• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Hur tänker ni kring ny reggade som skriver på annonser? Vet inte varför men känns ju lite så där när det inte finns några inlägg osv.. kanske är man paranoid 😂
Jag har sålt till ett par sådana, dock allltid (som vanligt) Swish först och endast på distans om man inte har någon sorts GG-tråd. Så det är bara försöka vara extra tydlig med att det köparen ser, är vad köparen får :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hur tänker ni kring ny reggade som skriver på annonser? Vet inte varför men känns ju lite så där när det inte finns några inlägg osv.. kanske är man paranoid 😂
Man får greppa tjuren vid hornen och ta dem på pulsen till att börja med. På det sättet fick jag bra vibbar av @Jox och det mynnade ut i en fin bytesaffär och mycket kul tjötande 😃
 

Acos

Audemars
Man får greppa tjuren vid hornen och ta dem på pulsen till att börja med. På det sättet fick jag bra vibbar av @Jox och det mynnade ut i en fin bytesaffär och mycket kul tjötande 😃
Underbart 🙂
EECA082B-2ABB-44F9-A5B6-32332834CC10.jpeg

bifogar en bild från bättre tider
 

v0n

Patek
2-Faktor
Intressant artikel hos Hodinkee som handlar om att man kan ha ett stort klockintresse utan att behöva äga några dyra pjäser eller jaga den där graalen: https://www.hodinkee.com/articles/i-cant-afford-any-of-these-watches-and-thats-just-fine

Vi diskuterade det för ett tag sedan men jag minns inte vilka som var inblandade. Ni vet vilka ni är och det kan ju vara en intressant artikel även för er som inte var det. 😊
Nykter och välskriven artikel. Fokuserar kanske lite väl mycket på den ekonomiska biten vilket iaf inte jag kan känna igen mig i. Kan köpa dyrare pjäser om jag vill men det skänker mig inte mer glädje eller kick än en ryss för en femhundring så why even bother✌🏼
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Ja men han verkar reko men kunde inte undgå att tänka på att det kändes lite ”olustigt” så tänkte bara höra vad ni andra tycker!🙂
Sålänge det inte knövlas om att se varan innan betalning osv är det sällan några problem. Du har ju inget att gå på om du tex säljer på blocket. I vissa fall inte på tradera heller.
Var tydlig i beskrivning och få swish och adress, sen är det bara att köra.
Jag gjorde ett byte med en hyfsat ny medlem, bara några få inlägg, och det gick helt friktionsfritt.
Sen finns det ju alltid idioter, som @Von poängterade, men hoppas man slipper de i största möjliga mån :D
 
Senast ändrad:

FOQ

Audemars
Sålänge det inte knövlas om att se varan innan betalning osv är det sällan några problem. Du har ju inget att gå på om du tex säljer på blocket. I vissa fall inte på tradera heller.
Var tydlig i beskrivning och få swish och adress, sen är det bara att köra.
Jag gjorde ett byte med en hyfsat ny medlem, bara några få inlägg, och det gick helt friktionsfritt.
Sen finns det ju alltid idioter, som @Von poängterade, men hoppas man slipper de i största möjliga mån :D

Läste din mening lite för fort och tänkte vad har @Von gjort nu? 🤣
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Var ju en "diskussion" om orangea dykare häromdagen (för lat för att söka efter inlägget) och nu dök (pun intended som di säjjer dää borrta) det upp en riktigt rolig en (som säkert omnämnts innan, som sagt lat idag):
Från annonsen för originalet som släpptes på 60-talet:
This Bulova Oceanographer was designed for the man who is very brave. Or terribly accident-prone. It was also designed for the man who absentmindedly dunks his watch in his soup

Den har 666 ft water resistance och kallas således "Devil watch"
96B350_Oceanographer.jpg



Stark villhöver på den

Fanns visst flera andra schyssta färgkombos också, som denna tex:
1616766825431.png

lånade bilder
 
Senast ändrad:

FOQ

Audemars
Var ju en "diskussion" om orangea dykare häromdagen (för lat för att söka efter inlägget) och nu dök (pun intended som di säjjer dää borrta) det upp en riktigt rolig en (som säkert omnämnts innan, som sagt lat idag):
Från annonsen för originalet som släpptes på 60-talet:
This Bulova Oceanographer was designed for the man who is very brave. Or terribly accident-prone. It was also designed for the man who absentmindedly dunks his watch in his soup

Den har 666 ft water resistance och kallas således "Devil watch"
96B350_Oceanographer.jpg



Stark villhöver på den

Fanns visst flera andra schyssta färgkombos också, som denna tex:

Men herre.. vad är det för produktbild. Klockan på slutet. Hur kan dom inte bemöda sig med klippa ut loggan..
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Topp