• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Charlie Paris verkar släppa en Concordia med vridring. Jag tror det blir en bra kombo då jag upplevde den som lite stor och klumpig utan vridring.

Screenshot_20210221-130124_Facebook.jpg
Automatique mon dieu! :woot: Men den har funnits förut va eller har jag drömt det?

Automatique mon dieu! :woot: Men den har funnits förut va eller har jag drömt det?
Ja, nu när du säger det så blir jag faktiskt osäker. Verkar som att den har funnits tidigare med vridring utan minutmarkeringar.

En helt annan fundering jag precis fick...

Vad tror ni om ett band i samma material som klockbrickan den ligger på?

Tänker att om jag har en jäkla tur kanske @SpaceAce har lite restbitar kvar av magasinväskan och även tid/lust att tillverka ett band av det någongång framöver ☺️
4820A940-625C-4921-8A86-4523620B2573.jpeg

Det är ett ganska enkelt band, 20mm över hela, så du får inte förvänta dig några underverk... :sorry: Hörs på PM.

Något sånt här? :woot:
Band CG.jpg

Tror min SNK809a kan vara klädd i delar av samma väska...?

20210221_145434.jpg

😄

Ja, nu när du säger det så blir jag faktiskt osäker. Verkar som att den har funnits tidigare med vridring utan minutmarkeringar.
Jag med, den du länkade verkade dock vara lite större med ETA. STP1-11 i dom "nya" (eller om det nu är det). Diggade Tundran👌🏼
XLeFzkY.jpg

Det tror jag hade funkat. Personligen hade jag nog gått på något med röda kontrastsömmar dör att matcha loggan. Eller nja, hade nog slutat med att det blivit en länk till slut ändå 😂
Kör på säger jag, blir nog kanon
Jag photoshoppade ju in två blåa trådar på ena sidan och en blå med en röd på andra just för den sakens skull 😉

Jag har googlat ljusbruna band med blå och/eller röda kontrastsömmar och det blir lite too much för min smak...

Den har funnits tidigare. Släpptes i samband med att någon fransk äventyrare korsade Antarktis och bar just den modellen du länkade till under expeditionen.
Har haft klockan i blickfånget ett tag och snappade upp det när de begav sig. :)

Edit: Såg att den infon var med i länken. Glömde kolla den först :oops:

Vänner!
Behöver hjälp med en sak? VART i hela friden kan jag hitta ett ”skogsgrönt/Militärgrönt/östersjögrönt” gummi el silikon Armband med ett Brons buckle till?!?!
Ska sitta på en Boldr Odysseus serpentine i sommar är tanken!
Tacksam för alla svar och idéer
ED037ED3-784F-4A0F-9955-E9FCDEB5DD1A.jpeg

Ps/ 22mm
🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Man köper mitt gröna tropic jag har ute till försäljning och sen köper man ett bromsspänne till på eBay eller liknande! 😉
2A6C89DC-EC56-475E-8145-F99809CC0CFF.jpeg

Hur menar du nu 🙄 Blev lite ledsen i ögat när jag märkte att den orangea nyansen poppar tio ggr bättre på ryssen 😎
Tror inte @Kreacon klagar, han har inte sagt något till mig iaf.
sfDhvdp.jpg
Certinan är så klart trevlig den också men jag tycker ärligt talat att Vostoken är snyggare. Dels poppar färgen mer som du säger och så föredrar jag även visarna. 👌Att man slipper den kantiga vridringen är en bonus!

Det hade även varit fräckt att se den med den där svarta lumade bezeln som dykt upp i tråden tidigare. Minns inte vem det var som hade en sån? 🤔

Certinan är så klart trevlig den också men jag tycker ärligt talat att Vostoken är snyggare. Dels poppar färgen mer som du säger och så föredrar jag även visarna. 👌Att man slipper den kantiga vridringen är en bonus!

Det hade även varit fräckt att se den med den där svarta lumade bezeln som dykt upp i tråden tidigare. Minns inte vem det var som hade en sån? 🤔
Alltså, jag vet, rub it in bara 😂
Nja, vridringen är inte kantig på Certinan om man ska vara petig, det är en skruvad glasring som sitter högre upp än vridringen.
Totte har den lumade vridringen nu som jag tror du menar...ingen dum tanke faktiskt @Kreacon köööp!

Alltså, jag vet, rub it in bara 😂
Nja, vridringen är inte kantig på Certinan om man ska vara petig, det är en skruvad glasring som sitter högre upp än vridringen.
Totte har den lumade vridringen nu som jag tror du menar...ingen dum tanke faktiskt @Kreacon köööp!
Pratar vi komandierski-vridningen?
Tänker på den rätt ofta, men den i borstat då. För övrigt gillar jag certinan skarpt. Nyansen av orange, de svarta detaljerna, visarna, vridningen. Ja allt då. 😆
Bild för off topic. Inte bara jag som njuter av vårsolen.
247C5B99-712F-471C-883C-D14CADA0D1AC.jpeg

Pratar vi komandierski-vridningen?
Tänker på den rätt ofta, men den i borstat då. För övrigt gillar jag certinan skarpt. Nyansen av orange, de svarta detaljerna, visarna, vridningen. Ja allt då. 😆
Bild för off topic. Inte bara jag som njuter av vårsolen.
Tror det. Just ja, den borstade har ju jag också fast den har förvisso bara en lumepipp. Du ska ju ta hand om Tottes klocksamling i Mars så det är väl bara att testa den svarta, bra då var det bestämt 👍🏼

Tillbaka
Topp