• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rätt säker att bytesförslag med humoristiska inslag inte var grunden till någon låsning. Isåfall är G-shock tråden i farozonen också då det figurerar byten med kexchoklad mot klockor rätt ofta.

För övrigt var jag seriöst intresserad av Casioaken.

Screenshot_20210220_141643_com.android.chrome.jpg



Ett tips är att göra som jag och klicka på den inringade knappen så slipper du bli upprörd i framtiden.

Screenshot_20210220_141434.jpg
 
Rätt säker att bytesförslag med humoristiska inslag inte var grunden till någon låsning. Isåfall är G-shock tråden i farozonen också då det figurerar byten med kexchoklad mot klockor rätt ofta.

För övrigt var jag seriöst intresserad av Casioaken.

Screenshot_20210220_141643_com.android.chrome.jpg



Ett tips är att göra som jag och klicka på den inringade knappen så slipper du bli upprörd i framtiden.

Screenshot_20210220_141434.jpg
Och den kan vara upp for grabs mot rätt förslag
 
Inte var det väl inlägg som det som låste tråden?
Lite svängrum måste det ju vara, det är ju det som har byggt mikrotråden till vad den är idag känner jag i alla fall. Risken är ju annars att tråden blir lite väl trist och det finns det ju så det räcker och blir över på andra håll om man säger så. Högt till tak har det ju medgivits att det kan fortsätta vara.
Tror nog det var opassande inlägg angående könstillhörighet och liknande som var orsaken till låsningen.
Kan dock ha helt fel som vanligt men..nja.
Förra gången hänvisades det till OT/trams och jag tolkade yonssons inlägg som att det även gällde denna gång (i kombination med annat som mer eller mindre är icke-existerande i tråden jämfört med OT). @yonsson kanske kan förtydliga? 😊
Rätt säker att bytesförslag med humoristiska inslag inte var grunden till någon låsning. Isåfall är G-shock tråden i farozonen också då det figurerar byten med kexchoklad mot klockor rätt ofta.

För övrigt var jag seriöst intresserad av Casioaken.

Screenshot_20210220_141643_com.android.chrome.jpg



Ett tips är att göra som jag och klicka på den inringade knappen så slipper du bli upprörd i framtiden.

Screenshot_20210220_141434.jpg
Tråkigt att bemötas med hån. Jag har ingenting emot dig eller dina inlägg och har inget intresse av att ignorera dig, jag vill bara att tråden ska få fortsätta existera då den är jäkligt trevlig och det är den tråd jag hänger absolut mest i och visst ska det vara möjligt att skoja om saker och ting men det finns ju (enligt mig) en ganska tydlig differentiering mellan skoj och trams och ja, jag har definitivt gjort mig skyldig till båda så hyckleri deluxe. :bag:
 
Förra gången hänvisades det till OT/trams och jag tolkade yonssons inlägg som att det även gällde denna gång (i kombination med annat som mer eller mindre är icke-existerande i tråden jämfört med OT). @yonsson kanske kan förtydliga? 😊
Ja, jag är helt med på förtydligande gällande det mesta förutom egentyckande tolkningar som är helt irrelevant i sammanhanget, no offense.

...samtidigt i en annan tråd som aldrig har låsts och mig veterligen aldrig har lidit av kollektiv bestraffning a la mikrotråden, vroooom! :cigar: :cigar: :cigar:
Ou7Y6HD.jpg
 
Ja, jag är helt med på förtydligande gällande det mesta förutom egentyckande tolkningar som är helt irrelevant i sammanhanget, no offense.

...samtidigt i en annan tråd som aldrig har låsts och mig veterligen aldrig har lidit av kollektiv bestraffning a la mikrotråden, vroooom! :cigar: :cigar: :cigar:
Ou7Y6HD.jpg

Ska inte lusa ner med OT, men det där är riktigt upprörande. Särskilt som pappa. Fan för att bli påkörd av nån som gör sånt när man har barnen i bilen.

Nog om det. Jag kör vidare på ett vinnande koncept. Grym klocka och Manchester..

IMG_20210220_151818.jpg
 
Wow, den där var riktigt cool! Berätta mer :)
Finns inte så mycket mer att säga. :) Såg den precis när jag var ute och gick.

Eller menar du klockan :) - det är ett Tjeckiskt märke. Antar att de gick i kvav när östblocket rasade ihop, men att de kommit tillbaks igen. Min är väl från 80-talet gissar jag. Den skulle vara renoverad, men känns väl mera som NOS. Sjukt bra skick. Med lite tur så kanske verket har fått sig en smörjning i alla fall.
 
Ska inte lusa ner med OT, men det där är riktigt upprörande. Särskilt som pappa. Fan för att bli påkörd av nån som gör sånt när man har barnen i bilen.

Nog om det. Jag kör vidare på ett vinnande koncept. Grym klocka och Manchester..

IMG_20210220_151818.jpg
Oh, vad fint matchat med band och bralla :woot:

Ja, horribelt och totalt omdömeslöst och funderar på riktigt om man ens skall ge sig ut på vägarna överhuvudtaget.
Poängterar bara att det där uppenbarligen är ok...fel och olyckligt ordval av en enstaka individ i denna tråd utmynnar i låsning och kollektiv bestraffning.
giphy.gif


Over and out för min del också gällande detta, lördag och allt ju 🥳
 
Oh, vad fint matchat med band och bralla :woot:

Ja, horribelt och totalt omdömeslöst och funderar på riktigt om man ens skall ge sig ut på vägarna överhuvudtaget.
Poängterar bara att det där uppenbarligen är ok...fel och olyckligt ordval av en enstaka individ i denna tråd utmynnar i låsning och kollektiv bestraffning.
giphy.gif


Over and out för min del också gällande detta, lördag och allt ju 🥳

Ja, nu kör vi sockrat rödtjut och lurar på nästa klockrelaterat köp. Har du några nya mods på gång?
 
IMG_20210220_154932.jpg


Brukar normalt sett grilla ett par gånger i månaden året runt men har varit så jäkla kallt den här vintern att premiär blev först nu i februari! 😪

Fast å andra sidan ska det bli jeffla fint med lite grillat och rödvin nu 😃🍻

Och är man dum i hela huvudet om man inte kör SPB143 som klocka i owg March? Skulle ju funka grymt bra. 🤔
 
Tillbaka
Topp