• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Haha yes terry hoppade ju😂

Ja det visste jag iofs... är det mer än äran på spel eller? Låter jätteskoj f.ö 😂
giphy.gif
Hörni, påhoppsverkstan! Ge fan😂🤌
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Tackar ☺️ Tavlan var faktiskt det svåraste att sourcea och den i särklass dyraste kostnaden då Seiko strypt tillgången till OEM delar, man får helt enkelt hålla uppsikt på bukten eller de få leverantörer som lyckas komma över dessa delar men var beredd att betala premium. Min tavla köpte jag hos LugXbar Accessories – Tagged "Type_Seiko Mod Dial" – LUG X BAR, du kan också med fördel hålla koll på Buy Seiko dials online - Order it here at Watch-Parts-Plaza.com - Watch-Parts-Plaza, annars finns det en här men lite dyrt när man tar med tull & moms i beräkningen Seiko OEM Genuine SUMO SPB SBDC Dial Only Original Prospex | eBay. Hoppas det hjälper ☺️

Edit: Chronospride kan ibland ha OEM tavlor, du bör dock vara uppmärksam då en del är AM men det står beskrivet i så fall.
Dials Archives - Chronospride Indonesia
Tackar! Misstänkte jag skulle få bita i gräset när jag bytte bort min skx mod med den blå varianten av den tavlan 😅
Nå de finns ju så pass mycket tjusiga eftermarknads tavlor så bör inte gå någon nöd på mig om det ska modda! :)

Stort tack för tips och svar! 🙏
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Hej på er! Är mycket intresserad av att skaffa en Zelos Mako. Men på Zelos websida är de flesta modeller utsålda sedan länge. Är företaget igång fortfarande?
Finns de att köpa från andra butiker? Har inte hittat någon återförsäljare.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hej på er! Är mycket intresserad av att skaffa en Zelos Mako. Men på Zelos websida är de flesta modeller utsålda sedan länge. Är företaget igång fortfarande?
Finns de att köpa från andra butiker? Har inte hittat någon återförsäljare.
Zelos gör oftast en batch av klockor, och när dom är slutsålda, så är dom slutsålda.

Jag tror att dom relativt snart ska släppa en Mako i titan, kommer inte ihåg när.

Och angående ÅF som har Zelos, slå en kik på seriouswatches.com
Dom har Zelos, men brukar ta slut ganska fort där också.

Till sist, kolla även in axioswatches.com som är Zelos systermärke.

Bifogar en bild på min Mako :)

x1HG3ci.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Hej på er! Är mycket intresserad av att skaffa en Zelos Mako. Men på Zelos websida är de flesta modeller utsålda sedan länge. Är företaget igång fortfarande?
Finns de att köpa från andra butiker? Har inte hittat någon återförsäljare.

Det brukar dyka upp Makos på K&S då och då.
Zelos är fortfarande i gång men gör klockor batchvis mera än löpande produktion. Det gör att flertalet modeller är slutsålda.
Dock kommer det normalt nya versioner, med mindre ändringar, av tidigare producerade modeller efter ett tag.
Exempelvis är den senaste Makon version/batch nummer 3.

Edit, Birchgrove hann före :)
Edit 2. Har själv haft 2 Mako. Båda köpta här på Klocksnack
 

Gelmax

Cartier
Hej på er! Är mycket intresserad av att skaffa en Zelos Mako. Men på Zelos websida är de flesta modeller utsålda sedan länge. Är företaget igång fortfarande?
Finns de att köpa från andra butiker? Har inte hittat någon återförsäljare.
De är absolut igång! Efterfrågan på deras klockor är dock väldigt hög och de gör bara begränsade utgåvor så man måste hänga med när de släpper nya klockor (anmäl dig till deras nyhetsbrev så vet du när de släpper nya). Själv beställde jag nyligen en Swordfish 40 från dem - den modellen sålde slut på 12 (!!!) minuter.
Ibland ser man att det går att köpa begagnade eller från någon handlare på nätet men det är nästan alltid dyrare än att beställa direkt från Zelos när de släpper klockorna.

edit: flera som hann före 😀
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det är ett Bark & Jack. Sjukt bekvämt men fransar sig kring hålen en del. Trådvännen @JohnMonchard verkar även ha något liknande. Finns här: https://www.monchardwatches.com/product/single-pass-nato-strap-green/

Annars hade jag gärna provat ett från Crown & Buckle. De verkar fina med svetsade hål och grejer😊
Tack för tipset om Monchard! 😊 Synd att de flesta amerikanska tillverkarna inte har någon europeisk ÅF. Jag satt och kikade på band från C&B tidigare i veckan men $36 + frakt, moms och avgifter gör att man landar på närmare 600 spänn och då med det billigaste fraktalternativet som tar 3-7v.

Det kanske är värt det ändå men priset blir i slutändan nästan dubbelt upp och man får vänta i flera månader om man inte pungar ut med ytterligare någon hundring eller två i frakt.
 
Topp