• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kvaliteten motsvarar inte riktigt prislappen skulle jag säga och det finns bättre prylar till liknande pris. Inte direkt fantastiskt men helt OK med andra ord. Finishen är den stora svagheten om du frågar mig men man köper oftast en Zelos för designen snarare än finishen även om det så klart vore trevligt om de två gick att kombinera.

Det har passerat ett ganska skapligt antal Zelos i tråden så det finns säkert många andra som också har åsikter om märket och det vore kul att höra vad folk tycker. Jag tycker som sagt att de tyvärr är lite av en besvikelse men de har ett eget formspråk som är riktigt trevlig på vissa modeller och gör att man kanske kan ha överseende med lite halvdan kvalitet (som t.ex. Mako v2).

Edit: Mer rimligt prissatta om man förhandsbokar då man tidigare i alla fall fick $100 rabatt vid förköp.

maxresdefault.jpg
Zelos-Mako-Dive-Watch-06.jpg
Been there and agree with you, crown was a bizarre experience too. But that dial.... I still miss it 😃

En generell servicefråga.
Den dagen man ska serva sin mikro affordable som ex en Traska som har miyota verk, vart vänder ni er för en sån typ av service ? Beror säkert på geografi men vet även att en del brukar skicka sina ur.

Inte för att jag tänkt serva någon just nu men blev mest lite nyfiken.
Sen är ju frågan hur många dinkor man har kvar så länge ;)
1. As a general rule I would ask if Traska for example has a partner in Finland in my case. 2. If its only the movement than I would contact the citizen service and get it repair to get warenty on the service and they will surely have parts if I happened to have messed up the movement badly.
3 But there are plenty reputable palces to service in Stockholm, Göteborg and Malmö from I have heard at watch events 😃

1. As a general rule I would ask if Traska for example has a partner in Finland in my case. 2. If its only the movement than I would contact the citizen service and get it repair to get warenty on the service and they will surely have parts if you have messed up the movement badly.
3 But there are plenty reputable palces to service in Stockholm, Göteborg and Malmö from I have heard at watch events 😃
Thank you for the input. Much appreciated :)

Tack för förslaget, men jag har alldeles för många dykare så försöker trappa ner på dom så måste tyvärr tacka nej. :(
Ja, jag är helt med på förtydligande gällande det mesta förutom egentyckande tolkningar som är helt irrelevant i sammanhanget, no offense.

...samtidigt i en annan tråd som aldrig har låsts och mig veterligen aldrig har lidit av kollektiv bestraffning a la mikrotråden, vroooom! :cigar: :cigar: :cigar:
Ou7Y6HD.jpg
Bilden hade mått bättre av en skoda... 🙈
Det är ju bedrövligt om man kan lägga upp en bild när man gör något som är straffbart enligt lag utan att någon moderator hajar till. Jag är inte farsa men trafiken ligger mig varmt om hjärtat så jag kokar av sånt här beteende.

Inte heller fattat hur det kan vara värt knäppa en bild i 100km/h för några likes. Om nu inte personen bredvid tar...

Byteslördag alltså 🙂
IMG_20200219_145159~2.jpg

Sjukt fin den där...🤩

42 eller 40mm?
Bytesvärde?

Gör det inte @Nilas
Behåll Adragan! Låt oss vara klockbröder i all evighet!

Edit: Fuck, jag glömde bort att relatera till klockor.
Hoppas inte jag blir rapporterad av någon snöflinga.
Och på tal om snöflingor, här kommer en bild på snowflake-hands.
P5P2aov.jpg

Dat Squale doe...

DSC06388-picsay.jpg

Bild på lördagsdryck samt klocka för topic!

🥃⌚

Bara det här. 115/72mm, m/59 gasmaskväska och ljusgul tråd. Jag upplever det själv som aningens kort och tänkte faktiskt höra med @MaBr om det var något för honom. ;) Det ska sättas ett par stygn i keeprarna innan bandet är 100% färdigt. 👌
Band2b.jpg
Band2c.jpg
Band2a.jpg

Tack mannen. Bandet gick fort men ett rött gummi kanske vore coolt till sommaren. Måste dock fundera på den. :D
Blått och grönt blir nog sådär bra men skapligt avis på vem det nu än blir som lyckas knipa det där! Jäkligt läckert!!!

Sant, dykringen är definitivt mera Omega. Primen är säkert billigare än Omegan. Men en original 60-talare misstänker jag kan nog ändå vara väldigt dyr. Reissuen verkar ligga runt $3000 - så inte lågpris precis.

Här finns en:
Jäklar! 😬 Jag gjorde i och för sig ingen vidare efterforskning men tyckte att infosidan var lite diffus och hade förväntat mig ett betydligt lägre pris. Med den prislappen kan man nästan lika gärna köpa en Seamaster 300.
Inget klockrelaterat i din text, där rök den lördagskvällen om rätt sniper är på tå 🥴.

(lånad bild med klocka på)
16123757.jpg
PM grabbar! PM! Tänk på tråden ❤️ grabbar! Tråden ❤️ 😂

It's all fun and games tills tråden blir låst. Jag är inte här för att göra mig ovän med någon men det känns ganska onödigt att provocera på det här viset när man nyligen har fått tråden låst med en uppmaning om att skippa OT och fokusera på lite mer seriösa klockdiskussioner. 🤷‍♂️ Det är klart att man ska kunna få skoja till det ibland men tråden har ju en tendens att spåra ur rätt rejält med jämna mellanrum och det är väl det som ledningen försöker att undvika och förebygga.

Jag har också varit delaktig i att tramsposta i tråden så det är inte så att jag anklagar andra för det och påstår att jag själv inte är en del av problemet men man måste ju samtidigt kunna ta ett steg tillbaka och inse att tråden bitvis kan uppfattas som en "lekstuga" som det uttrycktes i en annan tråd och jag har svårt att förstå hur man inte kan se att t.ex. ett inlägg som handlar om att byta bort grannens hund och en kexchoklad mot en klocka helt objektivt är ett tramsigt inlägg och uppfattas av många som det oavsett om man själv finner det underhållande eller ej.

Vi påstår oss alla värna om att hålla tråden vid liv och då kan vi väl göra vårt bästa för att hjälpas åt att fortsätta hålla den vid liv? 😊 Det var ju väldigt sura miner och hårda ord när tråden har blivit låst tidigare som till och med ledde till att ett eget forum skapades men ändå blåser man på som om ingenting. Jag är som sagt inte ute efter att vara någon slags paragrafryttare eller stöta mig med någon utan vill bara att tråden ska få fortsätta existera och om det innebär att vi (ja, även jag!) avstår från lite trams så är det väl inte hela världen? Det innebär ju inte att tråden ska vara någon slags snustorr klockwikipedia men tråden är inget undantag från resten av forumet och reglerna måste ju i viss mån följas även här och det kan vara högt till tak och gillestuga även utan onödigt mycket trams och flams. Det antar jag att vi alla är överens om ändå? Det blir väldigt märkligt om man tillåts ha någon slags anarkistisk frizon när övriga forumet förväntas hålla sig (någorlunda) till topic.

Jäklar! 😬 Jag gjorde i och för sig ingen vidare efterforskning men tyckte att infosidan var lite diffus och hade förväntat mig ett betydligt lägre pris. Med den prislappen kan man nästan lika gärna köpa en Seamaster 300.

It's all fun and games tills tråden blir låst. Jag är inte här för att göra mig ovän med någon men det känns ganska onödigt att provocera på det här viset när man nyligen har fått tråden låst med en uppmaning om att skippa OT och fokusera på lite mer seriösa klockdiskussioner. 🤷‍♂️ Det är klart att man ska kunna få skoja till det ibland men tråden har ju en tendens att spåra ur rätt rejält med jämna mellanrum och det är väl det som ledningen försöker att undvika och förebygga.

Jag har också varit delaktig i att tramsposta i tråden så det är inte så att jag anklagar andra för det och påstår att jag själv inte är en del av problemet men man måste ju samtidigt kunna ta ett steg tillbaka och inse att tråden bitvis kan uppfattas som en "lekstuga" som det uttrycktes i en annan tråd och jag har svårt att förstå hur man inte kan se att t.ex. ett inlägg som handlar om att byta bort grannens hund och en kexchoklad mot en klocka helt objektivt är ett tramsigt inlägg och uppfattas av många som det oavsett om man själv finner det underhållande eller ej.

Vi påstår oss alla värna om att hålla tråden vid liv och då kan vi väl göra vårt bästa för att hjälpas åt att fortsätta hålla den vid liv? 😊 Det var ju väldigt sura miner och hårda ord när tråden har blivit låst tidigare som till och med ledde till att ett eget forum skapades men ändå blåser man på som om ingenting. Jag är som sagt inte ute efter att vara någon slags paragrafryttare eller stöta mig med någon utan vill bara att tråden ska få fortsätta existera och om det innebär att vi (ja, även jag!) avstår från lite trams så är det väl inte hela världen? Det innebär ju inte att tråden ska vara någon slags snustorr klockwikipedia men tråden är inget undantag från resten av forumet och reglerna måste ju i viss mån följas även här och det kan vara högt till tak och gillestuga även utan onödigt mycket trams och flams. Det antar jag att vi alla är överens om ändå? Det blir väldigt märkligt om man tillåts ha någon slags anarkistisk frizon när övriga forumet förväntas hålla sig (någorlunda) till topic.
Alltså ursäkta mig. Men varför har du taggat in mig i detta inlägg? Skrev jag inte att det skulle tas i PM av exakt den anledning du precis beskriver?

Om någon undrar vad resultat blev av min trip ner till stranden ... :hilarious: Lite dåligt fokus och inte så många bilder, men alltid något iallafall, snart på ett insta-flöde nära dig :D En fördel med en HAQ klocka är att när dem frågade när olyckan hände så vet man ganska exakt ... 13:50:45 är svaret :cigar:

DP2M0223.jpg
DP2M0217.jpg
DP2M0215.jpg
DP2M0207.jpg
DP2M0206.jpg
DP2M0199.jpg
DP2M0198.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp