• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Trevlig helg galnings! 🥳
DF0A358F-3C82-4D80-84AD-C1C4305B2CC2.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Hej mikrovänner, inte tittat in på länge. Behöver lite råd, när vet ni att det är läge att sälja en klocka? Har under flera månader övervägt att sälja min dyrare klocka då den ej används alls. Blir extra påtagligt i coronasamhället, inte direkt så att jag slänger på mig mjukiskläder och en Bratte när jag slappar i soffan.

Tvivlar på att jag kommer hitta modellen igen (i detta skick) då den verkar vara lite ovanlig men samtidigt kan jag räkna antalet tillfällen den burits på mina 10 fingrar. Under kommande året vankas det med all säkerhet ett första bostadsköp och ~20 tusen extra till insats är bättre än att ha det kapitalet snurrandes i en klockuppdragare. :rolleyes: 🤣

IMG_20210318_110538.jpg
Har också haft sjukt svårt att släppa mina fina klockor, men när jag väl tagit steget så har jag inte ångrat mig trots att jag varit övertygad om att jag skulle ligga vaken på nätterna och gråta mig till sömns. Oavsett om bostadsköp står och faller på 20k eller inte så tycker jag att du skall sälja den, nu så ger den dig bara dåligt samvete och om du har för många sådana prylar liggandes kommer dem att äga dig tillslut ;) Sen efter ett tag kommer dock suget igen efter en finklocka, jakten börjar och karusellen går ett varv till. Jag har inte haft några jättefina klockor men en Breitling Aerospace, en Sjöö Sandström och en Monta har åkt förbi... nu är jag sjukt sugen på en Bratte igen... en Colt... men det är kvartsaren som lockar ;)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Har också haft sjukt svårt att släppa mina fina klockor, men när jag väl tagit steget så har jag inte ångrat mig trots att jag varit övertygad om att jag skulle ligga vaken på nätterna och gråta mig till sömns. Oavsett om bostadsköp står och faller på 20k eller inte så tycker jag att du skall sälja den, nu så ger den dig bara dåligt samvete och om du har för många sådana prylar liggandes kommer dem att äga dig tillslut ;) Sen efter ett tag kommer dock suget igen efter en finklocka, jakten börjar och karusellen går ett varv till. Jag har inte haft några jättefina klockor men en Breitling Aerospace, en Sjöö Sandström och en Monta har åkt förbi... nu är jag sjukt sugen på en Bratte igen... en Colt... men det är kvartsaren som lockar ;)
En servad auto är inget att vara rädd för 😊.
Grym tidshållning, felar runt sekunden/dygn.
PSX_20210319_191725.jpg
 

Kreacon

Audemars
På tal om blåa snöflingor.
Avslutningen på Postmord-historien ovan blev detta.

APlKNZ4.jpg


yEyaQVV.jpg


Känns som något mellanting mellan BB41 och BB58.

Endlänkarna kunde varit något mindre/kortare så hade den burits lite bättre. Men tycker ändå att den sitter bra på handleden.

Bärs bättre än BB41 iaf. Men större än BB58.

Måste också säga att jag föredrar bling-bling bezelen på denna SM jämfört med den blå BB58 som har aluminium-inlägg. Smaksak såklart, men när jag smekte den blå BB58an så fann jag den lite "torr". Jättefin såklart, men nånting var det som inte satt rätt hos mig. Då är svarta BB58 bättre.

Har ju bara haft den I nån timma, men hittills känns det bra.
Enda negativa var dubbelsidiga skruvarna på länken som var ett helvete att korta.
Ser ut att sitta jäkligt smäckigt trots ändlänkarna! Men minns nån bild du postade på NTHn med MN på. Ingen dum kombo.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Herregud vad söta 😍😍
Håller med, var inte helt lätt att få något vettigt gjort när de sladdade runt fötterna och låg på fötterna 😅
OWGMARCH händer. Jag har ju sagt det innan, man börjar sälja helt okontrollerat. Man blir aldrig samma människa igen 🥴
Kvällens 😊🤘
PSX_20210319_181214.jpg
Mmm...kanske är det så, eller som så att man hela tiden vill prova annat. Det snabbaste sättet att få loss pengar är att sälja. För spara är ju så jäkla tråkigt 😂 Har enligt mig själv ändå en hel del godbitar 🤷🏻‍♂️
 
Topp