Heads up-bump!Lördagsshopping!
Funderar på att göra mig av med min Borealis Adraga. Bra pris för trådfreaks som vanligt .
Bra pris-deluxe idag innan jag ångrar mig.
Bra grejer det här för dom som inte vet .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Heads up-bump!Lördagsshopping!
Funderar på att göra mig av med min Borealis Adraga. Bra pris för trådfreaks som vanligt .
Benet gick sönder
Nej sån otur hade jag inte som tur ärLäste först barnet gick sönder Hoppas du kryar på dig!
Riktigt snygg! Inte helt olik Seamaster 300M som är baserad på någon gammal Omega som jag gissar att denna också har hämtat inspiration ifrån? Antar att denna är betydligt billigare än både original och reissue från Omega dock.På tal om Prim så gjorde de en fantastisk dykare till Tjeckiska armén på 60-talet. Mycket Blanc-Pain inspirerad. Lånad bild:
Nej sån otur hade jag inte som tur är
Schysst tavlaByteslördag?
Men jäklar vad läckert!Byteslördag. Ett 22mm "beaterband" av canvas från en m/39 persedelpåse.
110/72mm. På min handled, 17,5cm, sitter bandet perfekt på mittersta hålet (av 5).
Jag behöver ett 22mm grått/svart/grönt nato av bra kvalité, helst Phoenix/CWC eller ett flatventgummi typ Bonetto 284, Uncle Seiko GL831 eller liknande.
/P
Så vackert att man blir tårögd. Måste leta upp en keeper som kan få ett SpaceAce-band. Jag har ett rött gummi, skall kika när jag kommer hem.Byteslördag. Ett 22mm "beaterband" av canvas från en m/39 persedelpåse.
110/72mm. På min handled, 17,5cm, sitter bandet perfekt på mittersta hålet (av 5).
Jag behöver ett 22mm grått/svart/grönt nato av bra kvalité, helst Phoenix/CWC eller ett flatventgummi typ Bonetto 284, Uncle Seiko GL831 eller liknande.
/P
Jag gillar både vostoken och Seiko om mitt lördagsbyte lockarSäger som @Sebastard, än är inte byteslördag över.
Varning för dåliga bilder
Bytes eller säljes!
Vostok 170548 Pamphibia i nyskick. Fullset. Sälj/Byte 1000kr
Seiko Arnie SNJ028P1 (PVD/Guld) Fullset, uttagen dec 2019. Någon liten repa på glas, repigt keeper och repig på boettlock. Sälj/Byte 2600kr. 3000kr inkl. PVD Mesh från Geckota.
22mm Canvas Zuludiver Slitet och gött!
20mm One-piece NATO.
20mm PVD NATO.
20mm One-piece Zulu.
BUD!
Sist men inte minst...
NDC strap. Fick hem det igår. Ett levande exempel på Brexit. Kostade ca600kr plus avgifter på 226kr Totalt då runt 826kr.
Kommer med allt som följde med enligt bild.
21mm så passar ju både 20,21,22...
Sälj/Byte 600kr eller bud
Edit: Pingar @Björn Boett om Vratislavian Byte? Snälla? Men bara lite då? Kom igen nu?
Ska vi byta, ska vi byta grejer med varann?!?Säger som @Sebastard, än är inte byteslördag över.
Varning för dåliga bilder
Bytes eller säljes!
Vostok 170548 Pamphibia i nyskick. Fullset. Sälj/Byte 1000kr
Seiko Arnie SNJ028P1 (PVD/Guld) Fullset, uttagen dec 2019. Någon liten repa på glas, repigt keeper och repig på boettlock. Sälj/Byte 2600kr. 3000kr inkl. PVD Mesh från Geckota.
22mm Canvas Zuludiver Slitet och gött!
20mm One-piece NATO.
20mm PVD NATO.
20mm One-piece Zulu.
BUD!
Sist men inte minst...
NDC strap. Fick hem det igår. Ett levande exempel på Brexit. Kostade ca600kr plus avgifter på 226kr Totalt då runt 826kr.
Kommer med allt som följde med enligt bild.
21mm så passar ju både 20,21,22...
Sälj/Byte 600kr eller bud
Edit: Pingar @Björn Boett om Vratislavian Byte? Snälla? Men bara lite då? Kom igen nu?
Så vackert att man blir tårögd. Måste leta upp en keeper som kan få ett SpaceAce-band. Jag har ett rött gummi, skall kika när jag kommer hem.
Jag gillar både vostoken och Seiko om mitt lördagsbyte lockar
PM grabbar! PM! Tänk på tråden grabbar! TrådenSka vi byta, ska vi byta grejer med varann?!?
Svårt sugen på pamphibian...
Sant, dykringen är definitivt mera Omega. Primen är säkert billigare än Omegan. Men en original 60-talare misstänker jag kan nog ändå vara väldigt dyr. Reissuen verkar ligga runt $3000 - så inte lågpris precis.Riktigt snygg! Inte helt olik Seamaster 300M som är baserad på någon gammal Omega som jag gissar att denna också har hämtat inspiration ifrån? Antar att denna är betydligt billigare än både original och reissue från Omega dock.
Hade kastat så många pengar på dig om den bara varit svart! Ser väldigt ljus ut på le fotos!Heads up-bump!
Bra pris-deluxe idag innan jag ångrar mig.
Bra grejer det här för dom som inte vet .
Inget klockrelaterat i din text, där rök den lördagskvällen om rätt sniper är på tå .PM grabbar! PM! Tänk på tråden grabbar! Tråden
Borealisen är grymt fin, men tror prislappen kan vara lite för stor?!Inget klockrelaterade i din text, där rök den lördagskvällen om rätt sniper är på tå .
(lånad bild med klocka på)
Så många pengar hade du inte behövt kasta dock, deluxe-pris. Den skiftar i mörkhet beroende på ljuskälla.Hade kastat så många pengar på dig om den bara varit svart! Ser väldigt ljus ut på le fotos!
Den är grymt trevlig utan tvekan men slåss om samma plats som min Monta Triumph och den fighten vinner Triumphen.Gör det inte @Nilas
Behåll Adragan! Låt oss vara klockbröder i all evighet!
You make a fair case dear sir! Vad är superdeluxepriset då???Så många pengar hade du inte behövt kasta dock, deluxe-pris. Den skiftar i mörkhet beroende på ljuskälla.
Så ljus är den inte och är du i ett helt nersläckt rum ja då är den svart .
Bara det här. 115/72mm, m/59 gasmaskväska och ljusgul tråd. Jag upplever det själv som aningens kort och tänkte faktiskt höra med @MaBr om det var något för honom. Det ska sättas ett par stygn i keeprarna innan bandet är 100% färdigt.Men jäklar vad läckert!
Du har inget i 20?
Tack mannen. Bandet gick fort men ett rött gummi kanske vore coolt till sommaren. Måste dock fundera på den.Så vackert att man blir tårögd. Måste leta upp en keeper som kan få ett SpaceAce-band. Jag har ett rött gummi, skall kika när jag kommer hem.
Jag gillar både vostoken och Seiko om mitt lördagsbyte lockar
Härlig fyrling det därGör det inte @Nilas
Behåll Adragan! Låt oss vara klockbröder i all evighet!
Edit: Fuck, jag glömde bort att relatera till klockor.
Hoppas inte jag blir rapporterad av någon snöflinga.
Och på tal om snöflingor, här kommer en bild på snowflake-hands.
Ja, jag är helt med på förtydligande gällande det mesta förutom egentyckande tolkningar som är helt irrelevant i sammanhanget, no offense.
...samtidigt i en annan tråd som aldrig har låsts och mig veterligen aldrig har lidit av kollektiv bestraffning a la mikrotråden, vroooom!
Håller med. Efterföljande tillmälen (förvisso befogade) är tydligen ok ocksåDet är ju bedrövligt om man kan lägga upp en bild när man gör något som är straffbart enligt lag utan att någon moderator hajar till. Jag är inte farsa men trafiken ligger mig varmt om hjärtat så jag kokar av sånt här beteende.