• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Testar lite..😁
20210306_202124.jpg
20210306_202254.jpg
20210306_202854.jpg
20210306_202958.jpg
20210306_203127.jpg

Det ljusare blå natot på Seikon satt som en smäck!
Jag tror jag har 40-50 naton som bara ligger, använder dom aldrig.
Den enda klocka jag trivts med på nato måste varit en NTH Barracuda, det borde ju innebära att jag måste köpa en igen. Så jag får användning för mina naton.
Menar du sand färgade? Får alltid ångest om jag ska bära Seikon på länk, gummi ele nato?

Jag har för mig att jag lyckades hitta en liknande modell när jag kikade runt efter Poseidon för ett tag sedan men minns att den bara fanns hos någon utländsk handlare (någonstans i Asien om jag inte missminner mig?).

Vad är det för nato? ☺️

Du är inte sugen på en blå Neptune då...? ;)
Jag skulle ljuga om jag sa att en blå Neptune inte växer för varje dag som går, men det är just våffeltavlan i Falcon som väcker ett vansinnigt begär! 😅 Men vem vet, imorgon har jag kanske ändrat mig!
Suck... 😂

Jag skulle ljuga om jag sa att en blå Neptune inte växer för varje dag som går, men det är just våffeltavlan i Falcon som väcker ett vansinnigt begär! 😅 Men vem vet, imorgon har jag kanske ändrat mig!
Suck... 😂
Jag skyller på @C-J som kom här och lockade med sin svarta Neptune. Här har man gått omkring det senaste halvåret lyckligt ovetandes och tänkt att man var så jävla nöjd med den blåa och så räcker det med ett par bilder för att man ska vilja ta avstånd från den som en oäkting på en släktåterförening. 😂

Hej!
Jag funderar på att köpa ett par nya Seiko SKX009 på auktion nu när de hat slutat tillverkas.
Vad tror ni om det, bra - uselt. Om bra; vad bör de kosta för att vara en ok affär.

Bilagor

• A6CFC802-6CA7-483C-ACB4-B9434F3D9FB3.png
    A6CFC802-6CA7-483C-ACB4-B9434F3D9FB3.png
    929.2 KB · Visningar: 6
Hej!
Jag funderar på att köpa ett par nya Seiko SKX009 på auktion nu när de hat slutat tillverkas.
Vad tror ni om det, bra - uselt. Om bra; vad bör de kosta för att vara en ok affär.

Ska jag vara ärlig så tycker jag att en SKX i bra skick går för mer än vad dom är värda (cirkus 2 tkr?). För någon hundring mer får man en Turtle.

Mest värt är om man kan köpa en som är något defekt och fixa till den.

Dagens bygge färdigt så den får sitta på några dagar nu 😊
IMG_20210306_202707-01.jpg

IMG_20210306_204002-01.jpeg

Hatten av! Riktigt smakfullt och väl avstämt. Gillar tavlan som väl har pressade index precis som original?!👌

Fick ihop något ikväll också, det blev en eeeh ja SKX007...

20210306_221019.jpg

Ja där är allt några tweaks trots allt. Tavlan kommer från någon av de allra första SKXer jag rev i för en del år sedan
och nu fick den äntligen komma ut ur sitt mörka förvar. Lite kul ändå. 😄

Tillbaka
Topp