• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det har funnits ett par Baltic i tråden tidigare men jag minns inte vilka ägarna är/var. Är det någon som minns? Det skulle vara intressant att få höra lite intryck och förstahandsupplevelser.

@Meridius och @Jeser90 har båda haft aquascaphe tror jag :)

Stämmer! Kan komma med lite tankar under morgondagen :)
Håll till godo med en bild tillsvidare på min f.d. Blå !
1ADC91D5-3D59-4621-A7BB-0DEA1D8D6CAF.jpeg
 
Det har funnits ett par Baltic i tråden tidigare men jag minns inte vilka ägarna är/var. Är det någon som minns? Det skulle vara intressant att få höra lite intryck och förstahandsupplevelser.

Jag har en svart/creme, och är nöjd med den. Deras BOR är så skönt att denna är den mest använda kockan i samlingen. Får dock vila i klocklådan till 1 april :(
baltic.jpg
 
Tack för det, jag är väldigt nöjd. Inte blev den så dyr heller. 1487 SEK totalt 😃

Jag förstår inte varför den inte finns att köpa i Sverige.
Är det någon annan som har ett hum om varför ?
46AC2AE4-5C13-49B1-9EB8-A566D6A58754.jpeg

Bananen på bilden kostade (jfr) 4.80:-

Ja det är synd att det inte finns några lokala återförsäljare att prova Timex olika modeller.

Såg dock att Amazon.se säljer flera olika Timex modeller.
 
Är det bara jag eller tröttnar man jävligt fort på blå urtavlor/klockor? Jag tycker att de gör sig väldigt bra på bild men i verkligheten så upplevs de allt som oftast som tråkigare än en vanlig, helsvart dito av någon konstig anledning med vissa undantag. På ämnet så funderar jag på att göra mig av med min blåa Lorier Neptune och istället skaffa en svart Baltic aquascaphe men funderar på vilken variant som ser bäst ut. Svart/silver eller svart/creme?

ezgif-2-2b3a338a9790.png
ezgif-2-829e8623e23d.png


På produktbilderna ser den svartsilvriga lite tråkig ut men tittar man på bl.a. Instagram tycker jag att den snarare ser väldigt elegant ut samtidigt som versionen med cremefärgade index ser lite blek ut. Decisions, decisions...

ezgif-2-09573850d3bd.png
ezgif-2-c806924b9679.png
Creme snyggast med “patinan”, men Silver haller bast i langden, sager herrn som aldrig ager en klocka langre an 6 manader....
 
Stämmer! Kan komma med lite tankar under morgondagen :)
Håll till godo med en bild tillsvidare på min f.d. Blå !
1ADC91D5-3D59-4621-A7BB-0DEA1D8D6CAF.jpeg
Då ska vi se....
Jag gillade klockan! Den blå tavlan med gilt var fruktansvärt fin i solen och var en exemplarisk sommarklocka!
Dock tycker jag att den kändes lite större än måttet antyder på papper samt att länken inte smalnar av tycker jag var lite synd, då den i övrigt är super skön.
Det kupade safirglaset är sjukt charmigt och gör klockan omöjlig att fota! :)

Som en alldaglig klocka hade jag nog gått för en annan färg dock. Som en sommarfling under några månader av Sveriges varma dagar så hade jag kört på blå igen, men den svarta t.ex. funkar bättre till det mesta vill jag påstå.
 
Det har funnits ett par Baltic i tråden tidigare men jag minns inte vilka ägarna är/var. Är det någon som minns? Det skulle vara intressant att få höra lite intryck och förstahandsupplevelser.

Precis som föregående talare hade jag också en blue gilt. Suktade efter den jättelänge, men den varade inte längre än några veckor i samlingen. Till skillnad från herr @Jeser90 upplevde jag den som något liten för mig, och "gilt" ska för mig vara betydligt mer gult/guldigt än den beigeaktiga färgen de valt. Men det känns som nitpicking, för den blåa tavlan var sjuuukt läcker. Går inte att göra färgen rättvisa på bild, vid en första anblick i verkligheten kan den nästan se svart ut men har en riktigt härlig färgskiftning. BoR-länken är också vansinnigt snygg och bekväm, klockan fick nästan stanna enbart pga den. Men ni vet hur det är, nytt in gammalt ut.

Instämmer dock med Jeser att vill man ha en sommarklocka är den blå oslagbar, annars hade jag kört på svart/silver. Blir liksom aldrig gammalt.

Bara mina två ören!
 
Tillbaka
Topp