• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@silvergl
Har detta lädret från Geckota som jag tycker är mums. Tyvärr lyckas jag aldrig matcha det med nån klocka. Crappy bild men är det av intresse är jag öppen för byten!
844D43E6-74B4-4316-88D0-1BE6E29D30B1.jpeg
Finnes 20-16 läder från geckota.
Vi fick inte till det helt så om nån annan är sugen på byte så finns jag här! Intressanta byten är Nato från singular eller Phoenix eller sliten länk till SKX. Am eller org. Eller perlon från ZD.

Senast ändrad:
Snabbt jobbat i COVID-tider, tummen upp för det! 👍 Vad var problemet? Jag har för mig att någon hade en tavla med ojämnt applicerad logga eller liknande men minns inte om det var du.
Silverkanten runt ett index var lite svajigt tryckt, och eftersom det är så reflekterande så syntes det ibland på långt håll. Kändes som det var på gränsen för vad som gick att klaga på, men störde mig på det. Inget problem att få det fixat på garantin, skönt nog.

Lorier Falcon II, hemma igen med utbytt tavla. Bra service, inget strul o var typ en vecka t.o.r.
4A21CD9D-E6D5-4564-A7D9-1031620C6BE0.jpeg

Lorier Falcon II, hemma igen med utbytt tavla. Bra service, inget strul o var typ en vecka t.o.r.
4A21CD9D-E6D5-4564-A7D9-1031620C6BE0.jpeg
Det var snabb service. Hade inte ens förväntat mig det om företaget fanns inom våra egna avlånga gränser. Lorier stärker helt klart sina aktier. Tror nog att det blir till att beställa en snart!

Silverkanten runt ett index var lite svajigt tryckt, och eftersom det är så reflekterande så syntes det ibland på långt håll. Kändes som det var på gränsen för vad som gick att klaga på, men störde mig på det. Inget problem att få det fixat på garantin, skönt nog.
Vad skönt att det löste sig så snabbt och smidigt och att de dessutom tog på sig att åtgärda det vilket inte är helt självklart. Är det någon som vet vem mer det var som hade problem med sin Falcon? Tror dock inte att hen hade kontaktat dem än men med tanke på hanteringen i ditt ärende så lär det inte vara några problem.
Det var snabb service. Hade inte ens förväntat mig det om företaget fanns inom våra egna avlånga gränser. Lorier stärker helt klart sina aktier. Tror nog att det blir till att beställa en snart!
Ja, helt klart imponerande i dessa tider! Jag kan verkligen rekommendera Lorier både för klockorna och även kundtjänsten. Det är ett par som ligger bakom märket och de verkar jättegulliga, svarar snällt på alla frågor man kan tänkas ha, skickar med en liten handskriven hälsning när man köper sin klocka osv. Små saker som ändå gör väldigt mycket för upplevelsen ☺️

Det är rätt få märken som gör det där lilla extra men det gör som sagt väldigt mycket för upplevelsen och det känns som att de tjänar på det i långa loppet (om inte annat på karmakontot!). Var det inte @blackcoffee som fick en liten hälsning nyligen? Eller som t.ex. packmaterialet till @BarbaBaba s Wempe (som f.ö. är svincool!):

IMG_4602.jpg

Eller så har dom ett djävulskt överskott av rött pappersfnas som dom gärna ser flyga runt i hela bostaden hos köparen 👍🥴.

Känns väldigt vågat! 😮 Ska jag vara så modig?
Ja absolut. :D Orange tavla fungerar iaf riktigt bra med grönt MN-strap

Men ärligt talat, är det inte jäkligt trist? 🤷‍♂️ Jag redigerade mitt inlägg så det blev lite matigare än bara en oneliner men de har flera jättesnygga modeller i bagaget och så släpper de en sån här tråkig copage.
Nej jag gillar den så jag håller inte riktigt med.
Så mycket nytt som pumpas ut numera så är det snart omöjligt att det inte liknar något annat som redan är gjort. Letar man efter det så hittar man ju men jag letar inte och bryr mig inte nämnvärt längre heller så...
Som du skrev så kommer den säkert också att sälja bra, där håller jag med till fullo.

Ja absolut. :D Orange tavla fungerar iaf riktigt bra med grönt MN-strap
Det där var ingen dum färgkombination alls! Ska definitivt testas och jag tror att canvas blir bättre än MN på min 1200T. Känns som att den skulle bli väldigt hög på MN.

Nej jag gillar den så jag håller inte riktigt med.
Så mycket nytt som pumpas ut numera så är det snart omöjligt att det inte liknar något annat som redan är gjort. Letar man efter det så hittar man ju men jag letar inte och bryr mig inte nämnvärt längre heller så...
Som du skrev så kommer den säkert också att sälja bra, där håller jag med till fullo.
Fast här är det ju väldigt uppenbart var inspirationen kommer ifrån då det är en ganska unik design som knappast återfinns lite varstans. Det går alltid att argumentera för att vissa detaljer skiljer minimalt om man bara är ute efter att försöka rättfärdiga likheterna men det går inte att sticka under stol med att de har lånat friskt från Aqua Terra i allt från boett, index, minutmarkeringar osv.

Copager verkar vara väldigt populära och det är väl inte så konstigt men vi kan ju kalla det för vad det är istället för att blunda för elefanten i rummet. 😉

Fast här är det ju väldigt uppenbart var inspirationen kommer ifrån då det är en ganska unik design som knappast återfinns lite varstans. Det går alltid att argumentera för att vissa detaljer skiljer minimalt om man bara är ute efter att försöka rättfärdiga likheterna men det går inte att sticka under stol med att de har lånat friskt från Aqua Terra i allt från boett, index, minutmarkeringar osv.

Copager verkar vara väldigt populära och det är väl inte så konstigt men vi kan ju kalla det för vad det är istället för att blunda för elefanten i rummet. 😉
Nu är väl visserligen inte Sintra ett helt nysläpp från Borealis, det är ju samma boett som Estoril bara ny tavla och HKPT istället för Miyota. Sen är den boettformen inte unik för Aqua Terra, Omega har ju kört med den i decennier :)

Men visst har dem lånat friskt från Omega men jag tycker att Sintra är mer egen än föregångaren Estoril.

Tillbaka
Topp