• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hur länge håller reserven? Såg den var till salu men lite sådär just på den fronten.

😊

Skakar man igång den så går den fint så länge man bär den på handleden men efter man sätter ner den så håller den kanske fyra timmar. Har läst att Kinetic är ingen höjdare om man inte bär klockan ofta, iaf dom från 90-talet. Men då den är som den är krängs den för 350kr inklusive frakt 😅

Hintar skandalöst om att jag sänkt priset ytterligare på Carbonen ;)

Bilagor

• image00006.jpeg
    image00006.jpeg
    553.6 KB · Visningar: 36
Sömn förlänger livet hat jag hört. fast vill man det är frågan? Tror du ungdomarna uppskattar en rolig MEME, vet dom ens vad det är? är det ens koolt?
HkGtiUU.jpg
"Gammal man gör så gott han kan,
dansar f*n så illa,
I hela kroppen ryster han,
men ändan den står stilla."

Alla som känner igen den (och ännu värre: känner igen sig i den) har kanske rätt att kalla sig "mogen" :depressed: eller varför inte :happyhappy:

"Gammal man gör så gott han kan,
dansar f*n så illa,
I hela kroppen ryster han,
men ändan den står stilla."

Alla som känner igen den (och ännu värre: känner igen sig i den) har kanske rätt att kalla sig "mogen" :depressed: eller varför inte :happyhappy:
Äh, sååå gammal är du inte, skärp dig! Något kul i klockväg på gång eller är det helt stiltje på den fronten?

Äh, sååå gammal är du inte, skärp dig! Något kul i klockväg på gång eller är det helt stiltje på den fronten?
Det är ju nu det roliga börjar. Tack för att du frågar, broder, uppskattas; kan nog betraktas som stiltje. Borde sälja så där en minst 5 och spanar efter dressiga, affordable 24h/gmt. Men får inte riktigt till tiden och engagemanget av några skäl. Svårt det där...

Har 2 st Pagani Design PD-1651 (svart samt grå) som jag tänkte använda som bas för 2 mods. Har bestämt mig för att köra unbranded parts istället tänkte därför göra mig av med dessa. Lägger ut här i tråden för första tjing om någon skulle vilja ha innan jag lägger ut annonser. Helst byte mot pengar och som paket med bägge klockorna.

Ingen av dem har fått någon handledstid utan båda är endast avplastade samt kortade länkar till ca 16.5cm handled. Den ena av dem hade ett armband med länkar som gjorde att de fastnade i varandra. Jag kunde lösa det genom att ta någon länk från det andra armbandet. Därför medföljer det endast 4 extra länkar (istället för 6) tilll armbanden. Pagani har dock skickat ett helt nytt armband så man får ett extra armband som fortfarande är inplastat.
IMG_20210227_134506_Bokeh.jpg

Det är ju nu det roliga börjar. Tack för att du frågar, broder, uppskattas; kan nog betraktas som stiltje. Borde sälja så där en minst 5 och spanar efter dressiga, affordable 24h/gmt. Men får inte riktigt till tiden och engagemanget av några skäl. Svårt det där...
Du ska se att engagemanget och gnistan kommer tillbaka med våren och ljuset, håller tummarna för det 👍🏼

Det var du som sa det, jag kommer nog aldrig förstå men jag är iofs nästan lika gammal och gubbgrinig som Kjesul 😂❤️
Ah det är bara roligt att alla gillar olika 😄 Jag förstår långt ifrån allt i denna djungel av klockor och varför vissa ska vara billiga, dyra och onödigt dyra. Men det är som det är med det. Det tråkiga är att det ska vara prestige i vissa. Något som aldrig imponerat på mig vad det än gäller. Man köper det man gillar, dyrt eller ej. Tack för mig, hej!

Ah det är bara roligt att alla gillar olika 😄 Jag förstår långt ifrån allt i denna djungel av klockor och varför vissa ska vara billiga, dyra och onödigt dyra. Men det är som det är med det. Det tråkiga är att det ska vara prestige i vissa. Något som aldrig imponerat på mig vad det än gäller. Man köper det man gillar, dyrt eller ej. Tack för mig, hej!
Jag vill bara att alla ska tycka som mig, hur svårt kan det vara. Hej svejs, stor dag i morgon darling, gå och lägg dig nu 😄

DSC06427.jpg

Ja SPB143 fick ju nästan två tredjedelar av rösterna på vad jag borde köra som owgm. Kanske inte helt oväntat. En riktigt grym klocka och ärligt talat en fantastisk klocka om man vill gå owg på riktigt.

Men som @Baramats säger så är Helson coolast. Och jag kommer sannolikt få en fläskläpp av 🦇 om jag väljer något annat än Sharkdiver som kommer bli omöjlig att motstå i en hel månad! 😅

Tack för input dock, jäkligt intressant att veta vad ni gillar! 🙏🏼😊

DSC06434.jpg

Resten av lördagen får avverkas med en OceanX VS Sharkmaster på handleden. En klocka som jag ofta känner ett sug efter och som definitivt kommer saknas i Mars.

Trevlig helg på er klocknördar! 🍻
Så inspirerande bilder😊 Man blir ju sjukt sugen på att skaffa sig en kamera och försöka lära sig fota. Min mobil blir bara grinig om jag försöker fota en klocka. "Du är för nära" säger den. Ja, jag försöker ju ta en närbild🙄
PXL_20210227_220202338.jpg

Så inspirerande bilder😊 Man blir ju sjukt sugen på att skaffa sig en kamera och försöka lära sig fota. Min mobil blir bara grinig om jag försöker fota en klocka. "Du är för nära" säger den. Ja, jag försöker ju ta en närbild🙄

Har samma problem 😂😂 "Ska väl du skita i telefon skräp!"
Har ni såna där hemska ajfåns?!?!?
Min Galaxy gnäller inte och kan inte på något sätt beskyllas för kvaliteten (eller allt som oftast avsaknad av just detta) i mina bilder. Här lids det mest av skit bakom linsen, är inte så estetiskt lagd av mig 😂 men har efter enträget knäppande och placerade samt lite försök att redigera blivit lite bättre. I denna takten kommer jag bli bra, eller ok iaf, runt år 2040. Men då lär jag skaka en massa så allt blir "fartbilder" men, bra sådana. Kanske. Eller antagligen inte, men det märks. 🤖

Min Galaxy gnäller inte och kan inte på något sätt beskyllas för kvaliteten (eller allt som oftast avsaknad av just detta) i mina bilder. Här lids det mest av skit bakom linsen, är inte så estetiskt lagd av mig 😂 men har efter enträget knäppande och placerade samt lite försök att redigera blivit lite bättre. I denna takten kommer jag bli bra, eller ok iaf, runt år 2040. Men då lär jag skaka en massa så allt blir "fartbilder" men, bra sådana. Kanske. Eller antagligen inte, men det märks. 🤖
Naj jag har en sån där som Trump inte gillade något vidare 😇 Kan verkligen inte klaga på kameran där heller, förutom den som håller i den.

Ja just det, klocka #5 för dagen. Jo men visst kommer det bli lätt att bara använda en klocka i Mars 😳 Första paketet kommer på Måndag. Kommer antagligen bli minst en till inom en snar framtid. Men säljaren vet inte om det än 😇 Mohahahaha!
IMG_20210227_234713.jpg

Ja har en sån där googlegrej. Samsung är nog bättre. Ja min utveckling är nog rätt långsam med😅 Hittade nu att han som är Bark&Jack även har en Youtubekanal om foto som heter Adrian Barker. Kändes intressant.

Hold your horses; i den här tråden har jag ensamrätt på det begreppet ;); tills nån bevisar annat.
Edit: Åsså var det det där m bild, wotd/n
IMG_20210227_224125.jpg

Skönt att höra av dig! 😉 Hur många Airmans har du i samlingen nu? 🤔

Grym bild ju! 😍 Oris har verkligen lyckats med den modellen. 👌

Air League släpps som 40mm. Ser riktigt trevlig ut. 350 USD som pre order pris :)
Screenshot_20210228-064917_Facebook.jpg
Screenshot_20210228-064909_Facebook.jpg

Screenshot_20210228-065049_Chrome.jpg

Riktigt bra! Proportionerna ser i mina ögon bättre ut här. Gillar att den är specad till 100m också då de flesta sådana här chronos brukar ha 30-50 bara.

Jävligt sugen på en sån! Synd att den inte var liiite mindre, typ 38-39mm :)

Jag tror att med vridring blir det ganska bra ändå. Utan hade den gott kunnat vara ett par mm mindre. 🙂

Turtlen har suttit klistrad hela helgen hitintills:

20210228_084555.jpg

Inga problem med linjeringen på den här 🐢 iallafall. 🙃

Skönt att höra av dig! 😉 Hur många Airmans har du i samlingen nu? 🤔

Grym bild ju! 😍 Oris har verkligen lyckats med den modellen. 👌

Riktigt bra! Proportionerna ser i mina ögon bättre ut här. Gillar att den är specad till 100m också då de flesta sådana här chronos brukar ha 30-50 bara.

Jag tror att med vridring blir det ganska bra ändå. Utan hade den gott kunnat vara ett par mm mindre. 🙂

Turtlen har suttit klistrad hela helgen hitintills:

20210228_084555.jpg

Inga problem med linjeringen på den här 🐢 iallafall. 🙃
Den 🐢 är inte dum. Ser ut att vara I vettig storlek också 😍👍

Jag kan varmt rekommendera Snapseed som är gratis och finns till både Android och ios. Det är en väldigt enkel app att använda som inte kräver någon direkt förkunskap utan man drar helt enkelt bara i lite reglage tills man tycker att det ser bra ut. 😁 Det finns även färdiga filter som kan användas som de är eller som bas för att därefter göra lite finjusteringar.

Jag kan varmt rekommendera Snapseed som är gratis och finns till både Android och ios. Det är en väldigt enkel app att använda som inte kräver någon direkt förkunskap utan man drar helt enkelt bara i lite reglage tills man tycker att det ser bra ut. 😁 Det finns även färdiga filter som kan användas som de är eller som bas för att därefter göra lite finjusteringar.
Photoshop express är väldigt enkelt och bra också :)

edit: @Jox

Den 🐢 är inte dum. Ser ut att vara I vettig storlek också 😍👍

Ja den är 44,6 har jag för mig, så den har lite närvaro. Men tack vare att L2L bara är ca 47 så funkar den på min klena handled också. Relativt platt (jämfört med t.ex SKX) på baksidan så den sitter väldigt bekvämt. 😊

Edit: Älskar designen också, svår att missta förr något annat. 😎

Tillbaka
Topp