Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har tyvärr ingen till salu men har en blå v3 som jag är väldigt nöjd med. Härlig vintagedesign, mysigt med plexi och Miyotan presterar rätt bra. Bekväm men skitful länk. Var det något särskilt du funderade kring?Någon som sitter på en Lorier neptune 3 med svart/gilt tavla och vill sälja?
(btw ni som haft en hur är kvaliteten?)
Nja inte igenkligen fiskade mer efter att köpa en köpte du från deras hemsida? isåfall vad gick tullen på ungefär om jag får fråga?Jag har tyvärr ingen till salu men har en blå v3 som jag är väldigt nöjd med. Härlig vintagedesign, mysigt med plexi och Miyotan presterar rätt bra. Bekväm men skitful länk. Var det något särskilt du funderade kring?
Satan den Haliosen var ju för läcker!!!Nästa klocka är nu bestämd - Halios Universa Pastel blue. Spännande att se när leverans sker Ska endast släppas i få ex som en "test run"
Under tiden man väntar så får man njuta av OWG klockan
Jag diggar den. Har lite OP36 vibbar men med egen touch.Satan den Haliosen var ju för läcker!!!
Helson Sharkmaster 600...poppar den eller poppar den?
Inte lika affordable som Steeldive versionen av Ploprof dock.
Bild från Facebook grupp.
Den som linjerar!Lite sugen på att beställa hem någon av dessa Mini Turtle 2 generationen.
Men vilken färg?
Då är det fan ingen Sneiko.Den som linjerar!
5 i Europa är ju hyffsat limiterat, grattis!Nästa klocka är nu bestämd - Halios Universa Pastel blue. Spännande att se när leverans sker Ska endast släppas i få ex som en "test run"
Under tiden man väntar så får man njuta av OWG klockan
Tacka vet jag @BoZ80 s Seikos som ser ut som Sneikos borde göra (Säg inget till fanboysen får då får jag väl bajs i brevlådan)Då är det fan ingen Sneiko.
Tacka vet jag @BoZ80 s Seikos som ser ut som Sneikos borde göra (Säg inget till fanboysen får då får jag väl bajs i brevlådan)
JaHmm... är detta en komplimang...?
Tycker den står stadigt på egna ben! Sköna vintagekänsla med de blockiga indexen som vill in mot centrum. Och färgenJag diggar den. Har lite OP36 vibbar men med egen touch.
Den som linjerar!
Tycker den står stadigt på egna ben! Sköna vintagekänsla med de blockiga indexen som vill in mot centrum. Och färgen
Tycker inte ens man skall acceptera skavanker på "billigare" klockor vad det än må vara om jag nu får vara brutalt ärlig.När Seikos var billigare kunde man acceptera skavankerna, men när dom kränger ut klockor för 16 tkr som inte är linjerade orkar inte ens jag
Tycker inte ens man skall acceptera skavanker på "billigare" klockor vad det än må vara om jag nu får vara brutalt ärlig.
Nä, jag är inte chockad men vill då inte ha en klocka med rena rama QC missar. Misstänker att vi tolkar "skavanker" lite olika.Förstår att du är chockad men jag håller inte helt med dig Pris/kvalitet brukar jag tänka, ju billigare desto mer acceptans för skavanker och vise versa.
#gillaolika
Ja, jag köpte direkt från Lorier. Minns inte exakt vad det landade på men det var i alla fall 25% moms samt administrationsavgift på 140kr eller så.Nja inte igenkligen fiskade mer efter att köpa en köpte du från deras hemsida? isåfall vad gick tullen på ungefär om jag får fråga?
Nja, köper man en billig produkt så tycker jag i alla fall att man får räkna med halvdan QC och jag blir alltid lika förundrad när folk lägger upp bilder i bl.a. Zelos Facebookgrupp och har synpunkter på extremt minimala kosmetiska defekter när de samtidigt vill betala ett väldigt lågt pris för produkten. Det är klart att man ska kunna räkna med att få en hel och fullt fungerande produkt oavsett prisklass men jag tycker att det är lite orimligt att ha jättehöga förväntningar och krav på detaljnivå när vi pratar om en lägre prisklass. Att vissa mikromärken tar den kostnaden ur egen ficka för att få nöjda kunder är så klart beundransvärt men ingenting jag tycker att man ska räkna med då en låg prislapp i de allra flesta fall innebär att genvägar har tagits på olika sätt.Nä, jag är inte chockad men vill då inte ha en klocka med rama QC missar. Misstänker att vi tolkar "skavanker" lite olika.
Förtydligar att jag bara menar nyproducerat...finish, materialval osv inte inräknat
Man that looks goodAndra dagen med ny klocka. Efter att ha haft den under bronsdagen känner jag mig nu mentalt redo att lägga upp den här.
Heimdallr Bronze
That dial is something elseDen är inte dum
Den högst subjektiva bedömningen om vad som förväntas av slutprodukten är inte det jag syftar på...alls, och tänker heller inte röra det ämnet ens med tångNja, köper man en billig produkt så tycker jag i alla fall att man får räkna med halvdan QC och jag blir alltid lika förundrad när folk lägger upp bilder i bl.a. Zelos Facebookgrupp och har synpunkter på extremt minimala kosmetiska defekter när de samtidigt vill betala ett väldigt lågt pris för produkten. Det är klart att man ska kunna räkna med att få en hel och fullt fungerande produkt oavsett prisklass men jag tycker att det är lite orimligt att ha jättehöga förväntningar och krav på detaljnivå när vi pratar om en lägre prisklass. Att vissa mikromärken tar den kostnaden ur egen ficka för att få nöjda kunder är så klart beundransvärt men ingenting jag tycker att man ska räkna med då en låg prislapp i de allra flesta fall innebär att genvägar har tagits på olika sätt.
I mångt och mycket betalar man för image, varumärke osv. men det är klart att man med en dyrare produkt till viss del även betalar för en högre nivå av både kvalitet och kvalitetskontroll och då tycker jag att kritiken är mer befogad om man har synpunkter på att lumeappliceringen kanske är lite ojämn eller vad det nu handlar om.