• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fan asså. Började månaden med att jag ville ha en Stowa Marine. Graviterade sen mot fliegers istället och fastnade för den stilen, så tänkte mycket på flieger classic men sen till slut fastnade jag för flieger verus och efter massvis med sökande, kolla typ varenda bild, klipp osv. och en mailkonversation med Stowa där jag fått svar på mina frågor så hade jag bestämt mig. Tänkte beställa en verus idag nu när man fått pengar så man slipper röra sparkontot.

Så dök den där jävla Yema flygraf upp i flödet... Så nu vett fan vad jag ska göra. Ska ju vara OWG i mars. Stowan tar ungefär en månad att få hem så hade passat bra att beställa nu. Men ska jag vänta tills typ 20e mars (runt 10 dagars leverans) och köpa Yeman istället?

Det är ju rätt onödigt att jag ens skriver om detta egentligen. Jag vet själv att jag kommer köpa båda men försöker hitta en anledning till att slippa men det är svårt. Vet dock inte om jag ska ha grå eller svart och om jag ska ha länk eller inte. Får fundera en vecka till iaf. Men Stowan och Yeman kompletterar varandra rätt bra. Olika men lite lika. Lutar åt grå Yema för mer variation.

stowawatches_20210224_012950_0.jpg
M2_800x.png
Hade tagit stowa alla dagar i veckan. Bättre kvalitet rakt igenom. Yema kan du plocka upp på K&S relativt ofta om du har lite is i magen. Väljer du Yema så glöm inte KS koden hos zackrissonsur.se

Edit: 19mm bandbred är :dead:

Senast ändrad:
Hade tagit stowa alla dagar i veckan. Bättre kvalitet rakt igenom. Yema kan du plocka upp på K&S relativt ofta om du har lite is i magen. Väljer du Yema så glöm inte KS koden hos zackrissonsur.se

Edit: 19mm bandbred är BÄST!!!
Idag är vi i Falkenberg och mäter, äter pannkaks-pizza och goda semlor.

MKSnatostraps är snygga men lite väl styva.
52B05372-A2B8-492D-9817-2ECB09DDAF29.jpeg

Edit: 19mm bandbred är :dead:
Tack för tips. Är ju svårt med Stowa då det är rätt lite recensioner på just verus och vill egentligen ha borstad (de gick inte med på att borsta den) och svårt att se på bilder hur blästringen ser ut. Det mest jobbiga är att jag vill ha minst 100m WR egentligen. Säljer jag Phoibosen har jag bara en Turtle kvar som har över 100m WR. Så hade tänkt Yeman lite som en vår och sommarbeater, särskilt nu när jag lär vara ute och paddla på sjön en del här snart. Tack för tipsen om koden med men den kände jag till. Kändes helt sjukt när man såg en drygt 700$ klocka som gick att få tag på för drygt 5k i Sverige. 700$ brukar ju vara typ 8k i Sverige med alla skatter. Har råd med båda klockorna idag men är enormt försiktig med min ekonomi. Kanske en Stowa nu och Yema sen när sommaren kommer.

Att det är 19mm gör mig inte så mycket. Vissa klockor ser faktiskt bättre ut så än 18 eller 20 om det inte bara är psykiskt och numera finns det en del straps i 19mm.

Men lutar åt att börja med Stowa iaf. Eller snarare ska det, beställer när jag fyller år om några dagar.

Drog ihop ett collage på hur jag önskar att min klocksamling ska se ut i framtiden. Tror det blir en jäkla bra mix och alla får väl räknas som "affordables" Jäkla WIS man är...
7cd76a42-5986-464b-9a42-8a8114890285.png

Senast ändrad:
Någon som testat tid&ting premium seatbelt nato? Ser bra ut på bilderna.

5faa78f7ae0cb.jpeg

Behöver hitta ett mjukt band till WT36 så man överlever OWG March :D det jag har nu är lite för strävt för den lätta klockan.
20210225_091758.jpg

(Andra tips på band mottages gärna. Har testat en del idag :hilarious: )

Bilagor

• 20210225_145043.jpg
    20210225_145043.jpg
    323.4 KB · Visningar: 8
  • 20210225_144825.jpg
    20210225_144825.jpg
    354.9 KB · Visningar: 8
  • 20210225_144407.jpg
    20210225_144407.jpg
    310.2 KB · Visningar: 8
  • 20210225_092443.jpg
    20210225_092443.jpg
    253.2 KB · Visningar: 8
  • 20210225_091458.jpg
    20210225_091458.jpg
    328.5 KB · Visningar: 8
  • 20210225_091308.jpg
    20210225_091308.jpg
    347 KB · Visningar: 6
  • 20210225_091145.jpg
    20210225_091145.jpg
    411 KB · Visningar: 4
  • 20210225_090959.jpg
    20210225_090959.jpg
    383 KB · Visningar: 3
Allt Seiko-flashande har gjort mig lite sugen på att testa en...
Vilken av alla miljarder modeller ska man gå på? Skx 007/009 eller något annat?
Övertyga mig :p
Turtle. Svårt att motivera men enda klockan jag inte tröttnar på trots att jag egentligen inte gillar klockor över 40mm och den är 45mm haha. Men som alltid när Turtle diskuteras: den bärs mindre och sitter väldigt bekvämt. Bättre finish och kvalité än SKX, bättre urverk osv. trots att de kostar typ lika mycket. SKX tillverkas inte längre=skapat hype och drivit upp priset. Turtle har minst lika stark historia också.

Någon som testat tid&ting premium seatbelt nato? Ser bra ut på bilderna.

5faa78f7ae0cb.jpeg

Behöver hitta ett mjukt band till WT36 så man överlever OWG March :D det jag har nu är lite för strävt för den lätta klockan.
20210225_091758.jpg

(Andra tips på band mottages gärna. Har testat en del idag :hilarious: )
Finns ju några eminenta "bandbyggare" i absolut närhet, tex @SpaceAce Kolla med honom är ett tips :)

Finns ju några eminenta "bandbyggare" i absolut närhet, tex @SpaceAce Kolla med honom är ett tips :).
Förutom att vara en väldigt hyvens kille så är @SpaceAce mikrotrådens allstar när det kommer till band 😍 Har 3 band som är gjorda utav honom och som är verkligen pricken över i på de tilltänkta klockorna.

@SpaceAce lust att göra ett nato/single pass eller liknande som kan passa WTn?
Vanliga band ser inte jättebra ut på WTn då glipan mellan band och boett blir lite för stor för min smak :(

Blir svårt att fixa OWG March känner jag redan nu :p

Förutom att vara en väldigt hyvens kille så är @SpaceAce mikrotrådens allstar när det kommer till band 😍 Har 3 band som är gjorda utav honom och som är verkligen pricken över i på de tilltänkta klockorna.

Vanliga band ser inte jättebra ut på WTn då glipan mellan band och boett blir lite för stor för min smak :(

Har ett nato från Rymdesset i naturläder som är så jäkla najs, tunt men stabilt, hade funkat kalas till din vita tavla (mitt är icke till salu, någonsin) 🙂
xxrzTKc.jpg

Bjuder på dagens vy. @Kreacon har satt mig i arbete, att det risigaste urverket i universum satt under huven var det ingen som sa.
Leta reservdelar är det roligaste jag vet 😆

(skoja bara Krille, det kommer bli skitbra och tycker bara det är kul 👍🏼)
4LhJkTV.jpg

qVfky6t.jpg

Så kul att jag lyckades bjussa på lite underhållning! 😆 jefla skit att köpa utanför KS.

Självklart. :D Det dök ju upp ett svart Bonetto 284 från @Kreacon igår som måste provas. :cigar:
Seiko 7549_YCM.jpg
Killerkombo. Den tonfisken alltså. Så jäkla hårt.
Fick ditt band idag! Omg omg omg. Stort tack!
4BF192C2-B2F0-4A17-AA8E-E79DA04C8BE7.jpeg

Tack mannen! 🤗 Ett single pass-band är inte sådär väldigt tidskrävande så det ska jag nog kunna "klämma in" i schemat. Släng iväg ett PM så tar vi det därifrån. 🤝
Så kul att jag lyckades bjussa på lite underhållning! 😆 jefla skit att köpa utanför KS.

Killerkombo. Den tonfisken alltså. Så jäkla hårt.
Fick ditt band idag! Omg omg omg. Stort tack!
4BF192C2-B2F0-4A17-AA8E-E79DA04C8BE7.jpeg
Ja kolla där. Det blev ju en kul kombo. 🤩 Grym patina på insertet. 🤘:cigar:

Tillbaka
Topp