• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Pass på det, men tack ändå.
Klockor, tex pamphibia, är mer av intresse än choklad. Är överviktig så det räcker ändå, behöver tappa några kg. Padel är ju en alternativ hjälp för det, men lockas inte av den typen av aktivitet heller...
Nu går jag och köper gymkort 🏋‍♂️ Tack för pushen 😂
Dagens lunch och klocka, för topic (nej jag ska inte äta krukväxten)
20210220_120005.jpg
 
Snön är på väg bort, gött. Vem i helsike uppfann vintern? Lyssna bara, kallt, is, halt, tjocka kläder, mörkt och eländigt, slask och fan och hans moster. Sen coronahelvetet som man ska passa sig för hela tiden. Känner mig som just skrivna text för tillfället 🥴. Denna hjälper dock och jag skulle nog klara mig med bara den om jag var tvungen. Rock on, over and out 🤘.

PSX_20210220_120936.jpg
 
Snön är på väg bort, gött. Vem i helsike uppfann vintern? Lyssna bara, kallt, is, halt, tjocka kläder, mörkt och eländigt, slask och fan och hans moster. Sen coronahelvetet som man ska passa sig för hela tiden. Känner mig som just skrivna text för tillfället 🥴. Denna hjälper dock och jag skulle nog klara mig med bara den om jag var tvungen. Rock on, over and out 🤘.

PSX_20210220_120936.jpg
Uppfinnaren är säkert en av de som betalar sjuka pengar för att åka till snö och kyla... Har aldrig förstått vitsen med det heller och det andra helvetet ska vi inte ens börja prata om (Har 2 ungar i riskgrupp, så är livrädd för att dra in den skiten i hemmet)
 
Byteslördag, så slänger upp dessa. Gärna samtliga mot en klocka. (Det är en strapcode jubilee)
D9005EF7-9677-47EE-9B72-465497D0BBCF.jpeg
"semibyteslördag" :p

Låter min 1521 ligga kvar ute, bytes gärna mot något billigare plus pengar, bytesvärde 6500kr, fullset, knappt använd. Byten? Pamphibia, Certina, Glycine... eller något annat. Kan bytas tillsammans med min blåa Matic mot något dyrare också...

Sen om @JonasUppsala fortfarande är intresseradav en Certina kanske? ;)

R1063244.JPG
R1063237.JPG

Bytesvärde Certina och G-shock? @FreakyLeo och @SeikoZ

:)
 
Bytesvärde 9500:-

Seiko SPB143 bytes mot billigare dykare + pengar, eller bara pengar.
Ex Maranez Samui, Squale 1521, Baltic Aquascaphe (svart).
 
Senast ändrad:
Tack för den. Undrar om design-spec från MoD och USA’s motsvarighet är fri design numera, dvs vem som helst kan bygga klockor efter DERAS specifikation?
Det skulle ju nolla debatten om homager och vem som härmar vem då alla följer design som ej kommer från Rolex, Omega m fl.
Jag har för mig att UK MOD ägde rättigheterna till pilen som indikerar militärt bruk men att det har löpt ut då bl.a. Omega använder det på sin 007-utgåva. Har dock ingen koll på amerikanska motsvarigheten och skummade bara igenom artikeln som länkades men det är intressant läsning.
5x marabou (valfri smak)
1x bollrör padelbollar

Mot casioaken. Kan slänga in grannens skällande minihund om det krävs för att slutföra affären ;)
Inte för att vara en party pooper men det är den här typen av inlägg som fick tråden låst så vi kanske kan försöka undvika det...? 😊 Förra gången låstes väl tråden i 1-2 veckor om jag inte minns fel och risken är att den tas bort permanent om vi fortsätter tramsa. 😢
En Yobokiesmod baserad på SNZH55. Skulle kunna tänka mig att byta mot något annat med countdown bezel.

IMG_20210220_125705.jpg

IMG_20210220_125728.jpg
Var det någon som sa Sinn 104? 😅
OG Seamaster! 😍
 
Jag har för mig att UK MOD ägde rättigheterna till pilen som indikerar militärt bruk men att det har löpt ut då bl.a. Omega använder det på sin 007-utgåva. Har dock ingen koll på amerikanska motsvarigheten och skummade bara igenom artikeln som länkades men det är intressant läsning.

Inte för att vara en party pooper men det är den här typen av inlägg som fick tråden låst så vi kanske kan försöka undvika det...? 😊 Förra gången låstes väl tråden i 1-2 veckor om jag inte minns fel och risken är att den tas bort permanent om vi fortsätter tramsa. 😢

Var det någon som sa Sinn 104? 😅

OG Seamaster! 😍
Inte var det väl inlägg som det som låste tråden?
Lite svängrum måste det ju vara, det är ju det som har byggt mikrotråden till vad den är idag känner jag i alla fall. Risken är ju annars att tråden blir lite väl trist och det finns det ju så det räcker och blir över på andra håll om man säger så. Högt till tak har det ju medgivits att det kan fortsätta vara.
Tror nog det var opassande inlägg angående könstillhörighet och liknande som var orsaken till låsningen.
Kan dock ha helt fel som vanligt men..nja.
 
Snön är på väg bort, gött. Vem i helsike uppfann vintern? Lyssna bara, kallt, is, halt, tjocka kläder, mörkt och eländigt, slask och fan och hans moster. Sen coronahelvetet som man ska passa sig för hela tiden. Känner mig som just skrivna text för tillfället 🥴. Denna hjälper dock och jag skulle nog klara mig med bara den om jag var tvungen. Rock on, over and out 🤘.

PSX_20210220_120936.jpg
Riktigt fin combo! 🙏🏻
 
Inte var det väl inlägg som det som låste tråden?
Lite svängrum måste det ju vara, det är ju det som har byggt mikrotråden till vad den är idag känner jag i alla fall. Risken är ju annars att tråden blir lite väl trist och det finns det ju så det räcker och blir över på andra håll om man säger så. Högt till tak har det ju medgivits att det kan fortsätta vara.
Tror nog det var opassande inlägg angående könstillhörighet och liknande som var orsaken till låsningen.
Kan dock ha helt fel som vanligt men..nja.

Där har du rätt @Nilas.
 
Inte var det väl inlägg som det som låste tråden?
Lite svängrum måste det ju vara, det är ju det som har byggt mikrotråden till vad den är idag känner jag i alla fall. Risken är ju annars att tråden blir lite väl trist och det finns det ju så det räcker och blir över på andra håll om man säger så. Högt till tak har det ju medgivits att det kan fortsätta vara.
Tror nog det var opassande inlägg angående könstillhörighet och liknande som var orsaken till låsningen.
Kan dock ha helt fel som vanligt men..nja.
Du är klok du, min gode @Nilas
 
Tillbaka
Topp