• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Jo, men den har inga planer på att ge sig ut på utflykt :)

maranez_bor_5.jpg

Haha. Sluta teasa! 🤣

Edit: köpte du den ny? Kom den med bara länk eller gummi också?
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Haha. Sluta teasa! 🤣

Edit: köpte du den ny? Kom den med bara länk eller gummi också?
Nej, köpte den begagnad här. Tror den har valsat runt lite i forumet. Det här är gen. 1 - då fanns inte BOR-länken så den har jag köpt till i efterskott när Maranez släppte den i vintras. Gen. 2 såldes med länk och allt.

Edit: gummit har alltid följt med.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nej, köpte den begagnad här. Tror den har valsat runt lite i forumet. Det här är gen. 1 - då fanns inte BOR-länken så den har jag köpt till i efterskott när Maranez släppte den i vintras. Gen. 2 såldes med länk och allt.

Edit: gummit har alltid följt med.
Var det inte snack om att man inte längre skulle kunna köpa länken i efterhand? @MaBr kanske har bättre koll, vet att det diskuterades i Doxatråden i alla fall då en del var sugna att köpa det till senaste Synchronsläppet.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Var det inte snack om att man inte längre skulle kunna köpa länken i efterhand? @MaBr kanske har bättre koll, vet att det diskuterades i Doxatråden i alla fall då en del var sugna att köpa det till senaste Synchronsläppet.
Ursprungligen var tanken att du måste äga en gen.1 Samui för att köpa länken, men sen mailade Flying Doctor dem med tanke på att den passar hyfsat till Synchron Military och då släppte de på det kravet så att de som köpt Synchron(och andra) kunde köpa den. Sen har den sålt slut, men tror att de gjorde en ny batch så att den finns i lager igen.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Finns hos Maranez just nu tror jag.
Ja, det var ett helt gäng från Doxatråden som köpte men det var något snack om att man inte skulle kunna köpa det i efterhand om man inte kunde visa upp att man har köpt klocka där tidigare eller något i den stilen. Jag minns inte detaljerna och det kanske bara var ett missförstånd eller om det är något som tidigare har gällt alt. att de ska börja med det i framtiden? Jag taggar in @MaBr i alla fall så kanske han kan förtydliga. 😊
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ursprungligen var tanken att du måste äga en gen.1 Samui föra tt köpa länken, men sen mailade Flying Doctor dem med tanke på att den passar hyfsat till Synchron Military och då släppte de på det kravet så att de som köpt Synchron(och andra) kunde köpa den. Sen har den sålt slut, men tror att de gjorde en ny batch så att den finns i lager igen.
Ah, så kanske det var. Det lät märkligt att man skulle tacka nej till en massa pengar när potentiella kunder står på rad för att få köpa deras länk men det kanske fanns någon tanke bakom det. Skulle de ta tillbaka kravet igen eller är det fritt fram även i fortsättningen?
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Missade du diskussionen härom dagen?

Vi pratade om en Samui som gruppköp, med eventuell custom-tavla.
@rambo_amadeus har kontakt med Maranez i ärendet.
Tror inte vi fått svar än dock.
Mailade Maranez igår och luskade om de planerade en rosa tavlad Samui (vill ha en!) och fick ett väldigt intressant svar. De svarade att den redan var i produktion.

Sen blev det ännu mer spännande när jag frågade om när den kunde tänkas dyka upp. Svaret blev om 2-3 månader och att den först skulle dyka upp i en "version with a thinner case and domed crystal" och att den sen skulle komma i en ny Samui serie som var identisk i specs som den nuvarande gen 2!!!

Hm...."version with a thinner case and domed crystal" låter väldigt lockande...
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Ah, så kanske det var. Det lät märkligt att man skulle tacka nej till en massa pengar när potentiella kunder står på rad för att få köpa deras länk men det kanske fanns någon tanke bakom det. Skulle de ta tillbaka kravet igen eller är det fritt fram även i fortsättningen?
Tror det är fritt fram. Flying doctor verkar också luska om de inte också kunde göra en svart PVD/DLC-coatad version till den svarta Synchron. Måste säga att jag känner mig ganska skeptisk till den idén. Tror inte riktigt på den.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tror det är fritt fram. Flying doctor verkar också luska om de inte också kunde göra en svart PVD/DLC-coatad version till den svarta Synchron. Måste säga att jag känner mig ganska skeptisk till den idén. Tror inte riktigt på den.
Nej, det är nog tyvärr ganska svårt att få till utan att det ser för jävligt ut efter ett tag. Sinn har en helsvart tegimenterad länk som tål en hel del stryk men så kostar den därefter också.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Mailade Maranez igår och luskade om de planerade en rosa tavlad Samui (vill ha en!) och fick ett väldigt intressant svar. De svarade att den redan var i produktion.

Sen blev det ännu mer spännande när jag frågade om när den kunde tänkas dyka upp. Svaret blev om 2-3 månader och att den först skulle dyka upp i en "version with a thinner case and domed crystal" och att den sen skulle komma i en ny Samui serie som var identisk i specs som den nuvarande gen 2!!!

Hm...."version with a thinner case and domed crystal" låter väldigt lockande...
Wha, nu snackar vi nyheter! Den tar jag osedd 👌🏼
 

TotteH

Patek
2-Faktor
...tror han menar söta kissen 🤔
Överlever du månaden ut? Har varit dålig på att peppa som utlovat av förklarliga skäl. @TerryTee kan ta över hejaramsorna kanske?

Visste ni förresten att OWGM-insamlingen är uppe i 92 150 kr i skrivande stund, helt galet!!! ❤️❤️❤️
Kika gärna in tråden vetja, nästan lika kvalitativ som denna 🥳
Nej, en katt kan inte vara snygg 🤷🏻‍♂️😂
Det går fiiint! Men inte kul...inte kul alls, riktigt jäkla tråkigt. Men ja, bra för barnen ❤️😊
Kan väl meddela att det var beräknat ca 30k så det är en hyfsat bra summa, ja :wideyed:
Sjukt stolt över att vara med på tåget! (även om jag hade mina tvivel innan). Nästa år skall ALLA här vara med, bra då var det bestämt✌🏼
Nej...kan skänka en slant i alla fall. Men, Nej 🥴😂😂😂
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Mailade Maranez igår och luskade om de planerade en rosa tavlad Samui (vill ha en!) och fick ett väldigt intressant svar. De svarade att den redan var i produktion.

Sen blev det ännu mer spännande när jag frågade om när den kunde tänkas dyka upp. Svaret blev om 2-3 månader och att den först skulle dyka upp i en "version with a thinner case and domed crystal" och att den sen skulle komma i en ny Samui serie som var identisk i specs som den nuvarande gen 2!!!

Hm...."version with a thinner case and domed crystal" låter väldigt lockande...
Låter ju nästan som att de kommer att göra en homage på SUB 300! En rosa sån har vi ju efterfrågat @Von... 😍
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag fick förresten ett mail från Gruppo Gamma nyligen där de skrev att inga beställningar skulle skickas ut den närmaste månaden men att man håller på att jobba på en ny variant av peacemakern. Hur skiljer den sig mot den befintliga varianten och finns det möjligtvis några bilder? 😊

Vi har väl ett par fans i tråden men de enda jag kommer på just nu är @Björn Boett och @TerryTee.

Screenshot_20210320-172407_Gmail.jpg
Kööööööp, misstänker att det kommer beställas ett par stycken till tråden men jag ska inte slå till faktiskt. Däremot har jag en annan LE-gamma på G 👌 (den sitter fast hos våra vänner på postnord 🤦‍♂️ )
Skrev för några veckor sedan att vi borde ha ett digitalt GTG igen men var svalt intresse då 😅
Det var supertrevligt sist, jag är självklart på igen om tiden passar!
 
Topp