• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är det här ni snackar Yema? Har fastnat för pilotklockor som sjutton på sistone. På g att beställa en Stowa flieger verus. Ramlade över Yema Flygraf och gillar den starkt. Någon som har erfarenhet?

Är sugen på den grå och lär isf. sälja min Phoibos som också har grå tavla med BGW9. Är änden på sekundvisaren röd? Lite svårt för mig att se.

För egen del så tycker jag att nato eller virkat om man vill det är klockvärldens förbannelse istället.
Tunt som ett löv och inte så sällan så repar det klockorna baksidor också. Sen hur man kan få annars förnuftiga vuxna människor att köpa en vävd nylonbit för ett par tusen om det står något välkänt klockmärke på spännet, det fattar inte jag alls. Oavsett om det är från t.ex Ro.. ex eller Omega så är det ju rena lurendrejeriet, om det nu inte är vävt av rent guld då givetvis men det tror jag inte. Tillverkningskostnad 50kr med lyxspänne.
Märks det att jag är fanatisk natomotståndare 😊. Absolut inget att bry sig om, jag respekterar alla som gillar det men förstår det inte bara.
Passar dock bra på en field watch eller liknande och jag har själv haft det t.ex på min tidigare Khaki Field men annars blir det lite som på bilden nedan (bara enligt mig då 😊)
Liten tävling för den som vill - Gissa var natot gömmer sig 🥴🤘👍. Over and out.

(lånad bild)
PSX_20210224_153403.jpg
På foppa-mannen såklart. Men rent krasst kan alla som "gömmer" klockan ha nato, det är bara att de skäms för att visa det :D

12 minuter efter att de släppte modellen var den slutsåld... nöjd med att min beställning hann gå igenom! Några veckors leveranstid så ser jag fram mot att nedanstående klocka med tillhörande brons-armband dimper ner i brevlådan :) En udda fågel i min samling!
1614180007020.png

Nice. Valde mellan den och den gröna, men det blev grön + länk. Det tog ca 22 minuter innan den var borta så gott om tid... :D

12 minuter efter att de släppte modellen var den slutsåld... nöjd med att min beställning hann gå igenom! Några veckors leveranstid så ser jag fram mot att nedanstående klocka med tillhörande brons-armband dimper ner i brevlådan :) En udda fågel i min samling!
1614180007020.png

Nice. Valde mellan den och den gröna, men det blev grön + länk. Det tog ca 22 minuter innan den var borta så gott om tid... :D
Gott - det var dem jag valde mellan också. Den gröna är snyggare men meteorit-varienten är mer udda. Nåväl, grattis till ditt köp!

Vad jag inte gillar av det jag sett av Yema flygraf är att det vita inte upplevs riktigt krispigt vitt? Till skillnad från Stowan jag ska köpa som ser riktigt krispig ut. Känns som Yeman är lite lite mer off white eller? Om man kollar noga alltså.

PS. Skicka PM om ni är intresserad av en grå Phoibos Voyager.

Nej, jag satt och suktade efter den cremefärgade men det löste sig genom att den sålde slut :p
montage_1080x.jpg

Although The Microbrand Store sold out of all of the Hemel Airfoil Ivory pandas in a single weekend, we have two more coming soon, so we have opened up our listings for back orders today. One of those two sold an hour ago but there is one last one left right now:
https://microbrand.store/collections/hemel-watches/products/hemel-airfoil-full-lume-ivory-panda

After these two, our next restocking will be in 3 or 4 months or possibly longer, after Hemel manufacturer the next batch.
I hope this information is helpful. Sorry I'm no good with Swedish so please forgive me here. I'll throw in an automatic translation.

---

Även om Microbrand Store sålde slut på alla Hemel Airfoil Ivory-pandor under en enda helg, har vi två till som kommer snart, så vi har öppnat våra listor för backorder idag. En av dessa två såldes för en timme sedan men det finns en sista kvar just nu:
https://microbrand.store/collections/hemel-watches/products/hemel-airfoil-full-lume-ivory-panda

Efter dessa två kommer vår nästa omlokering att vara om 3 eller 4 månader eller möjligen längre, efter Hemel-tillverkaren nästa sats.
Jag hoppas att den här informationen är till hjälp. Tyvärr är jag inte bra med svenska så förlåt mig här. Jag slänger in en automatisk översättning.

Screenshot_20210224_113217.jpg

OWGM ångesten börjar infinna sig 🥴

Får nog börja owgm med några dagar utan klocka i väntan på den här som nog kommer nästa vecka. Är ju även en Traska Commuter på gång för leverans i mars också.

Man får ta sig en funderare på om man verkligen klarar månaden ut eller om man ska donera en slant till @KlockTotte / @Von och deras insamling istället! 😅

Får nog börja owgm med några dagar utan klocka i väntan på den här som nog kommer nästa vecka. Är ju även en Traska Commuter på gång för leverans i mars också.

Man får ta sig en funderare på om man verkligen klarar månaden ut eller om man ska donera en slant till @KlockTotte / @Von och deras insamling istället! 😅
Som Steffe säger: Håll i och håll ut😂

Jag skulle behöva lite hjälp, ”måste” komplettera upp med lite 20mm natoband. Har koll på CheapestNS, beställt Haveston men dom känns lite dyra. Är Barton något att ha? Betalar väl gärna inte megapriser men vill inte ha skit heller. Känns som ni har stenkoll här.
5 x grön + micro för att hålla alla glada. På bild haveston parade tror jag den heter, dyr och känslig. 2/10 onsdagsmuffins

Bilagor

• A5DED2A1-6E50-4237-8E04-DF4D4A3868FD.jpeg
    A5DED2A1-6E50-4237-8E04-DF4D4A3868FD.jpeg
    432.8 KB · Visningar: 24
Är det här ni snackar Yema? Har fastnat för pilotklockor som sjutton på sistone. På g att beställa en Stowa flieger verus. Ramlade över Yema Flygraf och gillar den starkt. Någon som har erfarenhet?

Är sugen på den grå och lär isf. sälja min Phoibos som också har grå tavla med BGW9. Är änden på sekundvisaren röd? Lite svårt för mig att se.
Jag hade just den gråa tavlan, sålde den för någon vecka sen bara! Gillade looken men den blev kvar på hyllan lite för ofta. Fin finish osv men jag tyckte nog den blev lite för tjock för att bara va 39mm. Men såg att det kommit med länk och blev lite sugen igen haha😁

Jag hade just den gråa tavlan, sålde den för någon vecka sen bara! Gillade looken men den blev kvar på hyllan lite för ofta. Fin finish osv men jag tyckte nog den blev lite för tjock för att bara va 39mm. Men såg att det kommit med länk och blev lite sugen igen haha😁
Ah okej. Jag har ju en 40mm Phoibos nu som är 14mm tjock som också har 300m WR. Yeman är ju tunnare så det ska inte vara något problem. Två olika typer av klockor iofs. Den fliegern jag har på g är 10mm men bara 50m WR :(

Har jag fel i att det vita inte känns superkrisp? Tycker det ser lite off white ut. Men skönt att läsa att det är fin finish, var mest det jag ville veta.

Älskar min Phoibos men tror två gråa klockor blir en för mycket. Fick reda på flygraf för ett par timmar sen men var kärlek vid första ögonkastet vilket det väldigt sällan är för mig med klockor.

Jag skulle behöva lite hjälp, ”måste” komplettera upp med lite 20mm natoband. Har koll på CheapestNS, beställt Haveston men dom känns lite dyra. Är Barton något att ha? Betalar väl gärna inte megapriser men vill inte ha skit heller. Känns som ni har stenkoll här.
5 x grön + micro för att hålla alla glada. På bild haveston parade tror jag den heter, dyr och känslig. 2/10 onsdagsmuffins
Hört bra om Barton. Zuludiver finns också och jag har alltid blivit nöjd med deras produkter. Finns ju hos svenska återförsäljare så det är smidigt. Jag skulle dock slänga på ett rallyläder på den där ;) Jag har en 1964 som jag ska ha i OWGM men är mer sugen på en svart 1962 egentligen.

Nice, sitter med i tankarna på en 38 eller 40mm Shark Diver :)

Tillbaka
Topp