• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

JoelD

Rolex
2-Faktor
Vilken är snyggare? 😁
Seiko 38mm och 6r35 urverk.
Traska 36.5mm och Miyota 9019 urverk..
Screenshot_20210318-180946_Chrome.jpg
Screenshot_20210318-180700_Chrome.jpg
Screenshot_20210318-180500_Chrome.jpg
Screenshot_20210318-180510_Chrome.jpg
Jag säger nog traskan. Ogillar sådana där, vad heter det, fumare(?)-tavlor som är svarta i kanterna. Gillar inte heller att den är "grynig" liksom. Traskan känns mer "premium".
 
Citizen or NOT..... I say.... not this time☝!

Citizen (CN/FL) came up with this pile of nonsense with embarrassingly old chip, horible HR sensor and only 4 Citizen watch faces none of which of a popular Citizens models 🙄. They also put 400 bucks price tag to make it funny or something 🤔...

I was actually looking for a Smart Watch upgrade to follow my sleep and as a serious Citizen gick for meny years I was exited, but am no more 🤭. This is as strange as it comes from Citizen of all places 😐.

Borrowed photo ☺.
 

Bilagor

  • CZ Smart.png
    CZ Smart.png
    150.1 KB · Visningar: 12

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Vi får väl dra igång en egen LE helt enkelt? Det gick ju bra förra gången när vi gjorde 1545an. 👍

❤️ Gul nej sa jag! Skärp er. Här är min OWG-klocka förresten, orange är fint tycker jag ❤️
QXIF1Yr.jpg

Men jag har ju redan en orange... :sorry: Jag vill ha guuuuuuuuuuuul!

Är med såklart.
Jag har båda orange och gul, men jag tar båda eller vad som helst förutom svart:)
Saknar turkos, lila, rosa...
 
Senast ändrad:

Rizzie

Patek
2-Faktor
Sen finns den här också.. 36.5mm och Miyota 9015 urverk. Någon som har erfarenhet av Miyota 9015, 9019 urverk? Håller dom länge? Tål stötar? Lätt o serva? Vilka servar dom?
Screenshot_20210318-203205_Chrome.jpg
Bra verk är min erfarenhet! Har nog haft typ fem klockor med det verket. Hi-beat och brukar hålla tiden väl. Förutom hi-beat är de även tunnare än tex NH35 vilket jag tycker är bra. Rotorn låter dock mer än tex seiko- eller ETA-verk, men inte lika högt som tex miyota 8215.

Har aldrig haft några strul med mina så service har aldrig blivit aktuellt, men skulle spontant säga att man bara köper ett nytt verk i så fall och inte servar. Har suttit i några klockor jag haft som beaters och stötar osv har åtminstone inte skapat problem för min del :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Godkväll gänget. Ville bara tipsa om denna, om någon av er går i tankarna att köpa en watch winder har Willys ett billigt alternativ (av kvalitet såklart):

4CCBE418-6856-455B-A550-8C47F89FFBE1.jpeg
Vad är Mopp för något? Är det ett klockmärke, urverk eller annat? Hur vet jag att den passar just min klocka? 🤔
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Erkänn du tycker det är lite mysigt att dra upp klockan på morgonen, känslan av människa och mekanik i perfekt symbios? 🤓
Hahaha! Du är så jävla go 🥰 Visst är det en mysig grej och jäkligt kul 🥳 Men kanske inte därför jag funderar...och funderar...och sen funderar lite till 🥴 Känner mig jävligt låg för tillfället, men det är ju inget kul att skriva..
Edit: Tillbaka på originalbezeln med 😎
IMG_20210318_224801.jpg
 
Senast ändrad:
Topp