Dom händerna är jäkligt skarpa på dennaAdraga här också![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom händerna är jäkligt skarpa på dennaAdraga här också![]()
Hördu @Lord_tito88! När ska du byta bort din Seiko daydate till mig egentligen? Nu har jag suttit tyst i 6 månader och bara väntat men inget händer ju!!!
Du minns du!Sorry, den sitter säkert i lådan. Likaså Bond SMP:n![]()
Jag kan bara hålla med, blev löjligt nöjd både med bandet och kombinationen!Inte bara inte alls dumt, vansinnigt bra skulle jag säga![]()
Du minns du!
Hehe, inte illa.Sådana canvas-band tror jag hade kunnat övertyga mig om att det funkar med band (ibland), tycker de ser sjukt coola ut!
Nu vet jag inte hur medvetet det är, men tråden matchar t.o.m lysmassanJag kan bara hålla med, blev löjligt nöjd både med bandet och kombinationen!![]()
Om möjligt, jaHehe, inte illa.Kör du mest länk annars?
Det har du ju rätt i! Bandet gjordes inte med klockan i åtanke så det är bara en slump men passar väldigt bra. Håller med om att den grova tråden gör det ännu mer tooligt. Känns väldigt bra på armen också.Nu vet jag inte hur medvetet det är, men tråden matchar t.o.m lysmassanSchysst med grövre tråd till Doxan också, tool deluxe!
Ett tag gillade jag inte alls länkar och körde bara band men nu är jag tillbaka till att köra länk på många av mina igen. Känns som att det är ganska säsongsberoende för min del.Om möjligt, jaKörde Formula 1 på Gummi/krokodil ett bra tag och irriterade mig på det lika länge, men även den har länk nu. Testar ett enkelt zulu på den billiga gröna bastarden, men blir inte riktigt kompis med det heller. Länk på övrigt, med undantag för Casiooak:en som är plast va något slag, men där letar jag efter steelmod
![]()
@Equilibrium är inte du lite förtjust i sådana här turbinliknande tavlor?Helt urspårat från Aragon som tydligen ska släppas i veckan. Roterande urtavla, som vi har längtatDen lilla är 42mm.
![]()
Är det någon som kan bära upp en sån där så är det Eq@Equilibrium är inte du lite förtjust i sådana här turbinliknande tavlor?
Sådär ja!
Nu vet jag inte hur medvetet det är, men tråden matchar t.o.m lysmassanSchysst med grövre tråd till Doxan också, tool deluxe!
Även en blind höna osv.....Det har du ju rätt i! Bandet gjordes inte med klockan i åtanke så det är bara en slump men passar väldigt bra. Håller med om att den grova tråden gör det ännu mer tooligt. Känns väldigt bra på armen också.![]()
Blev fanatiskt fint så tack så mycket för bandet!Sådär ja!Blev ju riktigt snyggt. Hur var längden?
Även en blind höna osv.....![]()
Har du fler band liknande detta som du kan överväga skiljas från (22 eller 20)? Här ska läras att gå med band, kanske...Byteslördag. BORTBYTT Ett 22mm "beaterband" av canvas från en m/39 persedelpåse.
110/72mm. På min handled, 17,5cm, sitter bandet perfekt på mittersta hålet (av 5).
Jag behöver ett 22mm grått/svart/grönt nato av bra kvalité, helst Phoenix/CWC eller ett flatventgummi typ Bonetto 284, Uncle Seiko GL831 eller liknande.
![]()
![]()
![]()
/P
Undrar om kronorna på länken är till för att ställa tid? Kan det då vara en super-duper komplikation vid namn "GMTGMTGMTGMTGMTGMTGMTGMTGMT"Helt urspårat från Aragon som tydligen ska släppas i veckan. Roterande urtavla, som vi har längtatDen lilla är 42mm.
![]()
Förvånande att jag tänkte ungefär detsamma, hoppas på det förstnämnda såklartUndrar om kronorna på länken är till för att ställa tid? Kan det då vara en super-duper komplikation vid namn "GMTGMTGMTGMTGMTGMTGMTGMTGMT"
Eller justerar dom endast länken? Det vore ju lite tråkigt om så är fallet.
Ser ut att fungera exakt hur bra som helst, snyggt och tufftTestar svart mesh och svarta bandstift på Nezumi Corbeau. Yay or nay?
![]()
![]()
![]()
Testar svart mesh och svarta bandstift på Nezumi Corbeau. Yay or nay?
Edit: Kan tillägga att lystern/mattheten(?) är spot on mellan mesh och klocka.
![]()
![]()
![]()
Brother from a different motherGanska stört att de båda två är 40mm enligt spec, den ena bärs större än 40 och den andra bärs som en 36a
Kanske blir nästa grej att samla på, klockor med ETA988... gillar dem som f*n, en Rado Ceramica med det verket hade inte suttit helt fel eller en Certina DS Pro som måste vara den som kommer absolut närmast en Aerospace.
![]()
Testar svart mesh och svarta bandstift på Nezumi Corbeau. Yay or nay?
Edit: Kan tillägga att lystern/mattheten(?) är spot on mellan mesh och klocka.
![]()
![]()
![]()
MycketFunkar ju kanon
Hoppas att du blev nöjd!
MycketMen visst bärs den som en 36a?
Ser ut att fungera exakt hur bra som helst, snyggt och tufft
Funkar ju kanon![]()
Låter som att det får sitta kvar.Riktigt bra om du frågar mig
![]()
För egen del så tycker jag att nato eller virkat om man vill det är klockvärldens förbannelse istället.Jag håller med och föredrar också nato eller ibland gummi framför länk. Även med mikrojustering så är det ett jäkla flyttande fram och tillbaka en varm sommardag och om man bär den bekvämt när man går och lägger sig så stasar den så man knappt har någon känsel i handen när man vaknar.
På vissa modeller är länk snyggast och det gör sig ofta bra på bild men i verkligen tycker jag tyvärr mest att det är meckigt jämfört med t.ex. nato, även känt som klockvärldens mjukisbyxor.![]()