• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

DSC06419 (1).jpg

Snart dags att åka till jobbet. Får bli en SPB143 på audacious concept nato med titan keepers eller en Sector Diver på svart Zuludiver 400.

Har funderat lite på att byta tavlan på Sector Diver till en emaljerad Namoki Explorer tavla och ev BGW9 sword hands på det för att matcha lume på vridringen.

Kan bli bra tror jag 🤔

Screenshot_20210225_170351.jpg

Screenshot_20210225_172223.jpg

A match made in heaven! 😍
Visst! Riktigt nöjd!
Tack mannen! 🤗 Ett single pass-band är inte sådär väldigt tidskrävande så det ska jag nog kunna "klämma in" i schemat. Släng iväg ett PM så tar vi det därifrån. 🤝

Ja kolla där. Det blev ju en kul kombo. 🤩 Grym patina på insertet. 🤘:cigar:

Eller hur! Påminner om mig själv. Lite sliten och kantstött men med en insida som med lite kärlek och smörjmedel tickar på en livstid! 😆

Jaså, hittade för ett par hundralappar när jag googlade innan. Menar du att de på wish är fake?? 😲
(Ja, jag skämtar.. )

Utöver SKX och Turtle hade jag kollat samurajerna oxå. Inte samma klassiker men en jäkligt schysst klocka tycker jag! Särskilt eftersom du gillar åt det större hållet.

Visst! Riktigt nöjd!

Eller hur! Påminner om mig själv. Lite sliten och kantstött men med en insida som med lite kärlek och smörjmedel tickar på en livstid! 😆

Utöver SKX och Turtle hade jag kollat samurajerna oxå. Inte samma klassiker men en jäkligt schysst klocka tycker jag! Särskilt eftersom du gillar åt det större hållet.
Ett irritationsmoment är alla smeknamn 😂
Ninja, samurai, tuna, arnie osv... vet inte var man ska börja, men samuraj låter coolt så börjar läsa på där

Du ser, hur många smeknamn som helst. Vad är skillnaden på de olika? Vilka passar bäst på mina smala handleder och ligger bäst (läs lägst) i pris?
Smala handleder? Såg ut som 150-boetten försvann på handleden på ditt handledsskott här om dagen?
Minst är SKX och miniturtle. Vanliga turtle, samurai och givetvis arnie och Tuna är större men alla bärs bekvämt pga kort l2l.

Edit skx013 bör väl nämnas oxå. Sen finns det tonvis med vintage oxå såklart.

Senast ändrad:
Smala handleder? Såg ut som 150-boetten försvann på handleden på ditt handledsskott här om dagen?
Minst är SKX och miniturtle. Vanliga turtle, samurai och givetvis arnie och Tuna är större men alla bärs bekvämt pga kort l2l.
Jaså SKX är små? Eller bärs små? Jag underdev nog lite, 20-21 cm och ganska "platta" handleder har jag lärt mig på KS är närmast jätte-storlek 😂 och jag som alltid tyckt jag haft smala handleder och små händer...

Jaså SKX är små? Eller bärs små? Jag underdev nog lite, 20-21 cm och ganska "platta" handleder har jag lärt mig på KS är närmast jätte-storlek 😂 och jag som alltid tyckt jag haft smala handleder och små händer...
Hehe ja dags för omvärdering. Kolla lite videos, läs på lite om de olika, jämför l2l, storlek på boetter. Kolla oxå tavelstorlek vilket jag tycker påverkar mycket för det visuella. Allt handlar ju om personliga preferenser men med 20 cm platt handled hade jag inte varit rädd för någon av de större. Finns säkert fler tankar om ämnet, detta är bara mina. 🙂

Allt Seiko-flashande har gjort mig lite sugen på att testa en...
Vilken av alla miljarder modeller ska man gå på? Skx 007/009 eller något annat?
Övertyga mig :p
Håller med föregående talare. Med din storlek på handled hade jag valt Turtle. Finns många (för många?) färger och kombinationer. Tuna ligger oftast högre i pris men är enligt mig en jäkligt rolig modell. Men den är helt klart inte för alla.

Bilder är kul. Gammalt jag ägt 😊 Listan kan göras låååång men ett litet 🙈 urval 😉
Sbbn035
IMG_20191014_195749.jpg

Srpc23
IMG_20191223_114701.jpg

Srp777
IMG_20191016_095405.jpg

Srpd21
IMG_20190731_220859.jpg

Sbbn029
IMG_20191026_163844.jpg

Håller med föregående talare. Med din storlek på handled hade jag valt Turtle. Finns många (för många?) färger och kombinationer. Tuna ligger oftast högre i pris men är enligt mig en jäkligt rolig modell. Men den är helt klart inte för alla.

Bilder är kul. Gammalt jag ägt 😊 Listan kan göras låååång men ett litet 🙈 urval 😉
Sbbn035
IMG_20191014_195749.jpg

Srpc23
IMG_20191223_114701.jpg

Srp777
IMG_20191016_095405.jpg

Srpd21
IMG_20190731_220859.jpg

Sbbn029
IMG_20191026_163844.jpg
Inga dumma pjäser alls 😍, får nog bli en Seiko ändå... Ska bara komma på vilken. Såg en fantastisk vit Samurai på blocket nyss... Får sälja nåt annat kanske.. eller fiska på lördag 😉

Denna ska inköpas på Tisdag (undanlagd tills dess). Nya Tissot PRX. Re-issue fr vintage modellen. 40mn bred, endast 10.4mm tjock och ETA quartz urverk (som orginalet)..😁
cover-m.jpg
Jag har bara så svårt att förstå valet av storlek. 40mm? 🤔 Hade den släppts i 36mm hade den varit betydligt mer trogen OQ m.fl. och sett betydligt mer elegant ut.

Det kommer en passaround på både den blåa och silverfärgade så håll utkik om ni är sugna på lite bilder och intryck. 😊

Vadå! Kommer den som automat? När då? Hur många fiskar finns det i havet?! Så många frågor!
Jag tror inte att det är bekräftat men visst känns det troligt att det så småningom kommer en automat. Frågan är bara hur tjock den i så fall blir. :nailbiting:
Vackert. Hur många mm är den? Skulle så gärna vilja ha en CW men sett att de flesta modeller är kring 38mm?
Nja, jag skulle säga att de flesta av deras modeller är 40-42mm. Filtrerar man på 38mm så finns det egentligen bara två modeller: https://www.christopherward.com/watches/small-(up-to-38mm)?start=0&sz=12
Desto fler i 39-41 samt 42+: https://www.christopherward.com/watches/medium-(39-41mm)?start=0&sz=24

Rekommenderas varmt! Kanonkvalitet som är otroligt svårslaget i sin prisklass. Glöm inte rabattkoden för £100/€100!

Tillbaka
Topp