• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HSK

Patek
2-Faktor
Chrille W idag. Länken är väldigt trevlig och oslagbar i prisklassen men nu ligger den där den hör hemma, nedpackad i en låda i garderoben. 😁
20210320_152409.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Vem var det nu igen som köpte Ulysse Nardin, vi vill se fler bilder 😃

Törs knappt lägga ut det här. Risk att man blir portad :)
Finns i och för sig ingen aktiv UN tråd och om man ser på frågan med lite välvilja säljer kanske UN så dåligt att det börjar närma sig ett mikromärke.
Eller så är andrahandsvärde så lågt att den är affordable? :)

I alla fall. Har den på idag så här kommer några bilder


Sitter underbart snyggt på armen. (helt objektivt bedömt 😁 )

1616250132617.png
1616250290189.png
1616250366569.png
1616250385247.png
 

Bilagor

  • 1616250132617.png
    1616250132617.png
    443.9 KB · Visningar: 1

TotteH

Patek
2-Faktor
Själv så vågar jag inte lyssna på sånt.
Har redan en vad jag tror mycket träffsäker bild av hur folk här inne låter och ser ut. Vill inte riskera att fördärva den bilden 😊 🤘.
PSX_20210320_145822.jpg
PSX_20210320_150305.jpg
Stämmer nog riktigt bra. Har med fått en liknande bild fast med högafflar och facklor i händerna 😂
Jaha, du har ritat av oss också. Jättefin teckning Nilas 👌🏼
Har haft unge herr @Jox på besök idag, han både såg ut och lät som jag hade föreställt mig faktiskt, ingen indianskrud vad jag kunde se iaf.
Arkivbild
iw9pjS2.jpg
Hur ung är unge herr @Jox om man får fråga? 😊
Törs knappt lägga ut det här. Risk att man blir portad :)
Finns i och för sig ingen aktiv UN tråd och om man ser på frågan med lite välvilja säljer kanske UN så dåligt att det börjar närma sig ett mikromärke.
Eller så är andrahandsvärde så lågt att den är affordable? :)

I alla fall. Har den på idag så här kommer några bilder


Sitter underbart snyggt på armen. (helt objektivt bedömt 😁 )

1616250132617.png
1616250290189.png
1616250366569.png
1616250385247.png
Riktigt trevlig pjäs på handleden 😍
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Törs knappt lägga ut det här. Risk att man blir portad :)
Finns i och för sig ingen aktiv UN tråd och om man ser på frågan med lite välvilja säljer kanske UN så dåligt att det börjar närma sig ett mikromärke.
Eller så är andrahandsvärde så lågt att den är affordable? :)

I alla fall. Har den på idag så här kommer några bilder


Sitter underbart snyggt på armen. (helt objektivt bedömt 😁 )

1616250132617.png
1616250290189.png
1616250366569.png
1616250385247.png
Ja du, det är...ehh...bland det...ehhh...vänta,
hittar inga ord och måste bara svälja saliven.
Såja, helt fantastisk 👍😊.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jaha @Von, är du nöjd nu?😅
Bra surr! 😍
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Stämmer nog riktigt bra. Har med fått en liknande bild fast med högafflar och facklor i händerna 😂

Hur ung är unge herr @Jox om man får fråga? 😊

Riktigt trevlig pjäs på handleden 😍
Jag är sjukt ung (i sinnet)
På pappret är jag född -75, men vet inte om jag tror på det riktigt. Kan vara så att jag slutade utvecklas i 20års åldern också. Kanske tidigare 😂
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag är sjukt ung (i sinnet)
På pappret är jag född -75, men vet inte om jag tror på det riktigt. Kan vara så att jag slutade utvecklas i 20års åldern också. Kanske tidigare 😂
😂🤣😂🤣😂 Ålder är bara en siffra ändå så 🤷🏻‍♂️
Han sa fjorton men är inte helt säker på det.

(närå, som oss typ 😉)
Fjorton var en finfin ålder 🥳😂

Klocka för topic 😎 Eller ja, delar av en i alla fall 😱
IMG_20210320_163658.jpg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Lika oldschool som undertecknad, vem har bråttom liksom 😄
Jag var nära på att ge upp med den här rackarn och beställa en Timegrapher, aldrig stött på ett så känsligt verk tidigare. Minsta hårsmån åt vardera håll gav utslag på ca 20-30 spd i avvikelse 😅 Fick till slut helt enkelt gissa mig fram till om jag lyckats förskjuta spaken en Micro..meter för med ögat var det omöjligt att se 😁
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Jag var nära på att ge upp med den här rackarn och beställa en Timegrapher, aldrig stött på ett så känsligt verk tidigare. Minsta hårsmån åt vardera håll gav utslag på ca 20-30 spd i avvikelse 😅 Fick till slut helt enkelt gissa mig fram till om jag lyckats förskjuta spaken en Micro..meter för med ögat var det omöjligt att se 😁
haha, aldrig ge upp! Tacka vet jag ETA mm som varje streck innebär typ 5 sekunder 🤓
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ser bra ut på det bandet, men inte ska något oslagbart bara ligga i en låda? ;)
Haha, den är trevlig för att vara länk och jag gav den faktiskt en ärlig chans men jag och länk kommer nog aldrig att komma överens. Ena sekunden hänger den löst och glider upp och ner för handleden för att i nästa stund stasa så jävla hårt att man nästan svimmar. 😂

Det är synd för länk är ofta väldigt snyggt men det är alldeles för obekvämt. Det enda som eventuellt skulle kunna funka är länken till Pelagos som är fjädrad och anpassar sig automatiskt men jag har hört att den också ska vara ganska stram. Dessutom gillar jag inte heller tyngden med länk och har svårt att förstå varför så många ogillar nato och liknande. 🤔
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Det tog ett tag att rucka denna krabat utan en Timegrapher men efter 4 dagar har jag lyckats få ner den till ca +1-2 spd ☺️

IMG_20210320_163806.jpg

Bra jobbat! 👌 Jag har varit för snål för att köpa en timegrapher då jag känner att de pengarna kan jag bygga en klocka för istället.
Har vid behov kört samma variant som du.

Känner för övrigt att jag "måste" beställa ett sånt case när lönen trillar in. Kan bara inte komma fram till vad jag ska ha för tavla och visare... 🤔
 

M26

Rolex
2-Faktor
Bra jobbat! 👌 Jag har varit för snål för att köpa en timegrapher då jag känner att de pengarna kan jag bygga en klocka för istället.
Har vid behov kört samma variant som du.

Känner för övrigt att jag "måste" beställa ett sånt case när lönen trillar in. Kan bara inte komma fram till vad jag ska ha för tavla och visare... 🤔
Kollade idag senast och dom har banne mig sålt slut samtliga case 🤯
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det någon som har koll på hur det är att beställa från Borealis nu för tiden? Jag beställde ett par band i början av veckan men ordern inväntar fortfarande behandling. 🙄
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag fick förresten ett mail från Gruppo Gamma nyligen där de skrev att inga beställningar skulle skickas ut den närmaste månaden men att man håller på att jobba på en ny variant av peacemakern. Hur skiljer den sig mot den befintliga varianten och finns det möjligtvis några bilder? 😊

Vi har väl ett par fans i tråden men de enda jag kommer på just nu är @Björn Boett och @TerryTee.

Screenshot_20210320-172407_Gmail.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ännu en Genta inspirerad stålsport med integrerad länk på marknaden, från Ergon denna gång.

$359

Specifications

Dimensions: 40mm diameter, 10.5mm thickness, 50mm Lug to Lug

Case: CNC Machined 316L SS Stainless Steel

Bracelet: 316L SS Integrated Style Bracelet with Fliplock clasp and Solid end links

Water Resistance: 100m with screwdown crown

Lume: Superluminova C3 X1

Movement: Miyota 9015 with color matched date wheel

Crystal: Sapphire with inner AR coating

Package: Travel Case

FB_IMG_1616239537066.jpg
FB_IMG_1616239534342.jpg
FB_IMG_1616239539613.jpg

Känns som att vi kommer att få se en drös av den här designen under året pga Tissots succé med PRX 😁
 
Topp