• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Gårdagens köp 🙌
9F3D15E2-0AED-4D2D-A220-E589475A6149.jpeg
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Ja och dom blåa tog nog inte mer än fem minuter att sälja slut.

Men den på väg så kanske jag borde sälja nån eller några av dessa
ED8AFD94-F098-4735-847A-98E6B33CF2C7.jpeg


Vad säger ni? Vilken borde få gå och vilken borde stanna?

Om nån är intresserad gr det bra att skicka pm

/ P
Jag skulle behålla alla. Har aldrig sålt en klocka. Det gäller att ha stor klocklåda bara.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag skulle behålla alla. Har aldrig sålt en klocka. Det gäller att ha stor klocklåda bara.
Fråga från "en kompis" som inte behåller någon klocka i mer än ett år: hur mycket tid lägger du på efterforskning innan köp med tanke på att du aldrig verkat ångra något? 😊 Jag...eller jag menar min kompis...tycker att han lägger en hel del tid på att läsa recensioner, spana efter bilder osv. och även om han är nöjd i början så slutar det alltid med att de säljs vidare till förmån för att kunna testa något annat.

Det kanske mest är en personlighetsgrej och att rastlösa individer inte är menade att vara OWG/ha en konstant samling? 🤔
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Fråga från "en kompis" som inte behåller någon klocka i mer än ett år: hur mycket tid lägger du på efterforskning innan köp med tanke på att du aldrig verkat ångra något? 😊 Jag...eller jag menar min kompis...tycker att han lägger en hel del tid på att läsa recensioner, spana efter bilder osv. och även om han är nöjd i början så slutar det alltid med att de säljs vidare till förmån för att kunna testa något annat.

Det kanske mest är en personlighetsgrej och att rastlösa individer inte är menade att vara OWG/ha en konstant samling? 🤔
Det är nog så enkelt som att vi alla är olika. Jag känner likt dig att varje klocka är en keeper när jag packar upp den. Ibland tar det en dag, ibland tar det två år för att tröttna och bli sugen på nytt. Det finns liksom för mycket bra att testa!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det är nog så enkelt som att vi alla är olika. Jag känner likt dig att varje klocka är en keeper när jag packar upp den. Ibland tar det en dag, ibland tar det två år för att tröttna och bli sugen på nytt. Det finns liksom för mycket bra att testa!
Det sjuka är ju att man alltid intalar sig att man har hittat den perfekta klockan, att den alltid kommer att platsa i samlingen osv. Pic related: beställde band från Borealis till U50n men funderar på att sälja den innan banden ens har lämnat landet. FML... 😂

17.png

Japp, det är nog tyvärr enda alternativet så det är ju kört för en annan. ☺️
Äsch då, här ser du vad hård träning, bra kost och en jävla massa steroider kan åstadkomma på bara ett par år! :woot:

imgonline-com-ua-twotoone-WdRMivsFJS2zvaoL.jpg
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Dagens affordable och ett kärt återseende av den äldre modellen av Action divern.
Ett par av den nyare modellen har kommit emellan men fått lämna igen.
Lite mer hållkäftenkänsla över denna jämfört med den nyare modellen (i mitt tycke 😊). Absolut inget fel på den nyare modellen, grym den med men vill man ha lite mer närvaro kring handleden så är det nog denna som vinner.
Svart tavla och en AR-deluxe så att glaset nästan försvinner. Mumma det 😊.
Stort tack @Sebastard 👍.
PSX_20210323_173615.jpg
Fylledatum med lite på sniskan bara en sån grej 🍻
 

Kaffe&Snus

Breitling
Pagani bb.png


Vi är ca en vecka ifrån att lansera dessa pärlor i min lilla butik. Har dock lite funderingar kring hur de faktiskt kommer att se ut i person. Kommer nog ta lite egna bilder och dela med er här på KS innan lanseringen. Det är rätt uppenbart att bilden jag fick av leverantören är photoshoppad och tillordnad men vi får helt enkelt se när jag har klockorna i hand.
 

Acos

Audemars
Pagani bb.png


Vi är ca en vecka ifrån att lansera dessa pärlor i min lilla butik. Har dock lite funderingar kring hur de faktiskt kommer att se ut i person. Kommer nog ta lite egna bilder och dela med er här på KS innan lanseringen. Det är rätt uppenbart att bilden jag fick av leverantören är photoshoppad och tillordnad men vi får helt enkelt se när jag har klockorna i hand.
Klockrent nick!😆
 
Topp