• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

? :)
F4733D54-0CAE-4FEA-8D34-9DAE267A21CC.jpeg

Nöjd med den square jag har tyvärr 🤓

Hittade den på loppis i förrgår. Vet inte så mycket om den. Quartzverk, 500m, 43,4mm, 48,8 L2L och 11mm tjock. Tycker den bärs mindre då den är så pass slimmad och i och med L2L-måttet. Någon här kanske vet mer om denna modell? :)
Grattis till en bra deal! :D Jag hittar tyvärr ingen som helst info om just den modellen så den är lite av ett mysterium. Finns det några ledtrådar på baksidan? 🤔
Tror jag sett ditt case som kronograf... men den var väldigt sliten, så modellen är nog äldre... min finns fortfarande på Poseidons hemsida.... dryga 3k tror jag.

Var det inte @SpaceAce som hade kronografen tro....?
Det kan nog vara min kronograf som du tänker på. En riktigt sliten gammal krigare. 🤭
Poseidon_canvasnato.jpg
Poseidon_Katalog.jpg

Grattis till en bra deal! :D Jag hittar tyvärr ingen som helst info om just den modellen så den är lite av ett mysterium. Finns det några ledtrådar på baksidan? 🤔

Det kan nog vara min kronograf som du tänker på. En riktigt sliten gammal krigare. 🤭
Poseidon_canvasnato.jpg
Poseidon_Katalog.jpg

Det som står på boettlocket är: Stainless steel, 500 meters, water resistant och 37180048.

Sålde en cykel till fd. Försäljningschefen på Poseidon ifjol... han gillade min klocka och tyckte jag skulle köpa en sån som @MaBr har....

Men han nämnde också att dom för ordentligt länge sen satte sitt namn på några klockor som såldes på SAS-flygplan... kan det vara såna ni har tro?

Loppislördag!
Ogillar saker som inte används, vänster original höger not so much. Vostok originalband medföljer.
Båda klockor obetydligt använda och funkar finfint, önskar en tusing styck.
Sämst bild under stress, båda ser bättre ut i verkligheten 🥳

** SÅLDA **

VyUzOz7.jpg

Senast ändrad:
Loppislördag!
Ogillar saker som inte används, vänster original höger not so much. Vostok originalband enligt bild (löst band hänger med den svarta klockan).
Båda klockor obetydligt använda och funkar finfint, önskar en tusing styck.
Sämst bild under stress, båda ser bättre ut i verkligheten 🥳
VyUzOz7.jpg
Ett sånt svart gummi skulle jag vilja ha till min full Lume 😍

Det som står på boettlocket är: Stainless steel, 500 meters, water resistant och 37180048.
Hm, ingen större hjälp där... 🤔
Det enda liknande som jag hittar är det här 200m-damuret.

Sålde en cykel till fd. Försäljningschefen på Poseidon ifjol... han gillade min klocka och tyckte jag skulle köpa en sån som @MaBr har....

Men han nämnde också att dom för ordentligt länge sen satte sitt namn på några klockor som såldes på SAS-flygplan... kan det vara såna ni har tro?
Kronografen finns med i kataloger från Poseidon och kom i två utföranden:
P10040 mit Neoprenarmband
P10041 mit Stahlarmband

Den gula 500m som @mr.elcar fyndade hittar jag ingen information om öht... 🤷‍♂️

Hm, ingen större hjälp där... 🤔
Det enda liknande som jag hittar är det här 200m-damuret.

Kronografen finns med i kataloger från Poseidon och kom i två utföranden:
P10040 mit Neoprenarmband
P10041 mit Stahlarmband

Den gula 500m som @mr.elcar fyndade hittar jag ingen information om öht... 🤷‍♂️
Ja, den ser ju likadan ut i övrigt, bortsett från 200/500m. Tack för hjälpen. :)

Det verkar vara den här. Poseidon P10090. I en av recensionerna från 2006 skriver en herre att han haft sin i 10 år. Med andra ord verkar modellen funnits på 90-talet...? Ser ut att ha funnits med både svart och "blank" vridring.

Försöker låta bli tråden pga OWGM men det är ju lördag... tagga mig om det är nått 😉

Den här går upp på byteslördag om ”rätt” objekt erbjuds...
84A95D19-9943-4AE9-90F7-218A8917875F.jpeg

Bytesvärde sätter jag till 4500kr

Är fortfarande på jakt efter ett ljusbrunt läder i 20-18, byter gärna mot detta Barton Elite och dykargummit brevid.
Båda är 20mm, barton är modell Long.
9A9CF010-918F-468E-A94B-DDFACE5EFCBD.jpeg
Å gammal bild, förstås..... ? ;)

Inte så lite heller! 😱😍😍👍🏻👌🏻👏🏻
Tack! Hade tänkt köra paddlarna från början men det kändes så uppenbart, ibland är det enklaste svaret helt enkelt bäst ☺️
#gillaolika och så vidare, men det där blev full pott i min bok iaf 😊
Tackar! Kände direkt att MM visarna inte matchade och då framförallt timvisaren som var lite för vulgär för boetten, det är ju aldrig fel att använda Paddel men ack så enkelt 😁
Alltid kul att experimentera! 😄👍 Men version 2 var en riktig fullträff. 🎯
Snygg, smakfull men ändå stenhård. 👊
🙏 Exakt så men i detta fall kändes det nog direkt fel, var ändå kul med en 2nd opinion och jag hoppades kanske på att någon skulle ha en annan åsikt för att slippa byta visare igen även om jag innerst inne visste vad utfallet skulle bli 😁

Det verkar vara den här. Poseidon P10090. I en av recensionerna från 2006 skriver en herre att han haft sin i 10 år. Med andra ord verkar modellen funnits på 90-talet...? Ser ut att ha funnits med både svart och "blank" vridring.

Fina betyg på Amazon!

Tillbaka
Topp