1betong
Basic
Mitt erbjudande står kvar..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mitt erbjudande står kvar..
Ja, lite märkligt ibland att splitta modeller mellan olika märken. Det är ju ingen vidare diversifiering mellan hans olika märken och ingen tydlig identitet internt heller.Det är till att ha många järn i elden! Undrar om allt som fungerar affärsmässigt i framtiden sätts i samma märke?
Man kanske skulle ta och unna sig en klocka, har ju inte köpt nått på länge.Finns redan att beställa, skickas ut 2-3 veckor efter lagd beställning
Klart du ska! Det är du värd. Teal känns väl roligast och snyggast?Man kanske skulle ta och unna sig en klocka, har ju inte köpt nått på länge.
Teal eller svart
Har ju en del klockor med gilt nu..
Jag gillar ju giltKlart du ska! Det är du värd. Teal känns väl roligast och snyggast?
Är den med höga bezeln mindre alltså? Intressant, ja det skulle vara kul att se de måtten.Den versionen du har, bärs störst av dem 3 varianterna. Min Pastel blå utan bezel anges till 40mm men är 39, när jag mätte den sist och min Abbys Blue är 40mm. Jag kan mätta min Abbys Blue och posta bild.
Då finns det bara ett alternativ kvar, en av varje!Jag gillar ju gilt
Dött lopp mellan dom två skulle jag säga. Får vänta på skatteåterbäringen innan man bestämmer sig.
Jaha @Von, är du nöjd nu?
Mitt i OWG-mars!
Listen to this episode from Eqotime Podcast on Spotify. Mitt i OWG-mars är det såklart dags för en avstämning av hur det går för alla deltagare. Klarar alla trycket av att bära en och samma klocka oavbrutet under en månad? Denke lämnar över rodret till OWG-generalerna Berns och Staafen som...open.spotify.com
Är det 41 mm? Det är en väldigt fin klocka, blir cool med mer patina.Hm...börjar nog bli dags för en paus i klockköpandet. Fick slutligen hem Kickstarter Yema GMT bronzen och orkade knappt öppna paketet när det väl dök upp. Iofs jobbade jag då, men sen under kvällen så kom jag liksom på att javisst ja - hade visst en ny klocka och halvt motvilligt började jag ta på mig den.
Så en viss klocktrötthet verkar definitivt råda... Ska nog inte bli några köp på ett tag när väl de beställda Synchron army uren dyker upp (ja, jag köpte två - en i varje färg. Psykakuten nästa ).
här är Yeman i alla fall:
De hakar på trenden! Kul med lite annorlunda tavlor! Har inte koll på prisbilden men känns som 5-10k?Är medlem i samma fb grupp som ägaren och måste säga att han nu känns reko och ödmjuk. Kanske lärde sig en läxa. Klockorna ser annars riktigt trevliga ut och har fått positiva recensioner. Kommer även en ny modell på KS snart - Architect.
Yes! Vi får oförtjänt mycket kritik kontra det som vi faktiskt åstadkommer, glöm aldrig det hörni!Fan vad mysig röst du har @TerryTee
Inser nu när jag lyssnar på dig att den här tråden är så sjukt produktiv!
Du sitter ju och klämmer på en annan Orient Star, det borde du sluta upp med
Early bird pris ska vara 349 Euro och ska skeppas från Holland. Vet inte om de plussar moms på de 349. Hursomhelst ett helt ok pris. Synd bara att den är för storDe hakar på trenden! Kul med lite annorlunda tavlor! Har inte koll på prisbilden men känns som 5-10k?
Grymt kul att lyssna på er! Toppen och tack för tipsetJaha @Von, är du nöjd nu?
Mitt i OWG-mars!
Listen to this episode from Eqotime Podcast on Spotify. Mitt i OWG-mars är det såklart dags för en avstämning av hur det går för alla deltagare. Klarar alla trycket av att bära en och samma klocka oavbrutet under en månad? Denke lämnar över rodret till OWG-generalerna Berns och Staafen som...open.spotify.com
Vilket tips, hoppa av?Grymt kul att lyssna på er! Toppen och tack för tipset
Fylle-stekStek på hög nivå.
Tack, 39mm och blå tavla. Fast det blåa kräver VÄLDIGT mycket ljus innan man lägger märke till det. Jag trodde först att jag fått den svarta av misstag.Är det 41 mm? Det är en väldigt fin klocka, blir cool med mer patina.
Nä, men både @Weberg och jag har dreglat över dessa förut (var han nu tog vägen?). Riktigt mysiga och udda färgkombos
Ägaren ska tydligen vara en rövhatt men vet inte hur mycket värdering man ska lägga i det.
Det blir väl ett problem om man hamnar i konflikt med honom eller behöver ha hjälp med något som han själv anser är ett icke-problem. Det är möjligt att han är en ny människa idag men cynisk som man är så känns det mer som ett sätt att försöka att rädda varumärket.Är medlem i samma fb grupp som ägaren och måste säga att han nu känns reko och ödmjuk. Kanske lärde sig en läxa. Klockorna ser annars riktigt trevliga ut och har fått positiva recensioner. Kommer även en ny modell på KS snart - Architect.
Det finns en matig recension här i forumet som yonsson har skrivit: https://klocksnack.se/threads/recension-orient-star-diver-re-au0303b00b.126347/Hmm överväger ett köp av denna Orient men den är en liten vattendelare.
Själv så vågar jag inte lyssna på sånt.Grymt kul att lyssna på er! Toppen och tack för tipset
@MortenH om inte mina klockspioner antecknat fel.Vem var det nu igen som köpte Ulysse Nardin, vi vill se fler bilder
Jaha, du har ritat av oss också. Jättefin teckning NilasSjälv så vågar jag inte lyssna på sånt.
Har redan en vad jag tror mycket träffsäker bild av hur folk här inne låter och ser ut. Vill inte riskera att fördärva den bilden .
Förmodligen inte den du tänker på och inte heller särskilt affordable men fasen vad cool den här var!Vem var det nu igen som köpte Ulysse Nardin, vi vill se fler bilder
Får kanske revidera bilden lite då. Den är ju någon månad gammal .Jaha, du har ritat av oss också. Jättefin teckning Nilas
Har haft unge herr @Jox på besök idag, han både såg ut och lät som jag hade föreställt mig faktiskt, ingen indianskrud vad jag kunde se iaf.
Arkivbild
Lustigt det där vad man träffar rätt ibland. Bilden av yngre Herr @Von stämde bra överens med vad jag trodde oxå.Jaha, du har ritat av oss också. Jättefin teckning Nilas
Har haft unge herr @Jox på besök idag, han både såg ut och lät som jag hade föreställt mig faktiskt, ingen indianskrud vad jag kunde se iaf.
Arkivbild