• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Jag suktar lite efter en schysst sommarbeater, troligtvis dykare. Rejält vattentät för att klara både hav och pool, gärna safirglas och så motståndskraftig som möjligt mot repor från sand och annat, max ca 42 mm x 13 mm, automatiskt urverk med möjlighet till manuell uppdragning. Helst inga rena kopior av kända klockor. Budget ~5 000 kr, max 10 000. Ge mig era bästa tips! :)
Blästrad Squale 1521, go! 🦈
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag suktar lite efter en schysst sommarbeater, troligtvis dykare. Rejält vattentät för att klara både hav och pool, gärna safirglas och så motståndskraftig som möjligt mot repor från sand och annat, max ca 42 mm x 13 mm, automatiskt urverk med möjlighet till manuell uppdragning. Helst inga rena kopior av kända klockor. Budget ~5 000 kr, max 10 000. Ge mig era bästa tips! :)
Christopher Ward, NTH, eller kanske en Zelos?

Edit: Bilder är ju kul!

vl9GcWv.jpg


s76nlpg.jpg


eXVgJiM.jpg


4ergwFT.jpg


ljiKre8.jpg
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag suktar lite efter en schysst sommarbeater, troligtvis dykare. Rejält vattentät för att klara både hav och pool, gärna safirglas och så motståndskraftig som möjligt mot repor från sand och annat, max ca 42 mm x 13 mm, automatiskt urverk med möjlighet till manuell uppdragning. Helst inga rena kopior av kända klockor. Budget ~5 000 kr, max 10 000. Ge mig era bästa tips! :)
Traska Freediver, safirglas och härdat stål så nästan omöjlig att repa. Rätt i prisbilden också. 😊
 

Robanjo

Omega
2-Faktor
Jag suktar lite efter en schysst sommarbeater, troligtvis dykare. Rejält vattentät för att klara både hav och pool, gärna safirglas och så motståndskraftig som möjligt mot repor från sand och annat, max ca 42 mm x 13 mm, automatiskt urverk med möjlighet till manuell uppdragning. Helst inga rena kopior av kända klockor. Budget ~5 000 kr, max 10 000. Ge mig era bästa tips! :)
Somrig, lätt, snygg och vi andra vill få en recension.

 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Haha ja, egentligen är det ingen större mening. Men är ändå en rolig gemenskap med andra som hänger i olika trådar samt insamlingen till Min Stora Dag är ju hedervärd :)

Japp, mycket roligare och trevligare än vad jag först trodde. "Utmaningen" i sig är ju inte grejen överhuvudtaget...som jag ser det iaf 🙂
Nej, det har ju blivit en annan grej nu och det är galet vad mycket pengar man har dragit in! 😍 Jag skänker ändå hellre pengar utan att plåga mig själv, haha. 😁
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Japp, mycket roligare och trevligare än vad jag först trodde. "Utmaningen" i sig är ju inte grejen överhuvudtaget...som jag ser det iaf 🙂
Jag ångrar lite att jag inte är med. Jag fattade inte riktigt grejen först och tänkte "men vadå, jag bär ju mina klockor i en-månads-stötar ändå" (har inte så många heller 😁) , men nu önskar jag att jag hade varit med. Får vara med nästa år!
 
Topp