Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara min andra av denna äldre modellen , sen har jag haft två av den nyare med powermatic 80-verket. Denna äldre versionen har ett ETA 2824-2.Ren nyfikenhet, vilken Action är detta i ordningen?
...keeper!!
Haha, jag blev så exalterad över rosa tavla så jag missade att läsa resten!
Japp, ligger 2 ute nu. Var och testade den i butik idag och den var ok inte lika wow som på bilden dock, men sjunker de mer kan jag nog tänka mig en. Tack för headsup dock!@Jox har du sett den Certinan som ligger ute på KoS? Kommer inte ihåg vad som räknades som bra pris.
Problemet är att du aldrig kommer att få använda Poseidon-loggan. Jag tror inte att NUMA är varumärkesskyddat (med tanke på att det är en fiktiv organisation) och ska man göra en Project Aware så kan man alltid hitta på en egen text och ändra till en annan haj/dykare istället för att sno den rakt av.
Nej, jag är mycket väl medveten om varumärkesskydd. Vi kan inte ta loggan bara rakt av. Däremot kan man ju bli inspirerad av loggan och göra något kul av den.
Var det L2L som spökade eller vad var det som inte kändes 100% om man får fråga? (vet ju vad jag tyckte så vore intressant att höra din version )Japp, ligger 2 ute nu. Var och testade den i butik idag och den var ok inte lika wow som på bilden dock, men sjunker de mer kan jag nog tänka mig en. Tack för headsup dock!
L2L tyckte jag var bra, det som tog ner intresset för mig var att den såg lite "pluttig" ut på riktigt. På bilderna ser bezeln fetare ut eller hur jag ska säga. L2L måttet med ganska tydliga luggar gjorde att den såg mer "långsmal" ut. Hade Samurai på mig och den såg nästan större ut, fast den egentligen är mindre.Var det L2L som spökade eller vad var det som inte kändes 100% om man får fråga? (vet ju vad jag tyckte så vore intressant att höra din version )
Lyxigt att kunna klämma i butik! Låter klokt.Japp, ligger 2 ute nu. Var och testade den i butik idag och den var ok inte lika wow som på bilden dock, men sjunker de mer kan jag nog tänka mig en. Tack för headsup dock!
Olagligt gånger två ser det ut som. Säljer de såna tavlor?Lustigt nog dyker Poseidon loggan upp på Instagram någon timma efter ni postade..
Tror det men inget jag frågat om.. Många övertramp bland tillverkarna av mod delar.Olagligt gånger två ser det ut som. Säljer de såna tavlor?
odokadolo är mer som en kreativ experimentverkstad, för personligt bruk som det så fint heter (dock något av det mest "radikala" jag sett honom göra)Olagligt gånger två ser det ut som. Säljer de såna tavlor?
Så länge de inte säljer dem så är det okej men försöker de sälja det så är det nog inte på rätt sida lagen.Tror det men inget jag frågat om.. Många övertramp bland tillverkarna av mod delar.
Är det för eget bruk så tror jag att det är fine.odokadolo är mer som en kreativ experimentverkstad, för personligt bruk som det så fint heter (dock något av det mest "radikala" jag sett honom göra)
Tror både Seiko och Poseidon har större problem än så även om jag också tyckte det var lite väääl magstarktÄr det för eget bruk så tror jag att det är fine.
Så länge de inte säljer dem så är det okej men försöker de sälja det så är det nog inte på rätt sida lagen.
Är det för eget bruk så tror jag att det är fine.
Jag är mer än gärna med på ett köp om det blir av. Tack!Fick svar från Maranez gällande en microklocka. Frågan är om vi kan komma upp till 50? Tveksamt
Alla som är intresserade, detta inlägg
"for custom orders we have to do 50 per color.
Price is same as regular but 30% deposit is needed. Possible is only dial printing or engraving but not hands ."
Får man säga att man tycker den blev jäkligt bra eller är det oartigt?Lyxigt att kunna klämma i butik! Låter klokt.
Här är denna godbiten tillbaka från besök hos käre Eir. Mm mm mm. Nytt verk, nya visare. Redo för tio år av beaterliv.
Lyxigt att kunna klämma i butik! Låter klokt.
Här är denna godbiten tillbaka från besök hos käre Eir. Mm mm mm. Nytt verk, nya visare. Redo för tio år av beaterliv.
Lite förmer eventuellt men det är o andra sidan väldigt sant!Får man säga att man tycker den blev jäkligt bra eller är det oartigt?
Är du säker på att det inte är tvärtom? Jag är seriös nu, finns många gömda gobitar i det ryska arkivet ska du vetaSnyggt, ser ut som en gammal aquadive
Jaså! Gillar verkligen tavlan, och de nya visarna är .Snyggt, ser ut som en gammal aquadive
Du får ta en bild ovanifrån vid tillfälle, visarna lirar så ljuvligt med taveldesignen så det nästan är löjligtJaså! Gillar verkligen tavlan, och de nya visarna är .
Här kommer en, tagen i äkta mordorbelysning.Du får ta en bild ovanifrån vid tillfälle, visarna lirar så ljuvligt med taveldesignen så det nästan är löjligt
Är du säker på att det inte är tvärtom? Jag är seriös nu, finns många gömda gobitar i det ryska arkivet ska du veta
Det var speciella tider förr.Vore ju kul i såna fall
Men Ryssland var ju rätt bra på att kopiera förr... innan Kina tog över den stafettpinnen.
Ja och dom blåa tog nog inte mer än fem minuter att sälja slut.Lång väntan nu och det är jag inte kompis med.
14 min såldes alla slut på