• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Också mycket trevlig! Får nog bli en av klockorna att kika närmare på. Köpte du dem direkt från Magrette?
Ingen erfarenhet därifrån tyvärr. Har köpt båda beg. Denna är köpt av @BorisTheSpider
vWAggnw.jpg

Det kändes som att det var ironiskt menat med tanke på smileyn och jag kanske feltolkade och ber så klart om ursäkt om så är fallet. 😊
Jag skrev det du beskriver på ett lättsammare sätt för att just inte låta dryg. Text är hopplöst och det blir ofta feltolkningar, jag vet. Jag menar att det är bättre att fortsätta i PM när det ska diskuteras affärer så blir det inte mer OT än vad byteslördag redan är. Mina tankar 😉

Om någon undrar vad resultat blev av min trip ner till stranden ... :hilarious: Lite dåligt fokus och inte så många bilder, men alltid något iallafall, snart på ett insta-flöde nära dig :D En fördel med en HAQ klocka är när dem frågade när olyckan hände... 13:50:45 är svaret :cigar:

DP2M0223.jpg
DP2M0217.jpg
DP2M0215.jpg
DP2M0207.jpg
DP2M0206.jpg
DP2M0199.jpg
DP2M0198.jpg
Fina bilder!
Men vad tusan hände med dig kompis? Bröt du benet, rackarns otur isf. Krya på dig snabbt! 🌷

Jäklar! 😬 Jag gjorde i och för sig ingen vidare efterforskning men tyckte att infosidan var lite diffus och hade förväntat mig ett betydligt lägre pris. Med den prislappen kan man nästan lika gärna köpa en Seamaster 300.

It's all fun and games tills tråden blir låst. Jag är inte här för att göra mig ovän med någon men det känns ganska onödigt att provocera på det här viset när man nyligen har fått tråden låst med en uppmaning om att skippa OT och fokusera på lite mer seriösa klockdiskussioner. 🤷‍♂️ Det är klart att man ska kunna få skoja till det ibland men tråden har ju en tendens att spåra ur rätt rejält med jämna mellanrum och det är väl det som ledningen försöker att undvika och förebygga.

Jag har också varit delaktig i att tramsposta i tråden så det är inte så att jag anklagar andra för det och påstår att jag själv inte är en del av problemet men man måste ju samtidigt kunna ta ett steg tillbaka och inse att tråden bitvis kan uppfattas som en "lekstuga" som det uttrycktes i en annan tråd och jag har svårt att förstå hur man inte kan se att t.ex. ett inlägg som handlar om att byta bort grannens hund och en kexchoklad mot en klocka helt objektivt är ett tramsigt inlägg och uppfattas av många som det oavsett om man själv finner det underhållande eller ej.

Vi påstår oss alla värna om att hålla tråden vid liv och då kan vi väl göra vårt bästa för att hjälpas åt att fortsätta hålla den vid liv? 😊 Det var ju väldigt sura miner och hårda ord när tråden har blivit låst tidigare som till och med ledde till att ett eget forum skapades men ändå blåser man på som om ingenting. Jag är som sagt inte ute efter att vara någon slags paragrafryttare eller stöta mig med någon utan vill bara att tråden ska få fortsätta existera och om det innebär att vi (ja, även jag!) avstår från lite trams så är det väl inte hela världen? Det innebär ju inte att tråden ska vara någon slags snustorr klockwikipedia men tråden är inget undantag från resten av forumet och reglerna måste ju i viss mån följas även här och det kan vara högt till tak och gillestuga även utan onödigt mycket trams och flams. Det antar jag att vi alla är överens om ändå? Det blir väldigt märkligt om mantillåts ha någon slags anarkistisk frizon när övriga forumet förväntas hålla sig (någorlunda) till topic.

Jag har aldrig sagt något nedlåtande om någon här eller riktat något nedlåtande om någons preferenser vad gäller sexualitet. Det är en otroligt stor skillnad på det jag skrev och vad jag är ganska säker på vad som fick tråden stängd.

Tack för mig.

Fina bilder!
Men vad tusan hände med dig kompis? Bröt du benet, rackarns otur isf. Krya på dig snabbt! 🌷
Trodde det, men så var det inte som tur var. När jag reste mig upp efter att ha tagit den sista bilden på Certinan så small det till och benet vek sig åt fel håll... det gjorde ont :p Visade sig att knät hoppat ur led och den snälla doktorn med silkesvantar och rosenberöring "masserade" tillbaka allt på plats :D Kan ha fått en fraktur också trodde dem men blir röntgen nästa vecka om det inte ger sig. Men jag var övertygad om att benet gått av eller åtminstone dragit en minisk eller korsband jag hade fel, antagligen för att jag är lite för mesig :hilarious:

Jäklar! 😬 Jag gjorde i och för sig ingen vidare efterforskning men tyckte att infosidan var lite diffus och hade förväntat mig ett betydligt lägre pris. Med den prislappen kan man nästan lika gärna köpa en Seamaster 300.

It's all fun and games tills tråden blir låst. Jag är inte här för att göra mig ovän med någon men det känns ganska onödigt att provocera på det här viset när man nyligen har fått tråden låst med en uppmaning om att skippa OT och fokusera på lite mer seriösa klockdiskussioner. 🤷‍♂️ Det är klart att man ska kunna få skoja till det ibland men tråden har ju en tendens att spåra ur rätt rejält med jämna mellanrum och det är väl det som ledningen försöker att undvika och förebygga.

Jag har också varit delaktig i att tramsposta i tråden så det är inte så att jag anklagar andra för det och påstår att jag själv inte är en del av problemet men man måste ju samtidigt kunna ta ett steg tillbaka och inse att tråden bitvis kan uppfattas som en "lekstuga" som det uttrycktes i en annan tråd och jag har svårt att förstå hur man inte kan se att t.ex. ett inlägg som handlar om att byta bort grannens hund och en kexchoklad mot en klocka helt objektivt är ett tramsigt inlägg och uppfattas av många som det oavsett om man själv finner det underhållande eller ej.

Vi påstår oss alla värna om att hålla tråden vid liv och då kan vi väl göra vårt bästa för att hjälpas åt att fortsätta hålla den vid liv? 😊 Det var ju väldigt sura miner och hårda ord när tråden har blivit låst tidigare som till och med ledde till att ett eget forum skapades men ändå blåser man på som om ingenting. Jag är som sagt inte ute efter att vara någon slags paragrafryttare eller stöta mig med någon utan vill bara att tråden ska få fortsätta existera och om det innebär att vi (ja, även jag!) avstår från lite trams så är det väl inte hela världen? Det innebär ju inte att tråden ska vara någon slags snustorr klockwikipedia men tråden är inget undantag från resten av forumet och reglerna måste ju i viss mån följas även här och det kan vara högt till tak och gillestuga även utan onödigt mycket trams och flams. Det antar jag att vi alla är överens om ändå? Det blir väldigt märkligt om man tillåts ha någon slags anarkistisk frizon när övriga forumet förväntas hålla sig (någorlunda) till topic.
För egen del så hör jag vad du säger och håller med men bara till viss del. Tror att tråden är så fantastiskt populär som den är just pga att man även kan skratta lite åt inläggen emellanåt.
En oas och ett trevligt avbrott till mycket annat där prestige och stelhet får företräde.
Hur farligt är det att skriva att man byter gärna ett kexchoklad mot en klocka eller grannens hund? Klockrelaterat är det i alla fall och som vanligt så gillar inte alla samma saker vilket är tur. Tycker själv det är fel väg att gå när man kollektivt bestraffar en hel tråd med en låsning om ett övertramp sker av en användare. Lättast väg men lite märkligt. Tycker själv att det kan gå lite för långt ibland men nog går det att lösa med ett pm kanske.
Tråden besöks ju tydligen av nästan alla på forumet och för egen del så hoppas jag att det är just pga den lättsamma och ofta skämtsamma stämningen och alla trevliga klockor och inte enbart för att leta fel och anmäla inlägg men ibland undrar man lite. En riktigt varm tråd där alla som frågar om något får hjälp och det oftast inom fem minuter. Det är sällsynt på många andra ställen.
Nu tycker jag att vi sätter oss och myser vid brasan lite istället 👍😊.

(gammal redan visad klockbild för total topic).
PSX_20210220_120010.jpg

Jag skrev det du beskriver på ett lättsammare sätt för att just inte låta dryg. Text är hopplöst och det blir ofta feltolkningar, jag vet. Jag menar att det är bättre att fortsätta i PM när det ska diskuteras affärer så blir det inte mer OT än vad byteslördag redan är. Mina tankar 😉
Jag vet att jag kan uppfattas som dryg och arrogant och får ofta höra det både IRL och på nätet då jag tycker om att diskutera och argumentera men det är absolut inte med mening och jag är uppriktigt ledsen om någon känner sig sårad eller kränkt av något jag har skrivit. Ibland är det bättre att inte skriva något alls och det här känns som ett sådant tillfälle men jag vill bara att alla ska veta att jag bara menar väl och vill att vi ska kunna fortsätta ha trevligt snack och grymma mikros i tråden även om det innebär att man får avstå från lite trams. ❤️
Jag har aldrig sagt något nedlåtande om någon här eller riktat något nedlåtande om någons preferenser vad gäller sexualitet. Det är en otroligt stor skillnad på det jag skrev och vad jag är ganska säker på vad som fick tråden stängd.

Tack för mig.
Jag har aldrig liknat dina inlägg med homofobi och vet inte riktigt var du har fått det ifrån. När tråden tidigare har låsts för off topic och det har förekommit hätska diskussioner om det med ledningen så känns det lite långsökt att "this post is gay" eller vad det nu var som skrevs skulle vara skälet till att tråden blev låst. Jag ber verkligen om ursäkt om du tolkade mitt inlägg på det viset för jag uppskattar verkligen dina inlägg vilket du rimligtvis borde veta med tanke på att vi har deltagit i samma diskussioner (både seriöst och tramsigt 😂) och gillar varandras inlägg osv. under så pass lång tid.

Det är som sagt inte meningen att göra någon upprörd eller stöta mig med någon och jag ber återigen om ursäkt om någon har tagit illa upp. Jag vill passa på att tacka ni som var delaktiga i att hjälpa till med valet kring 38 vs 40mm (förlåt men jag minns inte vilja ni var och orkar inte bläddra så långt bakåt med tanke på aktiviteten i tråden 😂). Jag bestämde mig för att behålla 38mm och börjar nog vänja mig vid storleken efter de första 24h där den presterat -3s vilket väl är helt OK även om man hellre vill att den plussar.

20210220_213623.jpg

Jag har för mig att UK MOD ägde rättigheterna till pilen som indikerar militärt bruk men att det har löpt ut då bl.a. Omega använder det på sin 007-utgåva. Har dock ingen koll på amerikanska motsvarigheten och skummade bara igenom artikeln som länkades men det är intressant läsning.

Inte för att vara en party pooper men det är den här typen av inlägg som fick tråden låst så vi kanske kan försöka undvika det...? 😊 Förra gången låstes väl tråden i 1-2 veckor om jag inte minns fel och risken är att den tas bort permanent om vi fortsätter tramsa. 😢

Var det någon som sa Sinn 104? 😅

OG Seamaster! 😍
Enligt brittisk lag får broad arrow-symbolen bara användas med tillstånd av brittiska försvarsmakten. Så Omega har fått tillstånd, annars skulle de inte kunna sälja på brittiska marknaden.

Om någon undrar vad resultat blev av min trip ner till stranden ... :hilarious: Lite dåligt fokus och inte så många bilder, men alltid något iallafall, snart på ett insta-flöde nära dig :D En fördel med en HAQ klocka är att när dem frågade när olyckan hände så vet man ganska exakt ... 13:50:45 är svaret :cigar:

DP2M0223.jpg
DP2M0217.jpg
DP2M0215.jpg
DP2M0207.jpg
DP2M0206.jpg
DP2M0199.jpg
DP2M0198.jpg

Klen tröst för olyckan men du fick iaf väldigt fina bilder :hilarious:

Jag, som relativt nu på forumet har bara tyckt att det är roligt att diskutera klockor, tips och tricks, länkar till siter för prylinköp, tankar kring samlande och ett och annat ”byta hunden, frun, bilen” osv mot klockor som KLOCKNERD-relaterat snack på ett vänligt forum bland likasinnade! Jag har svårt att förstå varför diskussioner om läggningar eller annat uppstår?
Jag har nog med knäppa politiskt korrekta diskussioner på jobbet, som säkert många av er andra oxo har! Har svårt att förstå varför trådar stängs pga ”omkringprat”. Om det inte godkänns, känns det här som ett forum på väg åt fel håll. Just my 2-cents..

Trodde det, men så var det inte som tur var. När jag reste mig upp efter att ha tagit den sista bilden på Certinan så small det till och benet vek sig åt fel håll... det gjorde ont :p Visade sig att knät hoppat ur led och den snälla doktorn med silkesvantar och rosenberöring "masserade" tillbaka allt på plats :D Kan ha fått en fraktur också trodde dem men blir röntgen nästa vecka om det inte ger sig. Men jag var övertygad om att benet gått av eller åtminstone dragit en minisk eller korsband jag hade fel, antagligen för att jag är lite för mesig :hilarious:
Krya på dig, hoppas att det inte är en fraktur också. Nu får du vila och bli ompysslad.

Vi påstår oss alla värna om att hålla tråden vid liv och då kan vi väl göra vårt bästa för att hjälpas åt att fortsätta hålla den vid liv? 😊 Det var ju väldigt sura miner och hårda ord när tråden har blivit låst tidigare som till och med ledde till att ett eget forum skapades men ändå blåser man på som om ingenting. Jag är som sagt inte ute efter att vara någon slags paragrafryttare eller stöta mig med någon utan vill bara att tråden ska få fortsätta existera och om det innebär att vi (ja, även jag!) avstår från lite trams så är det väl inte hela världen? Det innebär ju inte att tråden ska vara någon slags snustorr klockwikipedia men tråden är inget undantag från resten av forumet och reglerna måste ju i viss mån följas även här och det kan vara högt till tak och gillestuga även utan onödigt mycket trams och flams. Det antar jag att vi alla är överens om ändå? Det blir väldigt märkligt om man tillåts ha någon slags anarkistisk frizon när övriga forumet förväntas hålla sig (någorlunda) till topic.
Tagga ner lite nu min vän. du är inte moderator eller för resten av forumets talan på något vis. Du har dina tolkningar, fine...men stanna där, snälla!
"Många" eller "alla andra", vilka är dessa människor? Tycker själv det är helskevt att vi ska stå med mössan i handen och be om ursäkt för någon som inte ens bidrar i tråden.
Hur ofta ser du snubben med Bamseprofilbilden som anser detta vara en "lekstuga" här tråden och varför anser du hens röst vara mer värd än någon annan här?

Du vet att jag respekterar och gillar dig men nu sparkar du på döda hästar, varför vet jag inte.

"semibyteslördag" :p

Låter min 1521 ligga kvar ute, bytes gärna mot något billigare plus pengar, bytesvärde 6500kr, fullset, knappt använd. Byten? Pamphibia, Certina, Glycine... eller något annat. Kan bytas tillsammans med min blåa Matic mot något dyrare också...

Sen om @JonasUppsala fortfarande är intresseradav en Certina kanske? ;)

R1063244.JPG
R1063237.JPG

Certinan är mest sälj till Jonas eftersom han har första tjing :) Men jag skall klura på det, vill ha in lite pengar till @Lord_tito88 's Tissot som ev. skall ersätta Certinan.

Tack... men jag får avstå Certinan 😢
Har tydligen en motorhuv och stötfångare som måste lackas om...

Har nyss kommit hem efter en liten biltur om 112 mil...
Här är en efter-bild, eftersom jag inte fotograferar samtidigt som jag kör... särskilt inte när jag kör BMW 1-serie 😅
20210220_223153.jpg

@Von tyckte det var dags för en liten uppdatering i vårat lilla projekt med bidrag till Min Stora Dag och OWGM 😊

Så här kommer den 😊
Ni har tillsammans bidragit med 2300kr 😱
En helt magisk summa och betydligt mycket mer än vad vi kunnat tänka oss ❤️
Tack återigen till alla er som bidragit! Ni vet vilka ni är 🙏🏻

Bjuder på ett par bilder med 😎
IMG_20210220_232109.jpg
IMG_20210220_232116.jpg

Bara det här. 115/72mm, m/59 gasmaskväska och ljusgul tråd. Jag upplever det själv som aningens kort och tänkte faktiskt höra med @MaBr om det var något för honom. ;) Det ska sättas ett par stygn i keeprarna innan bandet är 100% färdigt. 👌
Band2b.jpg
Band2c.jpg
Band2a.jpg

Tack mannen. Bandet gick fort men ett rött gummi kanske vore coolt till sommaren. Måste dock fundera på den. :D
😮 Sjukt coolt band ju! Det där köper jag mer än gärna om du vill släppa det. Såg riktigt najs ut på din Doxa också! 😊 Är du fortfarande lika nöjd med Doxan förresten? Jag älskar båda mina, känns som att de kommer att vara kvar för alltid. Inte många klockor som jag har känt så med. 😁

Tillbaka
Topp