Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Öppen för det mesta men dykare och fältklockor står lite högre i kurs!Något särskilt du letar efter?
Den Zodiacen är ju grym!!
Du ser rätt, sandwich. Gillar denna tavla som tusan, den heter "LSD" för övrigtDet kanske bara är ljuset men det ser ut att vara någon slags sandwich dial? Sjukt cool oavsett!
Vet du vad det är för urverk i AP härmapan?Kastar mig in i byteslördag även om jag inte varken vet vad jag vill ha, eller om jag ens vill bli av med alla (kul kille).
De första tre är billiga kina-copager.
PP-copagen är typ oanvänd, kvartsare. Band klippt att passa upp till 18,5 cm handled.
AP-copagen är lite hemmafixad. Sekundvisaren är bortplockad och jag lyckades sätta dit de andra visarna i fel läge så byter datum typ kl 18. Tim- och minutvisare är inte heller helt synkade.
Omega-copagen (kommer på originallänk, inte nato) har en ful ovana att stanna i ca 1 sekund om man skakar den, vet inte varför.
Sätter bytesvärde till galet låga 1000:- totalt för alla tre.
Sen kommer de lite "roligare" klockorna.
Obris Morgan Seastar "gulf". Kommer på originallänk i mycket gott skick (inte mesh). Bytesvärde typ 3,2k.
Seiko alpinist i gott skick på originallänk. Bytesvärde ca 5,3k.
SM DJ. Har vid två tillfällen tappat ett par minuter nattetid, misstänker att den kan stanna till vid datumbyte, men vet inte säkert, har som sagt bara hänt två gånger. Med hänsyn till det sätter jag bytesvärde till 2k.
Hamtun Nanok. Nyligen fått ny tavla och allmän genomtitt. Är versionen med hårdhetsbehandling på boett och länk. Kommer dessutom med en extra, helt ny, fortfarande inplastad länk, förutom den som sitter på. Bytesvärde 3,7k.
Är som sagt väldigt ambivalent och sannolikt även lite kräsen, men try me.
Tyvärr inte, men sätter mina pengar på något billigt kinaverk. Ser inte ut/låter inte som ett miyota eller nh35 iafVet du vad det är för urverk i AP härmapan?
Ah synd, tror du förstod vad jag var ute efter TackTyvärr inte, men sätter mina pengar på något billigt kinaverk. Ser inte ut/låter inte som ett miyota eller nh35 iaf
Nej faktiskt inte, haha. Vad har jag missat?Ah synd, tror du förstod vad jag var ute efter Tack
Va, kan inte alla se mina tankar? Ute efter urverk helt enkelt, helst NHNej faktiskt inte, haha. Vad har jag missat?
Haha ja så långt var jag iofs med. Trodde jag missat nåt projekt du hade på gång som jag borde känt tillVa, kan inte alla se mina tankar? Ute efter urverk helt enkelt, helst NH
Den skulle onekligen göra sig i lattjolajbanlådan, tiden får utvisa hur det blirså cool den där!
Kunde man kanske få efterfråga en schysst på bild på herrns samling? Finns ju en del att lusta efter där känner jag. Och jag måste säga att jag delar ditt sug efter OceanX. Får kanske bli att få tag i en igen...
Ja SPB143 fick ju nästan två tredjedelar av rösterna på vad jag borde köra som owgm. Kanske inte helt oväntat. En riktigt grym klocka och ärligt talat en fantastisk klocka om man vill gå owg på riktigt.
Men som @Baramats säger så är Helson coolast. Och jag kommer sannolikt få en fläskläpp av om jag väljer något annat än Sharkdiver som kommer bli omöjlig att motstå i en hel månad!
Tack för input dock, jäkligt intressant att veta vad ni gillar!
Resten av lördagen får avverkas med en OceanX VS Sharkmaster på handleden. En klocka som jag ofta känner ett sug efter och som definitivt kommer saknas i Mars.
Trevlig helg på er klocknördar!
@Jockinho Inox mot Marnaut?
Jag inte redo att släppa samurajen än, men denna finnesSkulle helst vilja ha något mer tooligt, har du kvar samuraien? Kan fundera på den isf (plus en peng din väg)
Känns som vi är kusligt simultana i våra likes här
Kunde man kanske få efterfråga en schysst på bild på herrns samling? Finns ju en del att lusta efter där känner jag. Och jag måste säga att jag delar ditt sug efter OceanX. Får kanske bli att få tag i en igen...
Jag inte redo att släppa samurajen än, men denna finnes
Sugen på den men har kanske inte roligt att byta mot, om du inte är sugen på tre annorlunda Seikos mot zodiacen
Kintetic är sådär lagom fulcool kaxig!
Väldigt 90-tal med titan också. Seiko får även pluspoäng för att datumhjulet matchar tavlan och index