• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Traskan får äran att avsluta arbetsveckan 😊
20210319_111044.jpg

Hatar Postmord! Avdelning, var är mitt paket?

"Hej, mitt namn är Motjuck Von Raften och jag undrar var mitt paket är"
"Hej Motjuck! Ditt paket har försökt delas ut sen den 17:e, men du har inte varit hemma"
"Ok, men jag har jobbat hemifrån hela veckan, och ingen har varit hos mig"
"Jaha, porten kanske var låst"
"Jag bor i villa"
"Jasså, ja men dom har ringt också"
"Nej, ingen har ringt"
"Ja då vet jag inte, men om du åker 2 mil i rusningstrafik en fredagseftermiddag så kan du hämta på terminal"
"Grymt, det gör jag jättegärna.. Helvete"

Så nu ska jag åka lite bil!
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Namnet är fingerat. Jag heter alltså inte Motjuck von Raften.

Hatar Postmord! Avdelning, var är mitt paket?

"Hej, mitt namn är Motjuck Von Raften och jag undrar var mitt paket är"
"Hej Motjuck! Ditt paket har försökt delas ut sen den 17:e, men du har inte varit hemma"
"Ok, men jag har jobbat hemifrån hela veckan, och ingen har varit hos mig"
"Jaha, porten kanske var låst"
"Jag bor i villa"
"Jasså, ja men dom har ringt också"
"Nej, ingen har ringt"
"Ja då vet jag inte, men om du åker 2 mil i rusningstrafik en fredagseftermiddag så kan du hämta på terminal"
"Grymt, det gör jag jättegärna.. Helvete"

Så nu ska jag åka lite bil!
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Namnet är fingerat. Jag heter alltså inte Motjuck von Raften.
Känner tyvärr igen mig alltför väl. Så tråkigt att Posten har gått ifrån ett av Sveriges mest pålitliga företag till något jag personligen föraktar till 100 %. För att vara lite OnT så postar jag med en bild på en affordable, med ett Barton Elite på. :)
IMG_0505.jpg

Well.. sommarklockan fick en länk på sig istället för gult band som får invänta lite solbränna först. Scurfa orginal. Känns bra, men dykar extension hade onekligen hjälpt över handen..🙄
EE5AD460-7D5C-4226-B182-86E9F6D58EFA.jpeg
5B8AF3E0-F105-4E68-8205-F5AA30A0B126.jpeg
5C5885CC-2F17-485E-88C4-B89AD37ECCA8.jpeg
D7C4F64F-FA3C-4BD3-927F-E7F476FD111D.jpeg
Kanske sent ute nu, men om du har problem med att få klockan över handryggen, testa att vända den upp-och-ner så att boetten hänger nedåt när den träs av och på. Det gör förvånansvärt stor skillnad.

På tal om blåa snöflingor.
Avslutningen på Postmord-historien ovan blev detta.

APlKNZ4.jpg

yEyaQVV.jpg

Känns som något mellanting mellan BB41 och BB58.

Endlänkarna kunde varit något mindre/kortare så hade den burits lite bättre. Men tycker ändå att den sitter bra på handleden.

Bärs bättre än BB41 iaf. Men större än BB58.

Måste också säga att jag föredrar bling-bling bezelen på denna SM jämfört med den blå BB58 som har aluminium-inlägg. Smaksak såklart, men när jag smekte den blå BB58an så fann jag den lite "torr". Jättefin såklart, men nånting var det som inte satt rätt hos mig. Då är svarta BB58 bättre.

Har ju bara haft den I nån timma, men hittills känns det bra.
Enda negativa var dubbelsidiga skruvarna på länken som var ett helvete att korta.

På tal om blåa snöflingor.
Avslutningen på Postmord-historien ovan blev detta.

APlKNZ4.jpg

yEyaQVV.jpg

Känns som något mellanting mellan BB41 och BB58.

Endlänkarna kunde varit något mindre/kortare så hade den burits lite bättre. Men tycker ändå att den sitter bra på handleden.

Bärs bättre än BB41 iaf. Men större än BB58.

Måste också säga att jag föredrar bling-bling bezelen på denna SM jämfört med den blå BB58 som har aluminium-inlägg. Smaksak såklart, men när jag smekte den blå BB58an så fann jag den lite "torr". Jättefin såklart, men nånting var det som inte satt rätt hos mig. Då är svarta BB58 bättre.

Har ju bara haft den I nån timma, men hittills känns det bra.
Enda negativa var dubbelsidiga skruvarna på länken som var ett helvete att korta.
Snygg! Grattis till ett till synes bra köp

Har du varit med i OWGM tidigare eller är du bara en naturbegåvning när det gäller köp och sälj?
Helt självlärd 👍. Är alldeles för nyfiken för att harva på med samma grejer hela tiden.
Skulle jag sen frivilligt vilja göra livet surt för mig själv så blir det nog på annat sätt än att gå OWG om än för en månad. .
Enligt vad man läser lite här och där så verkar det ju vara så fruktansvärt så att dom nästan dukar under 😨. Inte alla givetvis men många.
En stor eloge till dom som gör det utan att klaga 👍.

Tillbaka
Topp