• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Uppdaterar min post med bilder på nato. Har alltid gillat dykare på nato så här kommer lite inspiration inför ev byte.

IMG_20210218_194749.jpg
Något särskilt du letar efter?
Den Zodiacen är ju grym!!

DSC06427.jpg

Ja SPB143 fick ju nästan två tredjedelar av rösterna på vad jag borde köra som owgm. Kanske inte helt oväntat. En riktigt grym klocka och ärligt talat en fantastisk klocka om man vill gå owg på riktigt.

Men som @Baramats säger så är Helson coolast. Och jag kommer sannolikt få en fläskläpp av 🦇 om jag väljer något annat än Sharkdiver som kommer bli omöjlig att motstå i en hel månad! 😅

Tack för input dock, jäkligt intressant att veta vad ni gillar! 🙏🏼😊

DSC06434.jpg

Resten av lördagen får avverkas med en OceanX VS Sharkmaster på handleden. En klocka som jag ofta känner ett sug efter och som definitivt kommer saknas i Mars.

Trevlig helg på er klocknördar! 🍻

Kastar mig in i byteslördag även om jag inte varken vet vad jag vill ha, eller om jag ens vill bli av med alla (kul kille).

De första tre är billiga kina-copager.
PP-copagen är typ oanvänd, kvartsare. Band klippt att passa upp till 18,5 cm handled.
AP-copagen är lite hemmafixad. Sekundvisaren är bortplockad och jag lyckades sätta dit de andra visarna i fel läge så byter datum typ kl 18. Tim- och minutvisare är inte heller helt synkade.
Omega-copagen (kommer på originallänk, inte nato) har en ful ovana att stanna i ca 1 sekund om man skakar den, vet inte varför. Sitter miyotaverk i.
Sätter bytesvärde till galet låga 1000:- totalt för alla tre.
DSC_0359.JPG

Sen kommer de lite "roligare" klockorna.
Obris Morgan Seastar "gulf". Kommer på originallänk i mycket gott skick (inte mesh). Bytesvärde typ 3,2k.

Seiko alpinist i gott skick på originallänk. Bytesvärde ca 5,3k.

SM DJ. Har vid två tillfällen tappat ett par minuter nattetid, misstänker att den kan stanna till vid datumbyte, men vet inte säkert, har som sagt bara hänt två gånger. Med hänsyn till det sätter jag bytesvärde till 2k.

Hamtun Nanok. Nyligen fått ny tavla och allmän genomtitt. Är versionen med hårdhetsbehandling på boett och länk. Kommer dessutom med en extra, helt ny, fortfarande inplastad länk, förutom den som sitter på. Bytesvärde 3,7k.
DSC_0357.JPG

Är som sagt väldigt ambivalent och sannolikt även lite kräsen, men try me.

Senast ändrad:
Kastar mig in i byteslördag även om jag inte varken vet vad jag vill ha, eller om jag ens vill bli av med alla (kul kille).

De första tre är billiga kina-copager.
PP-copagen är typ oanvänd, kvartsare. Band klippt att passa upp till 18,5 cm handled.
AP-copagen är lite hemmafixad. Sekundvisaren är bortplockad och jag lyckades sätta dit de andra visarna i fel läge så byter datum typ kl 18. Tim- och minutvisare är inte heller helt synkade.
Omega-copagen (kommer på originallänk, inte nato) har en ful ovana att stanna i ca 1 sekund om man skakar den, vet inte varför.
Sätter bytesvärde till galet låga 1000:- totalt för alla tre.
DSC_0359.JPG

Sen kommer de lite "roligare" klockorna.
Obris Morgan Seastar "gulf". Kommer på originallänk i mycket gott skick (inte mesh). Bytesvärde typ 3,2k.

Seiko alpinist i gott skick på originallänk. Bytesvärde ca 5,3k.

SM DJ. Har vid två tillfällen tappat ett par minuter nattetid, misstänker att den kan stanna till vid datumbyte, men vet inte säkert, har som sagt bara hänt två gånger. Med hänsyn till det sätter jag bytesvärde till 2k.

Hamtun Nanok. Nyligen fått ny tavla och allmän genomtitt. Är versionen med hårdhetsbehandling på boett och länk. Kommer dessutom med en extra, helt ny, fortfarande inplastad länk, förutom den som sitter på. Bytesvärde 3,7k.
DSC_0357.JPG

Är som sagt väldigt ambivalent och sannolikt även lite kräsen, men try me.
Vet du vad det är för urverk i AP härmapan?

DSC06427.jpg

Ja SPB143 fick ju nästan två tredjedelar av rösterna på vad jag borde köra som owgm. Kanske inte helt oväntat. En riktigt grym klocka och ärligt talat en fantastisk klocka om man vill gå owg på riktigt.

Men som @Baramats säger så är Helson coolast. Och jag kommer sannolikt få en fläskläpp av 🦇 om jag väljer något annat än Sharkdiver som kommer bli omöjlig att motstå i en hel månad! 😅

Tack för input dock, jäkligt intressant att veta vad ni gillar! 🙏🏼😊

DSC06434.jpg

Resten av lördagen får avverkas med en OceanX VS Sharkmaster på handleden. En klocka som jag ofta känner ett sug efter och som definitivt kommer saknas i Mars.

Trevlig helg på er klocknördar! 🍻
Kunde man kanske få efterfråga en schysst på bild på herrns samling? Finns ju en del att lusta efter där känner jag. Och jag måste säga att jag delar ditt sug efter OceanX. Får kanske bli att få tag i en igen...

Känns som vi är kusligt simultana i våra likes här😂

Kunde man kanske få efterfråga en schysst på bild på herrns samling? Finns ju en del att lusta efter där känner jag. Och jag måste säga att jag delar ditt sug efter OceanX. Får kanske bli att få tag i en igen...

Ja vi verkar onekligen ha samma typ av klockor vi gillar.

Över lag känns det som många i den här tråden gillar lika men med drag antingen åt mer klassisk design eller tuffa tool grejer. Och ryssar. Eller nyskapande mikro... Ja skön blandning här helt enkelt.

Har druckit några grogg och vet inte riktigt vart jag är på väg här men jag tror ni fattar utan att jag utvecklar?
😅🍻

Ska fundera på bilder på hela samlingen. Är typ dom flesta jag använder regelbundet på den översta bilden. Har väl runt 25 totalt men många är nog inte så intressanta tror jag.

Tillbaka
Topp