Nöjd med den square jag har tyvärr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
G-shock och bandsalladen?Trevlig subhomage på 40mm med högt mysigt plexi, skruvad krona, automatverk av okänd typ, Quickset och kommer på omärkt oyster. bytesvärde 2k.
Vad har den för ref? Vart köpte du den?
Agree!Aha, då förklarar det varför jag inte kände igen utförandet. Hål i hela huvudet att lägga såna pengar på en skx imo men tja...det blev ju bra
Lugnt. Ibland glömmer man Får leta lite efter en helt enkeltGlömde visst att svara.
Vostok Watch Amphibian Classic 420526
Är slutsåld på Meranom så jag köpte via ebay.
Sugen, tro mig. Är den kvar i april så är jag förmodligen game (owg du vet )Agree!
Köp,1300 skickat
Grattis till en bra deal! Jag hittar tyvärr ingen som helst info om just den modellen så den är lite av ett mysterium. Finns det några ledtrådar på baksidan?Hittade den på loppis i förrgår. Vet inte så mycket om den. Quartzverk, 500m, 43,4mm, 48,8 L2L och 11mm tjock. Tycker den bärs mindre då den är så pass slimmad och i och med L2L-måttet. Någon här kanske vet mer om denna modell?
Det kan nog vara min kronograf som du tänker på. En riktigt sliten gammal krigare.Tror jag sett ditt case som kronograf... men den var väldigt sliten, så modellen är nog äldre... min finns fortfarande på Poseidons hemsida.... dryga 3k tror jag.
Var det inte @SpaceAce som hade kronografen tro....?
Det som står på boettlocket är: Stainless steel, 500 meters, water resistant och 37180048.Grattis till en bra deal! Jag hittar tyvärr ingen som helst info om just den modellen så den är lite av ett mysterium. Finns det några ledtrådar på baksidan?
Det kan nog vara min kronograf som du tänker på. En riktigt sliten gammal krigare.
Grattis till en bra deal! Jag hittar tyvärr ingen som helst info om just den modellen så den är lite av ett mysterium. Finns det några ledtrådar på baksidan?
Det kan nog vara min kronograf som du tänker på. En riktigt sliten gammal krigare.
Det som står på boettlocket är: Stainless steel, 500 meters, water resistant och 37180048.
Blev ju en G-Shock på kort varsel så jag får hoppa det för stunden tyvärr. Tack ändåG-shock och bandsalladen?
Stör mig inte så mycket på clashen som att visarna känns för grova för boettenNjo, tycker nog "märkeselementen" clashade lite för mycket för mitt öga men det är mitt öga det
Instämmer!Jag håller med Paddlar, jag röstar på paddlar
Ett sånt svart gummi skulle jag vilja ha till min full LumeLoppislördag!
Ogillar saker som inte används, vänster original höger not so much. Vostok originalband enligt bild (löst band hänger med den svarta klockan).
Båda klockor obetydligt använda och funkar finfint, önskar en tusing styck.
Sämst bild under stress, båda ser bättre ut i verkligheten
Inte så lite heller!Stör mig inte så mycket på clashen som att visarna känns för grova för boetten
Instämmer!
Åtgärdat, blev det bättre så här
Vilket? Du får det om inte grejerna säljs såklart...silikon bara så du vet, marknadsförs som dammfritt men det får man ta med en container saltEtt sånt svart gummi skulle jag vilja ha till min full Lume
#gillaolika och så vidare, men det där blev full pott i min bok iafStör mig inte så mycket på clashen som att visarna känns för grova för boetten
Bläh! Misstänkte det Då citerar jag Galenskaparna och Café Öken: -Den vill jag INTE ha. -Du får den ändå, hej då!Vilket? Du får det om inte grejerna säljs såklart...silikon bara så du vet, marknadsförs som dammfritt men det får man ta med en container salt
Hm, ingen större hjälp där...Det som står på boettlocket är: Stainless steel, 500 meters, water resistant och 37180048.
Kronografen finns med i kataloger från Poseidon och kom i två utföranden:Sålde en cykel till fd. Försäljningschefen på Poseidon ifjol... han gillade min klocka och tyckte jag skulle köpa en sån som @MaBr har....
Men han nämnde också att dom för ordentligt länge sen satte sitt namn på några klockor som såldes på SAS-flygplan... kan det vara såna ni har tro?
Så bra, här ska kollas Galenskaparna ...Mor i skutan!Bläh! Misstänkte det Då citerar jag Galenskaparna och Café Öken: -Den vill jag INTE ha. -Du får den ändå, hej då!
Tack ändå
Stör mig inte så mycket på clashen som att visarna känns för grova för boetten
Instämmer!
Ja, den ser ju likadan ut i övrigt, bortsett från 200/500m. Tack för hjälpen.Hm, ingen större hjälp där...
Det enda liknande som jag hittar är det här 200m-damuret.
Netauktion - Poseidon dykur för dam
Just nu hos Netauktion. Poseidon dykur för dam. - 1st Poseidon Sub-Pro, dykur för dam. Vattentä...www.netauktion.se
Kronografen finns med i kataloger från Poseidon och kom i två utföranden:
P10040 mit Neoprenarmband
P10041 mit Stahlarmband
Den gula 500m som @mr.elcar fyndade hittar jag ingen information om öht...
Självklart. Det är jäkligt kul med de gamla Poseidondykarna.Ja, den ser ju likadan ut i övrigt, bortsett från 200/500m. Tack för hjälpen.
Sjukt braSå bra, här ska kollas Galenskaparna ...Mor i skutan!
Snyggt! Tack själv, när dottern somnat ska jag byta band
Å gammal bild, förstås..... ?Försöker låta bli tråden pga OWGM men det är ju lördag... tagga mig om det är nått
Den här går upp på byteslördag om ”rätt” objekt erbjuds...
Bytesvärde sätter jag till 4500kr
Är fortfarande på jakt efter ett ljusbrunt läder i 20-18, byter gärna mot detta Barton Elite och dykargummit brevid.
Båda är 20mm, barton är modell Long.
Tack! Hade tänkt köra paddlarna från början men det kändes så uppenbart, ibland är det enklaste svaret helt enkelt bästInte så lite heller!
Tackar! Kände direkt att MM visarna inte matchade och då framförallt timvisaren som var lite för vulgär för boetten, det är ju aldrig fel att använda Paddel men ack så enkelt#gillaolika och så vidare, men det där blev full pott i min bok iaf
Exakt så men i detta fall kändes det nog direkt fel, var ändå kul med en 2nd opinion och jag hoppades kanske på att någon skulle ha en annan åsikt för att slippa byta visare igen även om jag innerst inne visste vad utfallet skulle bliAlltid kul att experimentera! Men version 2 var en riktig fullträff.
Snygg, smakfull men ändå stenhård.
Det verkar vara den här. Poseidon P10090. I en av recensionerna från 2006 skriver en herre att han haft sin i 10 år. Med andra ord verkar modellen funnits på 90-talet...? Ser ut att ha funnits med både svart och "blank" vridring.
poseidon Diver P10090 | #425220046
Professional dive watch of quality, rugged construction, big clear yellow dial, one way rotating elapsed time bezel, luminous hands and date display. 1650ft / 500m water resistance Posted with eBay Mowww.worthpoint.com