• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Kööööööp, misstänker att det kommer beställas ett par stycken till tråden men jag ska inte slå till faktiskt. Däremot har jag en annan LE-gamma på G 👌 (den sitter fast hos våra vänner på postnord 🤦‍♂️ )

Det var supertrevligt sist, jag är självklart på igen om tiden passar!
Oh, har den inte kommit än? Den är så sjukt fin! Håller tummarna för leverans i veckan 😌
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Tillverkades 200st av dessa för nu ca 10 år sen. Hyllning till dom klassiska Tärnan klockorna. Automatiskt ETA och Swiss Made, kraftigt boett som mäter ca 43mm ex kronan. Klart kul klocka. Min är nummer 40.

144BCBD7-D22B-4511-90C5-7F5C0FB9A3A0.jpeg
58F70263-B339-467A-8863-7FADFEA01A89.jpeg

Riktigt fin den där! 👀👍🏼

Nej, köpte den begagnad här. Tror den har valsat runt lite i forumet. Det här är gen. 1 - då fanns inte BOR-länken så den har jag köpt till i efterskott när Maranez släppte den i vintras. Gen. 2 såldes med länk och allt.

Edit: gummit har alltid följt med.

Jag fick inte med någon länk till min gen2 Samui. Misstänker att det blir ett tillbehör man får betala extra för när den är tillbaka i lager. 🤔

DSC06801.jpg


DSC06812.jpg


Avslutar veckan med en bergspromenad, solnedgång och chocolate chip cookies med lilljäntan och en Hajduk på armen.

Ärligt talat tror jag alla andra klockor i samlingen kommer få kämpa hårt om handledstid efter owgm är avslutad.

Trevlig söndag och god kommande arbetsvecka på er!
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin den där! 👀👍🏼



Jag fick inte med någon länk till min gen2 Samui. Misstänker att det blir ett tillbehör man får betala extra för när den är tillbaka i lager. 🤔

DSC06801.jpg


DSC06812.jpg


Avslutar veckan med en bergspromenad, solnedgång och chocolate chip cookies med lilljäntan och en Hajduk på armen.

Ärligt talat tror jag alla andra klockor i samlingen kommer få kämpa hårt om handledstid efter owgm är avslutad.

Trevlig söndag och god kommande arbetsvecka på er!
Den är bra den där! Bakade själv sådana kakor med min dotter idag, väldigt oroväckande simultant nu igen😂 Har du tips på affordable MN-liknande straps? Tid o Ting verkar ha tomt...
 

HSK

Patek
2-Faktor

v0n

Patek
2-Faktor
Mina nya riktlinjer är att köpa och sälja färre än förra året. Hitta rätt grejer direkt så att säga 😊.
På god väg, har bara gjort av med två idag 🥴.
Bravo, mål är viktigt här i livet unge man!
Har bara köpt en klocka i år tror jag och den var allt annat än kostsam. Liite skillnad mot mitt förra årets snitt på typ 3st i månaden...många bäckar små eller om det var tvärtom, minns inte men jag mår fint sa jag! 😤
F3oenh2.jpg
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Den är bra den där! Bakade själv sådana kakor med min dotter idag, väldigt oroväckande simultant nu igen😂 Har du tips på affordable MN-liknande straps? Tid o Ting verkar ha tomt...

Ja vi gillar definitivt lika! 😅♥️

Nä alltså Zuludivers marine nationale serie är liksom Zuludiver 141 cirka en millimeter tjockt och personligen tycker jag det är några tiondelars mm för tunnt. Visserligen väldigt bekvämt och funkar bra med lättare klockor men jag känner inte att jag kan rekommendera det ändå.

Misstänker att det som @HSK rekommenderade är ett bättre val. Ska pröva ett sådant nästa gång.

Jag köpte även ett MN stuk elastiskt från cns men spännet rör sig lite eftersom "honan" var lite större än "hanen" så känner inte att jag kan rekommendera det heller. Tråkigt eftersom själva strapmaterialet var perfekt.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Det var supertrevligt sist, jag är självklart på igen om tiden passar!

Missat att du skrivit detta! Jag är på igen! Sjukt trevligt sist ju! ☺️

Var en hel drag då i tråden så försvann la bland allt annat :)

Minns inte riktigt hur vi gjorde förra gången, har för mig att man skrev i tråden/PM: ade om man vad intresserad så skapade vi en separat pm tråd där vi bestämde tid osv?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Vad körde ni sist, teams eller zoom? Jag skulle kunna tänka mig att va med också. Men det beror helt och hållet på vilket humör mina avkommor är på. Tvillingarna brukar tendera till att vilja vara med på allt man gör, så vi får se :)

Edit: För förtydligande, dom har absolut ingenting att bidra med. Dom är 2,5 år.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Vad körde ni sist, teams eller zoom? Jag skulle kunna tänka mig att va med också. Men det beror helt och hållet på vilket humör mina avkommor är på. Tvillingarna brukar tendera till att vilja vara med på allt man gör, så vi får se :)

Edit: För förtydligande, dom har absolut ingenting att bidra med. Dom är 2,5 år.

Vi körde Zoom förra gången, funkade bra :)

Bjuder in dig samt övriga som har anmält intresse, skriv i tråden eller PM:a om ni vill vara med på ett digitalt GTG.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Måndag, ny vecka och nya möjligheter.

Jag kör vidare med denna SM. Jag måste ändå säga att jag är positivt överraskad.

Den är enormt välbyggd, fit och finish är mycket bra.
Vridringen är bland det bästa jag känt på en klocka under 10k.

Och som sagt, det är ju ingen större hemlighet var inspirationen är hämtad. Men jag tycker ändå inte den är en 1:1 karbonkopia. Den ser ut som en Tudor, fast ändå inte.
Endlänkarna kunde gjorts bättre, men det är också det enda negativa jag kan komma på.

XRl0rMX.jpg
 
Topp