• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte för en kronaxel?...eller ja, du kör ju Brattar iofs 👀
Har ju bara en Bratte, resten är ju någorlunda affordables 🤔. Har visserligen en bra uris men det springer snabbt iväg det där när dom ska in och rota oavsett pjäs. Det börjar eventuellt pratas om packningar och diverse annat som man kanske också bör titta på vid en öppning, timpeng och sällan debiteras mindre än en timme. Blir snabbt en slant det där vet du.

Fick i ett byte och hade tänkt att passa vidare men nu är det den mest frekvent använda klockan. Sitter otroligt skönt!
IMG_20210305_125808.jpg

Har ju bara en Bratte, resten är ju någorlunda affordables 🤔. Har visserligen en bra uris men det springer snabbt iväg det där när dom ska in och rota oavsett pjäs. Det börjar eventuellt pratas om packningar och diverse annat som man kanske också bör titta på vid en öppning, timpeng och sällan debiteras mindre än en timme. Blir snabbt en slant det där vet du.
Jo jag vet tyvärr. Man får vara tydlig med vad man vill ha åtgärdat.
"Min" goa surgubbe hade nog tagit max en hundralapp för det jobbet...

(om han nu vill fixa, beror på om han har käkat lunch eller inte).

Ja, det blir lokal inlämning. Jag mailade och frågade Gnomon hur jag skulle göra.

Dom vill att jag skulle:
Betala för returfrakten
Betala för frakten tillbaka till mig
Skriva min favoritfärg på t-shirtar
Skriva mitt favoritlag i Cricket, fast bara inhemska ligan i Pakistan
Prova att kasta klockan väldigt hårt mot ett litet bord i furu
Skrika mot moln en hel förmiddag
Äta antidepressiva tillsammans med stark brunsprit

(Dom ville inte alls att jag skulle göra allt det, men det kändes så)
Jag håller med dig. Hade själv aldrig skickat tillbaka något, ja om det nu inte hade gällt något totalt megahaveri dvs. Blir billigare i längden hos lokal uris. Man får inte glömma tidsaspekten heller, ibland flera månader av djup ångest för att klockjä-eln inte kommer tillbaka och sen sjukskrivning på det 🥴. Dyrt-deluxe.

Kan ev vara den där modellen polaren var intresserad av? Här med tfg branding istället och några tusen billigare. Kan skilja på verket dock.

Någon i tråden hittade tillverkaren också har jag för mig 🤔

Jahapp verkar inte som gode Herr Björklund vill skiljas från sin Pepsi GMT...😪

Så man kanske ska slå till på en OceanX quartz GMT istället? På g in tydligen...

p5b6ec967d7d81.png

p5be8eb8ed356b.jpg

Eller kanske en "polar" som finns i lager nu?

p5f65b5ed1e339.png

p5ff941ee873dd.jpg

Ålrajt peeps...tryck 😍 för Pepsi eller 😮 för Polar.

Jahapp verkar inte som gode Herr Björklund vill skiljas från sin Pepsi GMT...😪

Så man kanske ska slå till på en OceanX quartz GMT istället? På g in tydligen...

p5b6ec967d7d81.png

p5be8eb8ed356b.jpg

Eller kanske en "polar" som finns i lager nu?

p5f65b5ed1e339.png

p5ff941ee873dd.jpg

Ålrajt peeps...tryck 😍 för Pepsi eller 😮 för Polar.
Tryckte för Polar, men bara om den är lika vit som på första bilden. Är den sådär gulaktig som på shackbilden röstar jag för Pepsi. Men lättast är väl att köpa båda och se dem live ;)

Kan ev vara den där modellen polaren var intresserad av? Här med tfg branding istället och några tusen billigare. Kan skilja på verket dock.

Någon i tråden hittade tillverkaren också har jag för mig 🤔

Ja, han var sugen på en sån. Jag skrev vad ni berättat, att det är off-the-shelf-grejjer. Han får ta ett beslut själv.

Tillbaka
Topp