• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Certinan är så klart trevlig den också men jag tycker ärligt talat att Vostoken är snyggare. Dels poppar färgen mer som du säger och så föredrar jag även visarna. 👌Att man slipper den kantiga vridringen är en bonus!

Det hade även varit fräckt att se den med den där svarta lumade bezeln som dykt upp i tråden tidigare. Minns inte vem det var som hade en sån? 🤔

Alltså, jag vet, rub it in bara 😂
Nja, vridringen är inte kantig på Certinan om man ska vara petig, det är en skruvad glasring som sitter högre upp än vridringen.
Totte har den lumade vridringen nu som jag tror du menar...ingen dum tanke faktiskt @Kreacon köööp!
Den här kanske?
IMG_20210218_070634.jpg

Tror det. Just ja, den borstade har ju jag också fast den har förvisso bara en lumepipp. Du ska ju ta hand om Tottes klocksamling i Mars så det är väl bara att testa den svarta, bra då var det bestämt 👍🏼
Lugn o fin, lugn o fin 😅

Målaröl & målarklocka 🥳
IMG_20210221_161805.jpg

Alltså, jag vet, rub it in bara 😂
Nja, vridringen är inte kantig på Certinan om man ska vara petig, det är en skruvad glasring som sitter högre upp än vridringen.
Totte har den lumade vridringen nu som jag tror du menar...ingen dum tanke faktiskt @Kreacon köööp!
Har inte Squale 2002 någon liknande lösning? Antar att det har att göra med WR på något sätt?
Den här kanske?
IMG_20210218_070634.jpg

Lugn o fin, lugn o fin 😅

Målaröl & målarklocka 🥳
IMG_20210221_161805.jpg
Precis, just den. Jag tyckte att det var snack om att alla bezels passar på alla boetter så att man kan mixa och matcha som man vill?

Ta en funderare i lugn och ro. Det brukar bli bäst så. :) Sedan är jag liiiite inne på om inte klockan är aningens för dressad för att sitta på ett "ammoläder" 🤔

Det stämmer så bra så. 🥳
Mjo, har tänkt den tanken också men har svårt att hitta ett annat läder som jag gillar :/

Det här blev jag förtjust i men tänker att det kanske blir för mycket blått?
98B04D24-DFD8-4254-B341-A61A485557A0.jpeg

@silvergl
En helt annan fundering jag precis fick...

Vad tror ni om ett band i samma material som klockbrickan den ligger på?

Tänker att om jag har en jäkla tur kanske @SpaceAce har lite restbitar kvar av magasinväskan och även tid/lust att tillverka ett band av det någongång framöver ☺️
4820A940-625C-4921-8A86-4523620B2573.jpeg
Har detta lädret från Geckota som jag tycker är mums. Tyvärr lyckas jag aldrig matcha det med nån klocka. Crappy bild men är det av intresse är jag öppen för byten!
844D43E6-74B4-4316-88D0-1BE6E29D30B1.jpeg

Har inte Squale 2002 någon liknande lösning? Antar att det har att göra med WR på något sätt?
Jovisst, föregångaren 2001 hade samma lösning liksom flera andra tooldykare slutet 60-tal början 70-tal. Tjocka glas som inte skulle poppa ut under tryck pretty much.
Zodiac Super Sea Wolf är ett annat klassiskt exempel som också var med och fightades i mer eller mindre galna undervattensprojekt.

Det jag gillar lite extra med Certinan är ju att den var med under omtalade Tektite 1-projektet 1969, som mer eller mindre handlade om att bo och verka på havsbottnen under längre perioder. Kan bubbla om ämnet i evigheter men tror jag gör bäst i att låta bli 😆
lybeJnN.jpg
ktT13EB.jpg

BTu532W.jpg

Z8uBz3d.jpg

HTajX6K.jpg

Just ja, min har identiska mått med originalet, det är ganska koolt.
(originalet kostar väl x10 tror jag, inte intressant för min del iaf).
AIGzRQm.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp