• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
...bild på @Björn Boett s fina klocka också såklart 👍🏼
lvqo4bO.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ren nyfikenhet, vilken Action är detta i ordningen?
source.gif

...keeper!!
Bara min andra av denna äldre modellen 😊, sen har jag haft två av den nyare med powermatic 80-verket. Denna äldre versionen har ett ETA 2824-2.
Ja om jag har blivit smartare än sist det begav sig så är det en keeper men det där med smartare det tvivlar jag på men jag håller tummen 👍.
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Problemet är att du aldrig kommer att få använda Poseidon-loggan. Jag tror inte att NUMA är varumärkesskyddat (med tanke på att det är en fiktiv organisation) och ska man göra en Project Aware så kan man alltid hitta på en egen text och ändra till en annan haj/dykare istället för att sno den rakt av. 🤔

Nej, jag är mycket väl medveten om varumärkesskydd. Vi kan inte ta loggan bara rakt av. Däremot kan man ju bli inspirerad av loggan och göra något kul av den.

Lustigt nog dyker Poseidon loggan upp på Instagram någon timma efter ni postade..

Screenshot_20210323-220419_Instagram.jpg
Screenshot_20210323-220438_Instagram.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Japp, ligger 2 ute nu. Var och testade den i butik idag och den var ok inte lika wow som på bilden dock, men sjunker de mer kan jag nog tänka mig en. Tack för headsup dock!
Var det L2L som spökade eller vad var det som inte kändes 100% om man får fråga? (vet ju vad jag tyckte så vore intressant att höra din version 🙂)
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Var det L2L som spökade eller vad var det som inte kändes 100% om man får fråga? (vet ju vad jag tyckte så vore intressant att höra din version 🙂)
L2L tyckte jag var bra, det som tog ner intresset för mig var att den såg lite "pluttig" ut på riktigt. På bilderna ser bezeln fetare ut eller hur jag ska säga. L2L måttet med ganska tydliga luggar gjorde att den såg mer "långsmal" ut. Hade Samurai på mig och den såg nästan större ut, fast den egentligen är mindre.
Men riktigt fin finish var det på den!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tror det men inget jag frågat om.. Många övertramp bland tillverkarna av mod delar.
Så länge de inte säljer dem så är det okej men försöker de sälja det så är det nog inte på rätt sida lagen.

odokadolo är mer som en kreativ experimentverkstad, för personligt bruk som det så fint heter 🙂 (dock något av det mest "radikala" jag sett honom göra)
Är det för eget bruk så tror jag att det är fine. 👍
 

Popolino

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Fick svar från Maranez gällande en microklocka. Frågan är om vi kan komma upp till 50? Tveksamt :(

Alla som är intresserade, 😍 detta inlägg

"for custom orders we have to do 50 per color.

Price is same as regular but 30% deposit is needed. Possible is only dial printing or engraving but not hands ."
Jag är mer än gärna med på ett köp om det blir av. Tack!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Vore ju kul i såna fall 😅
Men Ryssland var ju rätt bra på att kopiera förr... innan Kina tog över den stafettpinnen.
Det var speciella tider förr.
Min morfar jobbade på ett teknologiföretag en gång i tiden. Han berättade att de hade fått in ett antal elinstrument för analys. När han öppnade lådan så kunde han se att det endast var en sladd som var kopplad till en diod och strömbrytare. För att öka "kvalitetskänslan" så hade man placerat en tegelsten inne i lådan. Alla vet ju att tunga saker betyder bra kvalitet :hilarious: :oops:
 
Topp