• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fantastiskt trevlig klockreklam. En sak som jag undrar över är och vi får förmodligen aldrig reda på det men undrar om huvudet på han till vänster fyller upp hjälmen hela vägen upp 🤔?
PSX_20210224_223051.jpg
Han måste varit kartläsare, kunde ju se åt både höger och vänster på samma gång. Tack för mig, hej.
IMG_20210224_225309.jpg

Senast ändrad:
Jag skulle behöva lite hjälp, ”måste” komplettera upp med lite 20mm natoband. Har koll på CheapestNS, beställt Haveston men dom känns lite dyra. Är Barton något att ha? Betalar väl gärna inte megapriser men vill inte ha skit heller. Känns som ni har stenkoll här.
5 x grön + micro för att hålla alla glada. På bild haveston parade tror jag den heter, dyr och känslig. 2/10 onsdagsmuffins
Zuludiver ska vara bra har jag hört och Singularstraps premium är väldigt prisvärda för 150 spänn: https://singularstraps.se/collections/nato-premium
Bandet på bilden ser ut att vara någon typ av seat belt nato? De känns lätt igen på det väldigt mjuka och glansiga materialet, vissa gillar det men jag tycker att de är lite väl hala om man kan kalla dem för det. Återkom gärna om du testar lite olika band! Jag är själv på jakt efter nya naton och tänkte att jag skulle testa Zuludiver den här gången som jag har hört så mycket gott om men jag är öppen för förslag. ☺️
Nice, sitter med i tankarna på en 38 eller 40mm Shark Diver :)
Baserat på vad jag har läst så ska de tydligen bäras ganska stort och många ångrar att de inte gick ner en storlek eller två. Det är så klart jättesvårt att avgöra utan att ha möjlighet att testa dem IRL och vissa gillar lite större klockor men om många säger att de bärs stort så tänker jag att det kanske ligger något i det.

Snyggt! Jag fattar dock inte. :bag: Missade han att skicka med ändlänkarna från första början eller var det tänkt att de skulle levereras i två olika omgångar p.g.a. förseningar eller produktionsproblem? Jättemärkligt att skicka ut länkar utan ändlänkar eftersom de inte går att använda utan dem.

Snyggt! Jag fattar dock inte. :bag: Missade han att skicka med ändlänkarna från första början eller var det tänkt att de skulle levereras i två olika omgångar p.g.a. förseningar eller produktionsproblem? Jättemärkligt att skicka ut länkar utan ändlänkar eftersom de inte går att använda utan dem.
Det var något med att de fastnade i tullen typ så de skickade klockorna utan ändlänkar. Lätt frustrerande om man har köpt en klocka mest för länkens skull🙈
Länken känns superfin och sitter perfekt iaf. Riktigt snyggt borstad😁

Han måste varit kartläsare, kunde ju se åt både höger och vänster på samma gång. Tack för mig, hej.
IMG_20210224_225309.jpg
35A31EA8-ACD5-4B0F-AAA4-594509C6FD50.jpeg

Zuludiver ska vara bra har jag hört och Singularstraps premium är väldigt prisvärda för 150 spänn: https://singularstraps.se/collections/nato-premium
Bandet på bilden ser ut att vara någon typ av seat belt nato? De känns lätt igen på det väldigt mjuka och glansiga materialet, vissa gillar det men jag tycker att de är lite väl hala om man kan kalla dem för det. Återkom gärna om du testar lite olika band! Jag är själv på jakt efter nya naton och tänkte att jag skulle testa Zuludiver den här gången som jag har hört så mycket gott om men jag är öppen för förslag. ☺️

Baserat på vad jag har läst så ska de tydligen bäras ganska stort och många ångrar att de inte gick ner en storlek eller två. Det är så klart jättesvårt att avgöra utan att ha möjlighet att testa dem IRL och vissa gillar lite större klockor men om många säger att de bärs stort så tänker jag att det kanske ligger något i det.

Får kolla lite mer på singular imorgon, tack! men det kan nog dröja innan jag slår till så du vet. Behöver banta utgifterna ett tag framöver då klockutgifterna skenat 😅 ja materialet är väl någon typ av seatbelt precis, Köpte på prov, gilla inte.

Idag dök denna affordable rackare upp. :)
38 mm, 70(!) meter tät, från juni 1971. Snart 50 år och still going strong!

2F286D27-8B25-457F-BB18-0DD8F9DFA241.jpeg
B7A0A051-469C-4678-955F-4B926D72E183.jpeg
Wow! Den där var riktigt läcker👌

60-dollarsklockan, köpt på vinst och förlust på Aliexpress. Egentligen helt otroligt vad man kan få för 530 spänn: rostfri boett med PVD, safirglas, hackande automatverk som hittills åtminstone verkar fungera. Dessutom display case back!

Tänkte ha den som skid- och skridskoklocka, att strappa utanpå skaljackan.
B912DE94-E722-4B6F-863C-36E222C14D0D.jpeg
Har en exakt likadan i stål som jag haft i ca 1 år nu. För 500kr så är den klart grym. Den har fått smaka på allt från saltvatten till asfalt men trots det så håller den tiden lika bra. Bra köp 👍

Fan asså. Började månaden med att jag ville ha en Stowa Marine. Graviterade sen mot fliegers istället och fastnade för den stilen, så tänkte mycket på flieger classic men sen till slut fastnade jag för flieger verus och efter massvis med sökande, kolla typ varenda bild, klipp osv. och en mailkonversation med Stowa där jag fått svar på mina frågor så hade jag bestämt mig. Tänkte beställa en verus idag nu när man fått pengar så man slipper röra sparkontot.

Så dök den där jävla Yema flygraf upp i flödet... Så nu vett fan vad jag ska göra. Ska ju vara OWG i mars. Stowan tar ungefär en månad att få hem så hade passat bra att beställa nu. Men ska jag vänta tills typ 20e mars (runt 10 dagars leverans) och köpa Yeman istället?

Det är ju rätt onödigt att jag ens skriver om detta egentligen. Jag vet själv att jag kommer köpa båda men försöker hitta en anledning till att slippa men det är svårt. Vet dock inte om jag ska ha grå eller svart och om jag ska ha länk eller inte. Får fundera en vecka till iaf. Men Stowan och Yeman kompletterar varandra rätt bra. Olika men lite lika. Lutar åt grå Yema för mer variation.

stowawatches_20210224_012950_0.jpg
M2_800x.png

Jag skulle behöva lite hjälp, ”måste” komplettera upp med lite 20mm natoband. Har koll på CheapestNS, beställt Haveston men dom känns lite dyra. Är Barton något att ha? Betalar väl gärna inte megapriser men vill inte ha skit heller. Känns som ni har stenkoll här.
5 x grön + micro för att hålla alla glada. På bild haveston parade tror jag den heter, dyr och känslig. 2/10 onsdagsmuffins
Jag har ett band ifrån Barton som jag är väldigt nöjd med. Däremot fick jag vänta nästan 3 månader på min leverans. Dock ska tilläggas att när jag mailade kundtjänsten och undrade vad som händer, fick jag pengarna tillbaka och jag fick behålla bandet när/om det kom fram.

jag hade en 42mm shark diver förra sommaren. Den var rätt stor, men inte enorm. Däremot så vägde den bly :p

Andra dagen och börjar vänja mig vid storleken
Tack @Von nu har jag också börjat reta mig lite på skillnad i typsnitt 😂 Lustigt att jag inte reagerade direkt, sånt brukar störa mig, men inte på denna förrän "någon" (😘) tog upp det på annan klocka och då slog det mig att jag hade nästan sammalika utseende. Som en blixt rätt i bollen från klar himmel! Men gillar den ändå (fast jag börjat snegla på andra bezels... )
Lumii_20210225_095840964.jpg

Senast ändrad:
Tack @Von nu har jag också börjat reta mig lite på skillnad i typsnitt 😂 Lustigt att jag inte reagerade direkt, sånt brukar störa mig, men inte på denna förrän "någon" (😘) tog upp det på annan klicka och då slog det mig att jag hade nästan sammalika utseende. Som en blixt rätt i bollen från klar himmel! Men gillar den ändå (fast jag börjat snegla på andra bezels... )
Om du tvunget vill såklart. Men jag säger naj naj naj och naj. Den är ju skit bra 👍🏻😊

Tack @Von nu har jag också börjat reta mig lite på skillnad i typsnitt 😂 Lustigt att jag inte reagerade direkt, sånt brukar störa mig, men inte på denna förrän "någon" (😘) tog upp det på annan klicka och då slog det mig att jag hade nästan sammalika utseende. Som en blixt rätt i bollen från klar himmel! Men gillar den ändå (fast jag börjat snegla på andra bezels... )
Äh, ingen ska lyssna på mig, det är sen gammalt. Tycker faktiskt det lirar helt ok, men är inte sekundvisaren väldigt kort? 😇 😁

Minnen från en svunnen tid 😊 Fortfarande Tuna #1. Golden Tuna ligger på Tradera och jag får nu inse att den är såld då reservationspris är uppnått. Kommer jag sakna den? Det får tiden utvisa 😊 Ha en härlig Torsdag kamrater!

Edit: Är @SpaceAce handledsbroder idag? 😊
IMG_20210225_081354.jpg
IMG_20210225_081400.jpg
Självklart. :D Det dök ju upp ett svart Bonetto 284 från @Kreacon igår som måste provas. :cigar:
Seiko 7549_YCM.jpg

Tillbaka
Topp