Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OM det inte kommer till användning får du gärna hojta till
Jag tror 43 blir perfekt tycker 40 är precis på gränsen till för liten på min handlederTeal gammal bild
Edit: Blå meteorit var iofs rätt häftigt också, har bara en grå. Men 43 mm..
Om man bara går på utseendet så: TealNu kommer den snart! Vad tror ni Teal eller Meteoritblå?
Passar bra på mig som är norrbottning från början även om det är ganska långt till Muonionalusta från min hemby. Norrbotten är stort!Om man bara går på utseendet så: Teal
...MEN personligen gillar jag känslan av att ha en bit meteorit på armen... och inte vilken meteorit som helst utan en SVENSK sådan (Muonionalusta-meteoriten används av Zelos). Den hittades i Norrbotten 1906 och landade på jorden för ca 800 000 år sedan. Materialet i meteoriten är drygt 4,5 miljarder år... faktum är att det är världens älsta kända meteorit och den är några miljoner år äldre än jorden. Hur coolt är inte det?
Så den storyn och känslan av att ha en bit av det på min arm gör att jag valde meteorit-urtavla på när jag beställde min Zelos
Hade en sån hemma på passaround och kan intyga att det är en väldigt trevlig klocka. Tyvärr lite för stor för mig annars hade jag köpt en.Hmm överväger ett köp av denna Orient men den är en liten vattendelare.
Snygga bilderHade en sån hemma på passaround och kan intyga att det är en väldigt trevlig klocka. Tyvärr lite för stor för mig annars hade jag köpt en.
Alltså jag gillar ju blåfärgande på meteoriten
Det blir nog också så att en av dessa får lämna om jag lyckas klicka hem en!
Den är Zelos:en så grym!Jag tror 43 blir perfekt tycker 39 är precis på gränsen till för liten på min handleder
Du har så rätt 40mm är det. Jag har dig uppskriven på kölistan. Men jag kommer avvakta och se om jag lyckas köpa en 43 mm förstDen är Zelos:en så grym!
Och den är väl 40mm?
Harvar vidare med denna.
Mmm, vitt och svart är ju en killer-komboÄnnu en Genta inspirerad stålsport med integrerad länk på marknaden, från Ergon denna gång.
$359
Specifications
Dimensions: 40mm diameter, 10.5mm thickness, 50mm Lug to Lug
Case: CNC Machined 316L SS Stainless Steel
Bracelet: 316L SS Integrated Style Bracelet with Fliplock clasp and Solid end links
Water Resistance: 100m with screwdown crown
Lume: Superluminova C3 X1
Movement: Miyota 9015 with color matched date wheel
Crystal: Sapphire with inner AR coating
Package: Travel Case
Ännu en Genta inspirerad stålsport med integrerad länk på marknaden, från Ergon denna gång.
$359
Specifications
Bracelet: 316L SS Integrated Style Bracelet with Fliplock clasp and Solid end links
Ergon är dessutom Elshan Tangs märke, vid sidan av Zelos, Axios och Ventus.Ännu en Genta inspirerad stålsport med integrerad länk på marknaden, från Ergon denna gång.
$359
Specifications
Det är till att ha många järn i elden! Undrar om allt som fungerar affärsmässigt i framtiden sätts i samma märke?Ergon är dessutom Elshan Tangs märke, vid sidan av Zelos, Axios och Ventus.
HA! Jättenöjd men mer väldigt stolt att höra en trådbroder i etern. Snyggt jobbat, även om bortförklaringarna fortfarande är något av det dummaste jag hörtJaha @Von, är du nöjd nu?
Mitt i OWG-mars!
Listen to this episode from Eqotime Podcast on Spotify. Mitt i OWG-mars är det såklart dags för en avstämning av hur det går för alla deltagare. Klarar alla trycket av att bära en och samma klocka oavbrutet under en månad? Denke lämnar över rodret till OWG-generalerna Berns och Staafen som...open.spotify.com
Typ 48mm, men endlänkarna är manliga och står ut en del. Från endlänk till endlänk är den 54mmTjusig. Vad var nu L2L på den? En snabb googling hade såklart svarat på det men inte riktigt lika charmigt
Snyggt som bara den! Vet vi när dom släpps?Ännu en Genta inspirerad stålsport med integrerad länk på marknaden, från Ergon denna gång.
$359
Specifications
Finns redan att beställa, skickas ut 2-3 veckor efter lagd beställningTyp 48mm, men endlänkarna är manliga och står ut en del. Från endlänk till endlänk är den 54mm
Snyggt som bara den! Vet vi när dom släpps?
Gillade alla tre varianterna.
Mycket braJaha @Von, är du nöjd nu?
Mitt i OWG-mars!
Listen to this episode from Eqotime Podcast on Spotify. Mitt i OWG-mars är det såklart dags för en avstämning av hur det går för alla deltagare. Klarar alla trycket av att bära en och samma klocka oavbrutet under en månad? Denke lämnar över rodret till OWG-generalerna Berns och Staafen som...open.spotify.com