• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sånt jäkla tempo med så man får sålla som få bland inläggen 🥴 Godnatt 🥱
IMG_20210301_233439.jpg
Och dom säger att denna tråd är en lekstuga * suck * Natti natti 🥳
p4WocBH.jpg

aew3mH9.jpg

Tack. Samsung galaxy s20+ och en macro lins fr Claes ohlson 😁
Fina bilder! Jag blev väldigt förvånad över att det var en så pass enkel macrolins men det kanske inte finns några större kvalitetsskillnader mellan olika varianter? Lite som med HDMI-kablar där det finns produkter i alla möjliga prisklasser men där det i slutändan handlar om en digital signal som antingen fungerar eller inte fungerar utan något mellanting.

Eller så är det bara en väldigt affordable macrolins! 👍😁

Ren & skär kvalitetskontroll och inget annat är det jag menar. Sen vad kvalitet är eller innebär är något helt annat, på den finns det väl lika många svar som medlemmar på KS, hänger du med på skillnaden eller iaf hur jag resonerar?
"Skavanker" var ett klantigt ordval från första början och egentligen var mitt ursprungliga inlägg bara en retsticka till @Nicke75 (han GILLART! 😁).

Angående hur tillverkare tillämpar sin kvalitetskontroll har jag ingen aning om men du har säkert rätt✌🏼

(medveten om att jag har en liten annan nivå och syn på klockor än medel iom att jag sysslat med det här så så jäkla länge och dessutom ser klockorna från både in och utsida i de flesta fall...kanske inte meningen man ska förstå mig heller alla gånger 🤪).
Haha, jag känner mig fortfarande lite vilsen men tror att jag fattar vad du menar. 🙈😄
Fasen att den inte var LITE mindre bara... men det säger jag iof om typ 90% av alla klockor :banghead:
Jag håller med och överallt läser man samma typ av kommentarer så det skulle inte förvåna mig om det dyker upp en mindre variant så småningom.

jotackbarabra tackar som frågar :D prylbög som jag är räcker det ofta med att bara titta på de andra klockorna.

Cool Armida!
Det låter väl inte helt dumt! Lite galet eventuellt men det är ok.

Val val val, skönt att slippa säger jag och det får jag säga för är ju med i OWGM även om jag inte fattar nånting
giphy.gif

E7B095A3-772B-4AB1-9AAE-9F554E4444A0.jpeg

Det går braaaa 😎 Jäkligt najs bild på en najs tidvisare 😍
Kämpa på! Vi håller på dig. Du reppar ju hela tråden tack vare insamlingen! No pressure.
Och dom säger att denna tråd är en lekstuga * suck * Natti natti 🥳
p4WocBH.jpg

aew3mH9.jpg

Whaaat vad är det för bild?! Är det solen? Nu? #skamligtdåligkollpåalltnorromsthlm

Hösten 2019 tog det liksom stopp tycker jag. Sälj på ebay, Catawiki till hela Europa och annanstans så försvinner utbudet här och då går väl priserna upp och marknaden återvänder, kanske.
Det är nästan bara byt-köp som funkar hyffsat nuförtiden.
Ett solkart samband med Covid-19.
Jag har aldrig sålt utomlands, tror jag. Men kanske får börja titta på det så man inte behöver skänka bort sina klockor.

Är jag blind eller, kan inte du länka? Man brukar inte kunna lägga till UPS under 700 spänn om jag minns rätt, får la skramla ihop lite mer prylar så småningom bara 👍🏼

Hittar ändlänkar till 150 men osäker på om de passar just den länken? Får kolla lite mer ordentligt ikväll.

Tillbaka
Topp