Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tittade precis på dom..verkar ha Seiko vk64 urverk...Snubblade över Forzo, inte sett tidigare. Den här var lite cool:
Fan vet m inte jag har ett grönt 20! Ge mig 5 så ska jag kolla...
Visst finns det nån connection mellan Forzo & Geckota? Riktigt snabb klocka iaf!Snubblade över Forzo, inte sett tidigare. Den här var lite cool:
Stämmer, de tillhör "the geckota group", vad det nu innebär.Visst finns det nån connection mellan Forzo & Geckota? Riktigt snabb klocka iaf!
Snygga ändringar.
...för att sedan gå tillbaka till ruta ett igen, visst?Tack! Ibland måste jag prova mig fram till vad jag tycker blir bäst.
...för att sedan gå tillbaka till ruta ett igen, visst?
Haha nej för tusan, det vore lugnt ändå! Det är speciella klockor helt klart. Oh, 6900 eller något liknande va? Coola men saknar multiband och tough solar så vitt jag vetMenade inget negativt, Transformers är jävligt coola...
Vad tycker du om denna?
Wow vilken tavla! Var hittade du den?Kemmner Octopus, 2000metersdykare med makalös tysk kvalitetskänsla för pengen. 45mm bred och 17 hög och ETA 2824-2. Fantastisk klocka och Roland Kemmner som konstruerat boetten är mycket trevlig och tillmötesgående.
Ah ok, du kan hojta till så kan du få numret till min skräddare, han gör även jeans åt Conan, sitter som en smäck!Bara skräddarsytt, ja nu får äntligen fashionistan ifrån vidderna @Von en rejäl match. Handsken är kastad .
Edit: själv kör jag nästan uteslutande jeans, förmodligen inte skräddarsydda men i alla fall maskinsydda tror jag. Sitter ganska najs men jag har ofta fel så kanske även här gällande passformen .
Haft den i många år och köpt den begad, kommer ej ihåg av vem eller var. Är nog inte alltför lätt att hitta, har för mej att man bara tillverkade 2000 ex i eget namn och min är nummer 254 enligt baklocket. Boetten såldes också till andra bolag som t. ex. Deep Blue.Wow vilken tavla! Var hittade du den?
Snyggt! Säg till om du nånsin gör dig av med denHaft den i många år och köpt den begad, kommer ej ihåg av vem eller var. Är nog inte alltför lätt att hitta, har för mej att man bara tillverkade 2000 ex i eget namn och min är nummer 254 enligt baklocket. Boetten såldes också till andra bolag som t. ex. Deep Blue.
Fortfarande fel band...Börjar falla ner i G-Shocks igen, är ju så jäkla mysiga klockor
Det är en Transformer! Om @TerryTee slänger på originalbandet så ser den ut så här.Den till vänster är ok, den till höger ser ut som en transformers.
Är fortfarande väldigt nöjd! Är en del av handen nu, blir lite nervös när den inte sitter på handleden. Börjar jag bli beroende??
Blev dock less på länken, fick inte till storleken. Så har tillsvidare bytt till svart canvas.
Ja, jäkligt märkligt och snålt att inte inkludera glidelock som till och med finns på deras billigare modeller. Det måste ju vara för att kunna kräma ur de där sista kronorna i vinstmarginal? Jag ser ingen annan anledning... Snygg klocka dock och fortfarande prisvärd men man blir lite irriterad.Mycket trevlig med sina 38mm.
Lite synd dock att dom inte har glidelock i spännet på den mindre storleken.
Skulle hjälpt dig i det fallet kanske.
Your prayers have been answered. Finns tillgänglig nedan (länk kommer från Marvin Menke som är ägare av Hemel)Nej, jag satt och suktade efter den cremefärgade men det löste sig genom att den sålde slut
Låt mig vara!Fortfarande fel band...
Det är en Transformer! Om @TerryTee slänger på originalbandet så ser den ut så här.
Låt mig vara!
Testade andra bandet i helgen, jag ska ha det i mars
JA... VAD BRA!Jag väntar också på att originalbandet åker på !
Kan man köpa till en egen clasp med den funktionen?Fortfarande fel band...
Det är en Transformer! Om @TerryTee slänger på originalbandet så ser den ut så här.
Ja, jäkligt märkligt och snålt att inte inkludera glidelock som till och med finns på deras billigare modeller. Det måste ju vara för att kunna kräma ur de där sista kronorna i vinstmarginal? Jag ser ingen annan anledning... Snygg klocka dock och fortfarande prisvärd men man blir lite irriterad.
Ja, så länge den passar storleksmässigt (bredd/tjocklek på länk) så borde det inte vara några problem antar jag. Det togs upp i Certinatråden så om du är nyfiken kan du hålla dig uppdaterad där och se om någon levererar ett svar: https://klocksnack.se/threads/den-officiella-certina-tråden.42776/post-3728465Kan man köpa till en egen clasp med den funktionen?
Jag tänker mer på min Direnzo, vill ha ett lite mindre spänne. Men vill även hitta ett som man kan få bra passform med.Ja, så länge den passar storleksmässigt (bredd/tjocklek på länk) så borde det inte vara några problem antar jag. Det togs upp i Certinatråden så om du är nyfiken kan du hålla dig uppdaterad där och se om någon levererar ett svar: https://klocksnack.se/threads/den-officiella-certina-tråden.42776/post-3728465
Tveksamt om någon av de befintliga Certinaspännena passar till den nya 38mm men det går lika bra med andra typer av spännen så länge måtten stämmer. Ifall någon orkar så kan man alltid höra med Certina eller kolla med någon AD om man kan få testa att jämföra/byta spännen i butik.
Ah, då är jag med. Tyvärr tror jag nog att det blir svårt att hitta ett lämpligt spänne om man inte har möjlighet att testa på plats (eller beställa ett gäng olika varianter och skicka tillbaka alla som inte passar). Just den på bilden tycker jag är en rätt rasslig variant och det finns andra typer av bättre kvalitet men jag tycker att det är skandal att inte fler klockor kommer med verktygsfri mikrojustering som standard för vanliga länkar är ju hopplösa, särskilt under sommarhalvåret när temperaturen pendlar rejält. Jag fattar så klart att det ofta är en kostnadsfråga men i fallet med Certina så får man det på modeller som listar ~6k samtidigt som det saknas på dyrare modeller vilket är väldigt konstigt.Jag tänker mer på min Direnzo, vill ha ett lite mindre spänne. Men vill även hitta ett som man kan få bra passform med.
Du har alltså fått hem en länk som saknar ändlänkar?Att Nodus ska hinna skicka ändlänkar innan owgm känns som en utopi. Näcken får vara backup. Det funkar nog bra det med
Nope, men springer du på en med den gamla länken med dive-extension så köp! bra skit om än med pins.Ingen som vill sälja sin Scurfa "No-date "?