• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ah okej. Jag har ju en 40mm Phoibos nu som är 14mm tjock som också har 300m WR. Yeman är ju tunnare så det ska inte vara något problem. Två olika typer av klockor iofs. Den fliegern jag har på g är 10mm men bara 50m WR :(

Har jag fel i att det vita inte känns superkrisp? Tycker det ser lite off white ut. Men skönt att läsa att det är fin finish, var mest det jag ville veta.

Älskar min Phoibos men tror två gråa klockor blir en för mycket. Fick reda på flygraf för ett par timmar sen men var kärlek vid första ögonkastet vilket det väldigt sällan är för mig med klockor.
Ne mest jag som är kinkig, gillar inte när det blir för tjockt på för liten boett.

Hmm va iallafall ingenting jag reagerade på men nja kanske inte superkrisp🤔 Färgen satt fint in i overall-looken!🙂 borstade gråa tavlan och borstade/polerade boetten va de jag föll för rent estetiskt!

En sak att tänka på är att kanten mellan borstade och polerade på boetten är rätt "vass" så repor och "hugg" syns även fast dom är rätt små!🙂

Tack för bandet @KlockTotte ! Förbaskat bekvämt måste jag säga. Bjuckar på lite, närpå, affordable vintage :D

9B9A6424-CBBA-4A83-91A5-5A39F8FEA416.jpeg

Hört bra om Barton. Zuludiver finns också och jag har alltid blivit nöjd med deras produkter. Finns ju hos svenska återförsäljare så det är smidigt. Jag skulle dock slänga på ett rallyläder på den där ;) Jag har en 1964 som jag ska ha i OWGM men är mer sugen på en svart 1962 egentligen.
Zuludiver har jag ju sett såklart. Får kolla upp. Ah jag föredrar egentligen alltid länk före band överlag men behöver lite variation. 1692 är trevlig ingen superfinnish såklart men bra storlek och fin att komplettera i samlingen med. Läder är absolut ingen favorit och gummi på huden har jag bara i yttersta nödfall..

Zuludiver har jag ju sett såklart. Får kolla upp. Ah jag föredrar egentligen alltid länk före band överlag men behöver lite variation. 1692 är trevlig ingen superfinnish såklart men bra storlek och fin att komplettera i samlingen med. Läder är absolut ingen favorit och gummi på huden har jag bara i yttersta nödfall..
Rent estetiskt sett är Dan Henry jävligt snygga. Bra design (om än mycket stulen) Men ärligt talat är det nog lite för mycket hyll över kvalitén. Man får lite mer än man betalar för men inte mycket. Är designen som är snygg. Ah okej, testa zuludiver. Han som jobbar på royalstraps har konto här, blir lite billigare om man skriver till honom och betalar med swish har jag för mig.
Ne mest jag som är kinkig, gillar inte när det blir för tjockt på för liten boett.

Hmm va iallafall ingenting jag reagerade på men nja kanske inte superkrisp🤔 Färgen satt fint in i overall-looken!🙂 borstade gråa tavlan och borstade/polerade boetten va de jag föll för rent estetiskt!

En sak att tänka på är att kanten mellan borstade och polerade på boetten är rätt "vass" så repor och "hugg" syns även fast dom är rätt små!🙂
Nä förstår det. Inte jag heller men kan leva med det när jag gillar designen.

Ah ok. Ja just det borstade jag gillar mest. Har ingen snyggt borstad klocka och Stowan som är på g är glasblästrad. Gillar också när det är blandat med polering och borstning.

Det här blir alltså min enda klocka i mars:
20210223_193053.jpg

Rent estetiskt sett är Dan Henry jävligt snygga. Bra design (om än mycket stulen) Men ärligt talat är det nog lite för mycket hyll över kvalitén. Man får lite mer än man betalar för men inte mycket. Är designen som är snygg. Ah okej, testa zuludiver. Han som jobbar på royalstraps har konto här, blir lite billigare om man skriver till honom och betalar med swish har jag för mig.

Det här blir alltså min enda klocka i mars:
20210223_193053.jpg
Ja dom är fina, jag kom inte riktigt överens med bandhornen på ’64an men tavlorna är trevligare. Jag hade inte skyhöga förväntningar på min men är absolut nöjd för pengen den kosta. Titta på RS hitta mkt fint men kom upp i lite väl höga summor och 1600 på något jag bara ”måste” ha får nog vänta lite 😂

Några som är sugen testa Tisell explorer och samtidigt bidra till kampen mot barncancer?

46F44DAB-B7A3-44EB-99B6-422FEBEC054C.jpeg

Tänkte isf min Tisell kunde åka på en ”testa på period”. Många av oss har ju ändå knappt klockorna en vecka så blir som att köpa en billigt för en god sak 🤓 Kostnad 115kr till bcf och du får ha den i 7 dagar. Skicka sedan vidare till nästa person på listan.

Regler:
  • Jag skiter fullständigt i repor, dings etc.
  • Inte trycktestad så vatten kan kanske undvikas 🙈
  • Skickas välpackad med skicka lätt. Slarvar posten, ja då är det mitt problem.
  • Du för över till bcf veckan du får den.
Jag sätter själv in 115kr/person för iaf de fem första som deltar. Totalt då 1150kr plus om jag får ihop några fler kör vi bara på och skickar vidare. Den används inte här iaf och cancer ska inte behöva drabba någon...

Låter det intressant för några här?
Vilken shysst grej🙏 jag hänger gärna på. Kul å testa och för en bra sak😀

Ja för tusan! Jag är med men nu är det ju mars snart...får köra några dagar fram till OWGM d
Vilken shysst grej🙏 jag hänger gärna på. Kul å testa och för en bra sak😀

Verkar inte vara så många mer sugna så funderar nog på annat alternativ 🙈 Kanske en lottning med 100kr/lott. Vill få ihop 20st deltagare då, tänker 100kr för en chans på tjugo för en fin klocka borde väll locka det antalet. Och drar nog in mer än ren försäljning plus liite mer spännande!

Tillbaka
Topp