• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens affordable
0FD84A8F-8FC2-450A-942A-93DBFF0C78DC.jpeg

Jag har tyvärr ingen till salu men har en blå v3 som jag är väldigt nöjd med. Härlig vintagedesign, mysigt med plexi och Miyotan presterar rätt bra. Bekväm men skitful länk. Var det något särskilt du funderade kring? 😊
Nja inte igenkligen fiskade mer efter att köpa en😉 köpte du från deras hemsida? isåfall vad gick tullen på ungefär om jag får fråga?:)

Förstår att du är chockad men jag håller inte helt med dig 😱 Pris/kvalitet brukar jag tänka, ju billigare desto mer acceptans för skavanker och vise versa.

#gillaolika
Nä, jag är inte chockad men vill då inte ha en klocka med rena rama QC missar. Misstänker att vi tolkar "skavanker" lite olika.
Förtydligar att jag menar nyproducerat...finish, materialval osv inte inräknat 🙂

Senast ändrad:
Nja inte igenkligen fiskade mer efter att köpa en😉 köpte du från deras hemsida? isåfall vad gick tullen på ungefär om jag får fråga?:)
Ja, jag köpte direkt från Lorier. Minns inte exakt vad det landade på men det var i alla fall 25% moms samt administrationsavgift på 140kr eller så.
Nä, jag är inte chockad men vill då inte ha en klocka med rama QC missar. Misstänker att vi tolkar "skavanker" lite olika.
Förtydligar att jag bara menar nyproducerat...finish, materialval osv inte inräknat 🙂
Nja, köper man en billig produkt så tycker jag i alla fall att man får räkna med halvdan QC och jag blir alltid lika förundrad när folk lägger upp bilder i bl.a. Zelos Facebookgrupp och har synpunkter på extremt minimala kosmetiska defekter när de samtidigt vill betala ett väldigt lågt pris för produkten. Det är klart att man ska kunna räkna med att få en hel och fullt fungerande produkt oavsett prisklass men jag tycker att det är lite orimligt att ha jättehöga förväntningar och krav på detaljnivå när vi pratar om en lägre prisklass. Att vissa mikromärken tar den kostnaden ur egen ficka för att få nöjda kunder är så klart beundransvärt men ingenting jag tycker att man ska räkna med då en låg prislapp i de allra flesta fall innebär att genvägar har tagits på olika sätt.

I mångt och mycket betalar man för image, varumärke osv. men det är klart att man med en dyrare produkt till viss del även betalar för en högre nivå av både kvalitet och kvalitetskontroll och då tycker jag att kritiken är mer befogad om man har synpunkter på att lumeappliceringen kanske är lite ojämn eller vad det nu handlar om.

Nja, köper man en billig produkt så tycker jag i alla fall att man får räkna med halvdan QC och jag blir alltid lika förundrad när folk lägger upp bilder i bl.a. Zelos Facebookgrupp och har synpunkter på extremt minimala kosmetiska defekter när de samtidigt vill betala ett väldigt lågt pris för produkten. Det är klart att man ska kunna räkna med att få en hel och fullt fungerande produkt oavsett prisklass men jag tycker att det är lite orimligt att ha jättehöga förväntningar och krav på detaljnivå när vi pratar om en lägre prisklass. Att vissa mikromärken tar den kostnaden ur egen ficka för att få nöjda kunder är så klart beundransvärt men ingenting jag tycker att man ska räkna med då en låg prislapp i de allra flesta fall innebär att genvägar har tagits på olika sätt.

I mångt och mycket betalar man för image, varumärke osv. men det är klart att man med en dyrare produkt till viss del även betalar för en högre nivå av både kvalitet och kvalitetskontroll och då tycker jag att kritiken är mer befogad om man har synpunkter på att lumeappliceringen kanske är lite ojämn eller vad det nu handlar om.
Den högst subjektiva bedömningen om vad som förväntas av slutprodukten är inte det jag syftar på...alls, och tänker heller inte röra det ämnet ens med tång 😆
Säger bara att de flesta microbrands inte ligger i närheten av QC tabbarna som t.ex en av världens största tillverkare från Japan gör gång på gång.

Tillbaka
Topp