Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vem var det nu igen som köpte Ulysse Nardin, vi vill se fler bilder![]()
Stämmer nog riktigt bra. Har med fått en liknande bild fast med högafflar och facklor i händernaSjälv så vågar jag inte lyssna på sånt.
Har redan en vad jag tror mycket träffsäker bild av hur folk här inne låter och ser ut. Vill inte riskera att fördärva den bilden![]()
.
![]()
![]()
Hur ung är unge herr @Jox om man får fråga?Jaha, du har ritat av oss också. Jättefin teckning Nilas
Har haft unge herr @Jox på besök idag, han både såg ut och lät som jag hade föreställt mig faktiskt, ingen indianskrud vad jag kunde se iaf.
Arkivbild
![]()
Riktigt trevlig pjäs på handledenTörs knappt lägga ut det här. Risk att man blir portad
Finns i och för sig ingen aktiv UN tråd och om man ser på frågan med lite välvilja säljer kanske UN så dåligt att det börjar närma sig ett mikromärke.
Eller så är andrahandsvärde så lågt att den är affordable?
I alla fall. Har den på idag så här kommer några bilder
Sitter underbart snyggt på armen. (helt objektivt bedömt)
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja du, det är...ehh...bland det...ehhh...vänta,Törs knappt lägga ut det här. Risk att man blir portad
Finns i och för sig ingen aktiv UN tråd och om man ser på frågan med lite välvilja säljer kanske UN så dåligt att det börjar närma sig ett mikromärke.
Eller så är andrahandsvärde så lågt att den är affordable?
I alla fall. Har den på idag så här kommer några bilder
Sitter underbart snyggt på armen. (helt objektivt bedömt)
![]()
![]()
![]()
![]()
Bra surr!Jaha @Von, är du nöjd nu?
![]()
Mitt i OWG-mars!
Listen to this episode from Eqotime Podcast on Spotify. Mitt i OWG-mars är det såklart dags för en avstämning av hur det går för alla deltagare. Klarar alla trycket av att bära en och samma klocka oavbrutet under en månad? Denke lämnar över rodret till OWG-generalerna Berns och Staafen som...open.spotify.com
Jag är sjukt ung (i sinnet)Stämmer nog riktigt bra. Har med fått en liknande bild fast med högafflar och facklor i händerna
Hur ung är unge herr @Jox om man får fråga?
Riktigt trevlig pjäs på handleden![]()
Är medlem i samma fb grupp som ägaren och måste säga att han nu känns reko och ödmjuk. Kanske lärde sig en läxa. Klockorna ser annars riktigt trevliga ut och har fått positiva recensioner. Kommer även en ny modell på KS snart - Architect.
![]()
![]()
![]()
Vi ar sattans pipöl
Han sa fjorton men är inte helt säker på det.Hur ung är unge herr @Jox om man får fråga?![]()
Jag är sjukt ung (i sinnet)
På pappret är jag född -75, men vet inte om jag tror på det riktigt. Kan vara så att jag slutade utvecklas i 20års åldern också. Kanske tidigare![]()
Fjorton var en finfin ålderHan sa fjorton men är inte helt säker på det.
(närå, som oss typ)
Ser bra ut på det bandet, men inte ska något oslagbart bara ligga i en låda?Chrille W idag. Länken är väldigt trevlig och oslagbar i prisklassen men nu ligger den där den hör hemma, nedpackad i en låda i garderoben.
![]()
Lika oldschool som undertecknad, vem har bråttom liksomDet tog ett tag att rucka denna krabat utan en Timegrapher men efter 4 dagar har jag lyckats få ner den till ca +1-2 spd
![]()
Nostalgilördag...
![]()
Jag var nära på att ge upp med den här rackarn och beställa en Timegrapher, aldrig stött på ett så känsligt verk tidigare. Minsta hårsmån åt vardera håll gav utslag på ca 20-30 spd i avvikelseLika oldschool som undertecknad, vem har bråttom liksom![]()
haha, aldrig ge upp! Tacka vet jag ETA mm som varje streck innebär typ 5 sekunderJag var nära på att ge upp med den här rackarn och beställa en Timegrapher, aldrig stött på ett så känsligt verk tidigare. Minsta hårsmån åt vardera håll gav utslag på ca 20-30 spd i avvikelseFick till slut helt enkelt gissa mig fram till om jag lyckats förskjuta spaken en Micro..meter för med ögat var det omöjligt att se
![]()
Tjusigt! Inga problem att få tillbaka kronan i "läget" heller?Så, nu är dammet på rätt sida glaset. Ska tilläggas att det var jag själv som lyckades ploppa av glaset sent igår kväll. Pressade tillbaka det och såg idag att det kommit in smulor på insidanSå mäster @Von är helt oskyldig
![]()
![]()
Haha, den är trevlig för att vara länk och jag gav den faktiskt en ärlig chans men jag och länk kommer nog aldrig att komma överens. Ena sekunden hänger den löst och glider upp och ner för handleden för att i nästa stund stasa så jävla hårt att man nästan svimmar.Ser bra ut på det bandet, men inte ska något oslagbart bara ligga i en låda?![]()
Det tog ett tag att rucka denna krabat utan en Timegrapher men efter 4 dagar har jag lyckats få ner den till ca +1-2 spd
![]()
Kollade idag senast och dom har banne mig sålt slut samtliga caseBra jobbat!Jag har varit för snål för att köpa en timegrapher då jag känner att de pengarna kan jag bygga en klocka för istället.
Har vid behov kört samma variant som du.
Känner för övrigt att jag "måste" beställa ett sånt case när lönen trillar in. Kan bara inte komma fram till vad jag ska ha för tavla och visare...![]()
TackTjusigt! Inga problem att få tillbaka kronan i "läget" heller?
Kollade idag senast och dom har banne mig sålt slut samtliga case![]()
Ännu en Genta inspirerad stålsport med integrerad länk på marknaden, från Ergon denna gång.
$359
Specifications
Dimensions: 40mm diameter, 10.5mm thickness, 50mm Lug to Lug
Case: CNC Machined 316L SS Stainless Steel
Bracelet: 316L SS Integrated Style Bracelet with Fliplock clasp and Solid end links
Water Resistance: 100m with screwdown crown
Lume: Superluminova C3 X1
Movement: Miyota 9015 with color matched date wheel
Crystal: Sapphire with inner AR coating
Package: Travel Case
![]()
![]()
![]()
Lyssnar just nu! Tråden FTW.
Det var ju mysigt med GTG. Vi borde köra snart igen.