSC06361.jpg

DSC06364.jpg

Funderar på om man ska välja Squale 1545 Militaire för owg March. Den funkar till det mesta och är typ ett strapmonster också tycker jag.

Tråkigt dock att det inte verkar bli en enda riktig mikro att döma av deltagarlistan..

Så man kanske borde köra på en Nodus, Traska eller Maranez istället? 🤔

E432F676-B632-4BFB-9B8D-51F77BF24F80.jpeg

Löve it. Älskar färgskiftningarna i tavlan, får mig att undra hur jag kan vara nöjd med en vanlig svart tavla. Länken är fantastisk.
Mitt enda klagomål eller pet peeve är att bezelns markeringar inte är samma nyans som index, är för anal för att det inte ska reta mig 🤓

En generell servicefråga.
Den dagen man ska serva sin mikro affordable som ex en Traska som har miyota verk, vart vänder ni er för en sån typ av service ? Beror säkert på geografi men vet även att en del brukar skicka sina ur.

Inte för att jag tänkt serva någon just nu men blev mest lite nyfiken.
Sen är ju frågan hur många dinkor man har kvar så länge ;)

DSC06361.jpg

DSC06364.jpg

Funderar på om man ska välja Squale 1545 Militaire för owg March. Den funkar till det mesta och är typ ett strapmonster också tycker jag.

Tråkigt dock att det inte verkar bli en enda riktig mikro att döma av deltagarlistan..

Så man kanske borde köra på en Nodus, Traska eller Maranez istället? 🤔
Jag hade i princip bestämt mig för Vostok (P)Amphibia men kanske ska köra min Halios. Tror dock att någon annan skulle köra en Halios om jag inte minns fel.
Haha, har en ocean one 42mm som jag tycker känns mindre... ;P
Du måste ha rejäla handleder!!

Tillbaka
Topp