• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sebastard

Vacheron
Sista bandbytet innan den ryker. Mina masthuggar handleder är ämnade för större dinkor än såhär. Tjinga ett pm om ni finner den intressant. Tar gärna nått gammalt Tropic i byte.

4A9B0DEC-1B2A-4882-8B22-434E0C3A01FD.jpeg

335B5D4C-2383-415D-8B72-0EA1EF9643E4.jpeg
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
17D2D894-E2DA-4E78-B11F-92FE24B1BE52.jpeg
0C6336E0-A544-46D3-AF24-3F8B2B216D4B.jpeg
DE66652D-3287-441E-929F-8F2314B4C206.jpeg
Kanske tvåa på bollen här men någon som backat Crepas senaste på kickstarter? En trevlig liten pjäs tycker jag själv.
Hej och välkommen till tråden. Alltid kul med nya ansikten.
Jag gillar Crepas, har aldrig ägt någon själv men alltid gillat dom. Av dom tre gillar jag nog GMT´n bäst.

Eller vänta nu... Det känns något bekant över dig.. Känner vi varann?


;)
 
Senast ändrad:

Waldorf

Audemars
17D2D894-E2DA-4E78-B11F-92FE24B1BE52.jpeg
0C6336E0-A544-46D3-AF24-3F8B2B216D4B.jpeg
DE66652D-3287-441E-929F-8F2314B4C206.jpeg
Kanske tvåa på bollen här men någon som backat Crepas senaste på kickstarter? En trevlig liten pjäs tycker jag själv.

edit: tog 1 minut för dem att ro projektet i hamn
Hej och välkommen till tråden. Alltid kul med nya ansikten.
Jag gillar Crepas, har aldrig ägt någon själv men alltid gillat dom. Av dom tre gillar jag nog GMT´n bäst.

Eller vänta nu... Det känns något bekant över dig.. Känner vi varann?


;)
Ja var det inte nåt med konstig armvinkel över nacken med kameran hållen i vad det nu kan ha varit... Omöjlig pose :D
Osså mer gmt till folket...
 

LennyK

Panerai
Hej och välkommen till tråden. Alltid kul med nya ansikten.
Jag gillar Crepas, har aldrig ägt någon själv men alltid gillat dom. Av dom tre gillar jag nog GMT´n bäst.

Eller vänta nu... Det känns något bekant över dig.. Känner vi varann?


;)

Ja var det inte nåt med konstig armvinkel över nacken med kameran hållen i vad det nu kan ha varit... Omöjlig pose :D
Osså mer gmt till folket...

Ja precis! En avslappnad look, händerna knäppta bakom huvudet så man såg klockan. Vad kallades den nu igen? Kenneth-Pose? Gotthard-Pose? Nått sånt var det iallafall.
Ha ha. Har inte varit så närvarande sista tiden, sorry för detta. Jag får lägga upp en lenny pose senare! Gott att ni minns mig i alla fall 😅
 
Lite fredagskäsning för den nyfikne.
Två hängivna snubbar som failat tre kickstarters och som reflekterar över detta och som vägrar att ge upp drömmen.

 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
En liten heads up... i helgen kommer jag troligen lägga ut annons på min Nine Four. Om nån vill förekomma annonsen, sätt ett PM:

Mer info om klockan finns här där jag köpte den: https://klocksnack.se/threads/nine-four-successor-genta-influerat-micromärke-nu-ska-den-bort-2000kr.138246/ samt självklart på tillverkarens webbsida: https://www.ninefourwatches.com/

nine four.JPG
Ohh, ibland kan jag sakna den. Ganska grym klocka ändå, till en liten peng.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Absolut. Kvalitetskänslan är hög och den är snygg. Plankorna i urtavlan är oväntat läckra när ljuset är rätt (som synes bättre på dina bilder i annonsen än min sunkbild). Men det är överfullt i klocklådan... :D
Jag kanske kan vara intresserad av ta tillbaka den. Ska fundera lite, tror jag har en ny klocka på väg in i dag. Ska bara se om den är något för mig, annars kan jag som sagt vara intresserad att ta tillbaka den :)
 
Topp