Jäklar!
Jag gjorde i och för sig ingen vidare efterforskning men tyckte att infosidan var lite diffus och hade förväntat mig ett betydligt lägre pris. Med den prislappen kan man nästan lika gärna köpa en Seamaster 300.
It's all fun and games tills tråden blir låst. Jag är inte här för att göra mig ovän med någon men det känns ganska onödigt att provocera på det här viset när man nyligen har fått tråden låst med en uppmaning om att skippa OT och fokusera på lite mer seriösa klockdiskussioner.
Det är klart att man ska kunna få skoja till det ibland men tråden har ju en tendens att spåra ur rätt rejält med jämna mellanrum och det är väl det som ledningen försöker att undvika och förebygga.
Jag har också varit delaktig i att tramsposta i tråden så det är inte så att jag anklagar andra för det och påstår att jag själv inte är en del av problemet men man måste ju samtidigt kunna ta ett steg tillbaka och inse att tråden bitvis kan uppfattas som en "lekstuga" som det uttrycktes i en annan tråd och jag har svårt att förstå hur man inte kan se att t.ex. ett inlägg som handlar om att byta bort grannens hund och en kexchoklad mot en klocka helt objektivt
är ett tramsigt inlägg och uppfattas av många som det oavsett om man själv finner det underhållande eller ej.
Vi påstår oss alla värna om att hålla tråden vid liv och då kan vi väl göra vårt bästa för att hjälpas åt att fortsätta hålla den vid liv?
Det var ju väldigt sura miner och hårda ord när tråden har blivit låst tidigare som till och med ledde till att ett eget forum skapades men ändå blåser man på som om ingenting. Jag är som sagt inte ute efter att vara någon slags paragrafryttare eller stöta mig med någon utan vill bara att tråden ska få fortsätta existera och om det innebär att vi (ja, även jag!) avstår från lite trams så är det väl inte hela världen? Det innebär ju inte att tråden ska vara någon slags snustorr klockwikipedia men tråden är inget undantag från resten av forumet och reglerna måste ju i viss mån följas även här och det kan vara högt till tak och gillestuga även utan onödigt mycket trams och flams. Det antar jag att vi alla är överens om ändå? Det blir väldigt märkligt om man tillåts ha någon slags anarkistisk frizon när övriga forumet förväntas hålla sig (någorlunda) till topic.