• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Skiddie

Cartier
Är Tritonsdag en grejj?
IMG_20190313_113528.jpg
 

Rorre

Omega
Låt oss tala om Lorier...
Skulle fått denna klocka i torsdag förra veckan, men då jag var bortrest fram till söndagen så fick jag tålmodigt vänta till i dag för leverans...
Var det värt väntan? Svaret är jajjemensan! Vilken bra pjäs detta är!:) Enda negativa jag kan säga än så länge är att det hade varit trevligt om den hade varit lite lägre på undersidan. Fantastiskt grön tavla med en underbar textur. Supersnygg länk. Det höga glaset är bara för läckert!:happyhappy:
Lite bilder på underverket:
1nnaf-.jpg
4mm.jpg
5an-.jpg
7mman.jpg
Vad fasen. Har inte varit sugen på en ny klocka på ett tag, och trodde jag kunde förtrycka begäret för plånbokens skull, men den där fick mig på andra tankar. Jäklar vad F R E S H.
 
Sjunde dagen med Retrospecten, och därav kommer även reviewen:D Om någon är sugen på lite kvällsläsning finnes den här: https://medium.com/@themetaland/my-week-with-the-nodus-retrospect-7ad622914957

Nyckelpunkter:
1. Den har på riktigt tappat totalt 12 sekunder på en vecka. Woa. Yterligare bevis att ett humble NH35A urverk kan regulars ganska så grymt.
2. Den nya braceleten är grymt, och gör retrospecten relativt proper.
3. 40,5 mm är en ganska perfekt sizing
4. Det får nog bli en avalon inom den närmsta framtiden, om klockbudgeten bara kan tillåta...

Ha en grym kväll allihop!
DSC_0237.png
 

FOQ

Audemars
Sjunde dagen med Retrospecten, och därav kommer även reviewen:D Om någon är sugen på lite kvällsläsning finnes den här: https://medium.com/@themetaland/my-week-with-the-nodus-retrospect-7ad622914957

Nyckelpunkter:
1. Den har på riktigt tappat totalt 12 sekunder på en vecka. Woa. Yterligare bevis att ett humble NH35A urverk kan regulars ganska så grymt.
2. Den nya braceleten är grymt, och gör retrospecten relativt proper.
3. 40,5 mm är en ganska perfekt sizing
4. Det får nog bli en avalon inom den närmsta framtiden, om klockbudgeten bara kan tillåta...

Ha en grym kväll allihop!
DSC_0237.png

Vilken fantastisk review! Kul att låna dig hit från WUS!

*Edit: blir ju sugen.
 
Vilken fantastisk review! Kul att låna dig hit från WUS!

*Edit: blir ju sugen.
Stort tack!! Uppskattas grymt.
Den är ball, och den nya generationen blir nog ännu skarpare (speciellt silver skyn och coronan:D). Enda jag skulle önska är de sätter upp stainless steel bezels som alternativ till en svarta - tänker mig den ubergula till stålet och känner wow.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: FOQ

M26

Rolex
2-Faktor
Snygg! Jag är fortfarande inte helt kompis med loggan vid kl 9 på CW, men det blev bättre när de la till den "stansade" loggan vid kl 12. Ser inte lika tomt ut då...
Håller fullständigt med! Nya loggan kl 3 är förfärlig får den att se ut som en modeklocka, fattar inte varför de bytte ut den i första taget :banghead:

Edit: Jag vet, jag vet, Kl 9 skall det naturligtvis vara :D
 
Senast ändrad:

Petrik

Panerai
Stort tack!! Uppskattas grymt.
Den är ball, och den nya generationen blir nog ännu skarpare (speciellt silver skyn och coronan:D). Enda jag skulle önska är de sätter upp stainless steel bezels som alternativ till en svarta - tänker mig den ubergula till stålet och känner wow.
Man hade valfritt gällande Bezels,vid förbokning om man förbokade och var med i fb gruppen: nodus watches inside circle
 
Topp