Känns som att om någon satt (obekvämt) på en gul Samui så kunde denne lika gärna sitta på guldIngen sitter på en gul Maranez Samui?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns som att om någon satt (obekvämt) på en gul Samui så kunde denne lika gärna sitta på guldIngen sitter på en gul Maranez Samui?
Jo, men den har inga planer på att ge sig ut på utflykt
Nej, köpte den begagnad här. Tror den har valsat runt lite i forumet. Det här är gen. 1 - då fanns inte BOR-länken så den har jag köpt till i efterskott när Maranez släppte den i vintras. Gen. 2 såldes med länk och allt.Haha. Sluta teasa!
Edit: köpte du den ny? Kom den med bara länk eller gummi också?
Var det inte snack om att man inte längre skulle kunna köpa länken i efterhand? @MaBr kanske har bättre koll, vet att det diskuterades i Doxatråden i alla fall då en del var sugna att köpa det till senaste Synchronsläppet.Nej, köpte den begagnad här. Tror den har valsat runt lite i forumet. Det här är gen. 1 - då fanns inte BOR-länken så den har jag köpt till i efterskott när Maranez släppte den i vintras. Gen. 2 såldes med länk och allt.
Edit: gummit har alltid följt med.
Missade du diskussionen härom dagen?Alright. Jobbig väntan till maj då nästa batch verkar komma. Har haft en sån i scope länge.
Ursprungligen var tanken att du måste äga en gen.1 Samui för att köpa länken, men sen mailade Flying Doctor dem med tanke på att den passar hyfsat till Synchron Military och då släppte de på det kravet så att de som köpt Synchron(och andra) kunde köpa den. Sen har den sålt slut, men tror att de gjorde en ny batch så att den finns i lager igen.Var det inte snack om att man inte längre skulle kunna köpa länken i efterhand? @MaBr kanske har bättre koll, vet att det diskuterades i Doxatråden i alla fall då en del var sugna att köpa det till senaste Synchronsläppet.
Ja, det var ett helt gäng från Doxatråden som köpte men det var något snack om att man inte skulle kunna köpa det i efterhand om man inte kunde visa upp att man har köpt klocka där tidigare eller något i den stilen. Jag minns inte detaljerna och det kanske bara var ett missförstånd eller om det är något som tidigare har gällt alt. att de ska börja med det i framtiden? Jag taggar in @MaBr i alla fall så kanske han kan förtydliga.Finns hos Maranez just nu tror jag.
Ah, så kanske det var. Det lät märkligt att man skulle tacka nej till en massa pengar när potentiella kunder står på rad för att få köpa deras länk men det kanske fanns någon tanke bakom det. Skulle de ta tillbaka kravet igen eller är det fritt fram även i fortsättningen?Ursprungligen var tanken att du måste äga en gen.1 Samui föra tt köpa länken, men sen mailade Flying Doctor dem med tanke på att den passar hyfsat till Synchron Military och då släppte de på det kravet så att de som köpt Synchron(och andra) kunde köpa den. Sen har den sålt slut, men tror att de gjorde en ny batch så att den finns i lager igen.
Mailade Maranez igår och luskade om de planerade en rosa tavlad Samui (vill ha en!) och fick ett väldigt intressant svar. De svarade att den redan var i produktion.Missade du diskussionen härom dagen?
Vi pratade om en Samui som gruppköp, med eventuell custom-tavla.
@rambo_amadeus har kontakt med Maranez i ärendet.
Tror inte vi fått svar än dock.
Tror det är fritt fram. Flying doctor verkar också luska om de inte också kunde göra en svart PVD/DLC-coatad version till den svarta Synchron. Måste säga att jag känner mig ganska skeptisk till den idén. Tror inte riktigt på den.Ah, så kanske det var. Det lät märkligt att man skulle tacka nej till en massa pengar när potentiella kunder står på rad för att få köpa deras länk men det kanske fanns någon tanke bakom det. Skulle de ta tillbaka kravet igen eller är det fritt fram även i fortsättningen?
Nej, det är nog tyvärr ganska svårt att få till utan att det ser för jävligt ut efter ett tag. Sinn har en helsvart tegimenterad länk som tål en hel del stryk men så kostar den därefter också.Tror det är fritt fram. Flying doctor verkar också luska om de inte också kunde göra en svart PVD/DLC-coatad version till den svarta Synchron. Måste säga att jag känner mig ganska skeptisk till den idén. Tror inte riktigt på den.
Wha, nu snackar vi nyheter! Den tar jag oseddMailade Maranez igår och luskade om de planerade en rosa tavlad Samui (vill ha en!) och fick ett väldigt intressant svar. De svarade att den redan var i produktion.
Sen blev det ännu mer spännande när jag frågade om när den kunde tänkas dyka upp. Svaret blev om 2-3 månader och att den först skulle dyka upp i en "version with a thinner case and domed crystal" och att den sen skulle komma i en ny Samui serie som var identisk i specs som den nuvarande gen 2!!!
Hm...."version with a thinner case and domed crystal" låter väldigt lockande...
Synd att de har så rutten web-site och nyhetsbrev brukar de väl inte heller sköta misstänker jag. Nåja, när de väl dyker upp lär nog nyheten spridas fort.Wha, nu snackar vi nyheter! Den tar jag osedd
Nej, en katt kan inte vara snygg...tror han menar söta kissen
Överlever du månaden ut? Har varit dålig på att peppa som utlovat av förklarliga skäl. @TerryTee kan ta över hejaramsorna kanske?
Visste ni förresten att OWGM-insamlingen är uppe i 92 150 kr i skrivande stund, helt galet!!!
Kika gärna in tråden vetja, nästan lika kvalitativ som denna
Nej...kan skänka en slant i alla fall. Men, NejKan väl meddela att det var beräknat ca 30k så det är en hyfsat bra summa, ja
Sjukt stolt över att vara med på tåget! (även om jag hade mina tvivel innan). Nästa år skall ALLA här vara med, bra då var det bestämt
Om man kan hålla nere priserna på så vis så tycker jag inte det gör så mycket men tja...sajten har sett likadan ut i typ tio årSynd att de har så rutten web-site och nyhetsbrev brukar de väl inte heller sköta misstänker jag. Nåja, när de väl dyker upp lär nog nyheten spridas fort.
Missade du diskussionen härom dagen?
Missade du diskussionen härom dagen?
Edit: Läste förmodligen fel,glöm hopp & lekHade för övrigt riktigt jäkla kul med en variant med poseidonish logga. Typ micro tecknet osv
Låter ju nästan som att de kommer att göra en homage på SUB 300! En rosa sån har vi ju efterfrågat @Von...Mailade Maranez igår och luskade om de planerade en rosa tavlad Samui (vill ha en!) och fick ett väldigt intressant svar. De svarade att den redan var i produktion.
Sen blev det ännu mer spännande när jag frågade om när den kunde tänkas dyka upp. Svaret blev om 2-3 månader och att den först skulle dyka upp i en "version with a thinner case and domed crystal" och att den sen skulle komma i en ny Samui serie som var identisk i specs som den nuvarande gen 2!!!
Hm...."version with a thinner case and domed crystal" låter väldigt lockande...
Lite för kallt för mig så jag skulle säga att det är omöjligt...att hoppa i plurret?
Att säga vad jag tycker och tänker om någon har jag verkligen inga problem med, men det sistnämnda däremot....Att säga till nån, vad man egentligen tycker och tänker om nån?
Edit: Eller ska du sälja och får kalla fötter?
Hinner nog glömma bort att man har lagt en beställning. Blir en trevlig överraskningJäkligt trevlig men går fetbort för min del.
Helt sjukligt att behöva vänta på något fram till i augusti. Hur klarar folk det, kan ju inte vara helt hälsosamt?
Ja så kan det vara, kan även bli så att man får slanta upp för något som man inte längre är sugen på alls .Hinner nog glömma bort att man har lagt en beställning. Blir en trevlig överraskning
Hade den kostat mer så hade jag nog inte gjort det. Det är en chansning på denna också gällande storleken. Har ju flickhandlederJa så kan det vara, kan även bli så att man får slanta upp för något som man inte längre är sugen på alls .
Kööööööp, misstänker att det kommer beställas ett par stycken till tråden men jag ska inte slå till faktiskt. Däremot har jag en annan LE-gamma på G (den sitter fast hos våra vänner på postnord )Jag fick förresten ett mail från Gruppo Gamma nyligen där de skrev att inga beställningar skulle skickas ut den närmaste månaden men att man håller på att jobba på en ny variant av peacemakern. Hur skiljer den sig mot den befintliga varianten och finns det möjligtvis några bilder?
Vi har väl ett par fans i tråden men de enda jag kommer på just nu är @Björn Boett och @TerryTee.
Det var supertrevligt sist, jag är självklart på igen om tiden passar!Skrev för några veckor sedan att vi borde ha ett digitalt GTG igen men var svalt intresse då