• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har fått flera tips om att det är gött häng i denna tråden så här kommer mitt debutinlägg.
Tycker jag känner igen den där armen ;)
Välkommen kompis!
Idag åker jag Gruppo Gamma
FEE2A13A-1A81-4A33-86CC-5CD8A12E2352.jpeg

Jag vill också börja alla dagar med ryssar men nu går ju inte det 🥳
Nyfiken på vad du tycker om den hittills?
Nu var kanske inte frågan riktad främst till mig men jag vill svara 😊. Riktigt grym, fantastiskt härlig tavla och mycket för pengen MEN för egen del så fick den lämna mest pga att boetten var jäkligt vass i kanterna. Orkade inte med att rodda i det och börja slipa ner den. Förövrigt grym 👍.

Nu var kanske inte frågan riktad främst till mig men jag vill svara 😊. Riktigt grym, fantastiskt härlig tavla och mycket för pengen MEN för egen del så fick den lämna mest pga att boetten var jäkligt vass i kanterna. Orkade inte med att rodda i det och börja slipa ner den. Förövrigt grym 👍.
Den var riktad till alla som ville svara 😄
Oj, det har jag inte ens tänkt på men det kommer jag göra nu så tack för input. Närå, 150 har ju rundare kanter iom poleringen så den sitter faktiskt skönare om man inte kör nato, PERLON och dylikt 😁

Alltså riktigt jäkla snygg klocka som blänker fint i solen!

Och har man en sån där snygg klocka så behöver man ju inte en Squale Pepsi GMT!

Sälj den fort som tusan tycker jag...!
😬👍🏼

Trevlig helg på er 😅🍻
Eller! Så siktar man på att flera snygga klockor ;)

Men på tal om GMT Pepsin, så hände nått med kronan häromdagen. Svårt att förklara men den är inte lika lätt att trycka in, efter man ställt tiden. Måste nog be någon titta på den.

Eller! Så siktar man på att flera snygga klockor ;)

Men på tal om GMT Pepsin, så hände nått med kronan häromdagen. Svårt att förklara men den är inte lika lätt att trycka in, efter man ställt tiden. Måste nog be någon titta på den.

Samma sak har hänt på min Squale 1545 Militaire.

Tror det är kronstammen eller vad det heter på svenska som är lite böjd.

Jag vill också börja alla dagar med ryssar men nu går ju inte det 🥳
Nyfiken på vad du tycker om den hittills?
Lååångt över förväntan! Finishen och framför allt tavlan är bättre än prisklassen antyder, med hästlängder tycker jag :)
Kul detalj att glasringen är roterbar fast den inte gör nåt. Älskar såna tokigheter.
Enda "klagomålet" är nog att originalbandet var lite kort, men hittade ett gammalt steinhartläder i gömmorna som passade bra imo :)

Någon här som har erfarenhet av det Svenska märket ”Tidlös”? En polare till mig undrade om jag visste ngt om det, men jag vet bara att dom finns, inte mer.

Hur löste du det? Eller har du gjort som jag och ignorerat problemet eftersom den fungerar felfritt, bara lite trögare trycka tillbaka kronan i rätt läge :)
Jag böjde tillbaka den lite. Tar fortfarande emot lite grann när jag skruvar in den men tycker inte det stör så pass att motivera ett byte av kronstammen.
Byt kronaxeln innan den går av säger jag, de är sköra som f*n och kostar typ en tia. Går den av behöver man antagligen ny krona också vilket inte är så kul.
(egen erfarenhet).

Lååångt över förväntan! Finishen och framför allt tavlan är bättre än prisklassen antyder, med hästlängder tycker jag :)
Kul detalj att glasringen är roterbar fast den inte gör nåt. Älskar såna tokigheter.
Enda "klagomålet" är nog att originalbandet var lite kort, men hittade ett gammalt steinhartläder i gömmorna som passade bra imo :)
Kul! Ja, helt galet vad man får för slanten egentligen.
Hehe nä, Inte många som kör med originalbanden tror jag...bra detalj att spara in priset på ändå som jag ser det 😉

Vill inte vara party pooper men du vet säkert hur "bra" Squale är på att leverera reservdelar 🙄
Uris fixar lätt på fem minuter 👍🏼
Ja, det blir lokal inlämning. Jag mailade och frågade Gnomon hur jag skulle göra.

Dom vill att jag skulle:
Betala för returfrakten
Betala för frakten tillbaka till mig
Skriva min favoritfärg på t-shirtar
Skriva mitt favoritlag i Cricket, fast bara inhemska ligan i Pakistan
Prova att kasta klockan väldigt hårt mot ett litet bord i furu
Skrika mot moln en hel förmiddag
Äta antidepressiva tillsammans med stark brunsprit

(Dom ville inte alls att jag skulle göra allt det, men det kändes så)

Tillbaka
Topp